וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן הצימוקים: בואו לבדוק כמה חכם יהיה הילד שלכם

24.11.2015 / 12:00

יש כאלה שנותנים לילדים שלהם לשמוע מוזיקה קלאסית, רושמים אותם לשיעורי שפה כשהם בני שנה ושולחים אותם לחוגים. בפועל, לדברי חוקרים, יש מבחן אחד קטן שחוזה כמה חכם הילד שלכם בדיוק יהיה

צימוקים. ShutterStock
מבחן קל להערכה/ShutterStock

זה אולי ישמע לכם מוזר, אבל מדובר במבחן הכי פשוט שכל אחד יכול לעשות בבית, והוא נבדק מחקרית. חוקרי המחלקה לפסיכולוגיה בבית הספר לרפואה וורוויק, פירסמו בכתב העת Pediatrics ממצאי בדיקה שמודדת כמה זמן ילדים בני 20 חודשים יכולים להימנע מלהרים צימוק שנמצא תחת כוס אטומה מולם. השיטה לדבריהם, חוזה במדויק את יכולות הקשב והלמידה של פעוטות בגיל 8 שנים.

החוקרים הגיעו לממצאים שלהם על ידי ניתוח נתונים של 558 ילדים במחקר שהחל בגרמניה בשנת 1985. כל אחד מהילדים נולדו בין שבועות 25-41 ועם הגיעם לגיל 20 חודשים, יכולות השליטה העצמית שלהם הוערכו במבחן תצפית התנהגותית המכונה "משחק הצימוקים".

אל תיגע בצימוק

בבדיקה זו, הניחו החוקרים מול כל פעוט צימוק, ואז הניחו מעליו כוס פלסטיק אטומה. לאחר שלוש בדיקות אימון, הפעוטות התבקשו להימנע מלגעת ולאכול את הצימוקים במשך 60 שניות. 37% מהילדים חיכו או לא חיכו עד 10 שניות לפני שנגעו בצימוקים, 39% המתינו בין 11-59 שניות ו -24% המתינו במשך 60 שניות.

אותה קבוצת ילדים עברה הערכה פסיכולוגית למדידת כישורי תשומת לב בסביבות גיל 8, ויכולות כמו קריאה, איות, כתיבה ומתמטיקה הוערכו במבחנים סטנדרטיים. הצוות מצא כי הילדים שהראו בעבר שליטה עצמית נמוכה עם משחק הצימוקים היו בעלי הישגים אקדמיים נמוכים יותר בגיל 8, בהשוואה לאלו שהראו שליטה עצמית טובה יותר כפעוטות.

"חמש דקות של משחק צימוקים,עשויות להיות כלי חדש ומבטיח להערכות מעקב לחזות רגולציה תשומת לב ולמידה בפגים וילדים", הסביר פרופ דיטר וולק, מהמחלקה לפסיכולוגיה בבית הספר לרפואה וורוויק. לדבריו, האיי קיו של מי שעמד בפיתוי יהיה גבוה בממוצע ב-7 נקודות משל אלו שלא עמדו בפיתוי.

המחקר הנוכחי דומה למבחן של וולטר מישל, שבשנות ה-60 ערך בדיקה דומה רק עם מרשמלו. בבדיקה של מישל הוצב בפני הילדים מרשמלו והם בחרו אם לקחת אותו או להמתין ולקבל שניים במקום. לאחר שנים של הניסוי, נמצא קשר בין ההצלחה בלימודים של ילדים ובין הבדיקה שהעריכה את יכולת העמידה שלהם בפני הממתק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully