וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוציאו את זה מהראש: 9 שאלות על כינים שהתביישתם לשאול

19.11.2015 / 15:46

כינים הן אמנם צרה שמטרידה בדרך כלל ילדים אבל גם המבוגרים לא נקיים מאחריות. לפני שמתחילים להילחץ ולחפש את הטיפול האידיאלי בדרך לראש נקי, צריך קודם להיפטר מכמה מיתוסים עקשניים שעולים לכם כסף

אמא מחפשת כינים בשיער של ילדה. Goodluz, ShutterStock
מומלץ לבדוק באופן ידני או עם זכוכית מגדלת/ShutterStock, Goodluz

אי אפשר לשים את האצבע על מועד הגעתן המדויק אבל זה קורה דווקא שהילדים שלנו נזכרים לגלות קרבה לילדים אחרים. אז, כשהלבבות שלהם נפתחים משמחה והראשים רוצים לשמוח יחד, הן מופיעות. כן, הילדים אמנם סובלים מהן יותר אבל הכינים הן לא רק הבעיה שלהם.

למען האמת, למבוגרים יש לא מעט אחריות למנוע את התופעה אבל קודם כדאי להיפטר מכמה מיתוסים עקשניים (אפילו יותר מהכינים עצמן) שנתפשו בתודעה במהלך השנים.

האם כינים באמת מדלגות בין ראשים?

לכינים אין כנפיים וגם לא אפשרות לקפוץ כמו טרזן בין ראשים. כדי לעבור מראש לראש הן פשוט זוחלות. בשל יכולתן לחיות מחוץ לראש עד ליומיים, הכינים יכולות לעבור מראש לראש באמצעות מגע ישיר בין ראש לראש ו/או מגע עם כובעים, שמיכות וכריות של אדם הנגוע בכינים.

האם כינים תמיד גורמות לגרד בראש?

נכון שגירוד במקומות כמו במרכז הקרקפת ומאחורי האוזניים יכול להעיד על הימצאות כינים, אך אסור להסתמך רק על הגירוד בהחלטה אם לערוך טיפול להשמדת כינים וביצי כינים. מומלץ לבדוק באופן ידני או עם זכוכית מגדלת משום שבמקרים רבים אין גרד גם כשיש כינים או לחילופין, הגרד יופיע זמן רב לאחר ההדבקה. חשוב לציין כי גירוד בראש יכול לנבוע גם מיובש או מגירוי בקרקפת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

האם כינים מעדיפות שיער ארוך?

רק אם מדובר בכינים ממין נקבה. זאת כמובן הלצה, כי העובדה היא שהכינים כלל לא מבדילות בין שיער ארוך לשיער קצר. את האנרגיה שלהן הן שואבות ממציצת דם מהקרקפת.
האם הטיפולים המסורתיים מבטיחים לנו ראש נקי מכינים? לא מדויק. הכינים מטילות בין 50 ל- 150 ביצים ביום והכינים שבוקעות מהן מתרבות על הראשים שלנו. ביצי כינים לא מושמדות בוקעות לאחר 7-10 ימים וכך מתקבלות כינים חדשות שממשיכות את מעגלי ההתרבות וההדבקה.

מה חשוב יותר בטיפול בכינים - מהירות או יעילות?

5 דקות או 15 דקות של טיפול זה ממש לא משנה, מה שחשוב הוא לוודא שהמוצר הנבחר משמיד גם את ביצי הכינים באותו טיפול. היעילות היא שקובעות ולא המהירות. חשיבות השמדת ביצי הכינים היא בכך שכינים חדשות לא יבקעו מהביצים לאחר כשבוע מהטיפול ובכך נקטע את מעגל ההתרבות של הכינים הקיימות על השיער.

ילדה מגרדת בראש. ShutterStock
הביצים דבוקות לשיער בדבק חלבוני חזק מאד/ShutterStock

האם באמת ניתן להשמיד את הביצים באופן ידני?

לאו דווקא. החומר במוצרים שמשמידים גם את ביצי הכינים באותו הטיפול, חודר אל תוך הביצים ומשמיד את הכינים לפני שהן בוקעות. למרות שהביצים מושמדות, אנחנו עדיין נראה אותן על השיער וגם אם נשלוף אותן באמצעות האצבעות נשמע את קולות הפצפוץ הידועים. איך נדע שהביצים אכן הושמדו? הביצים דבוקות לשיער בדבק חלבוני חזק מאד וכדי להתפתח הן זקוקות לחום המופק מהקרקפת. ביצים שנמצאות על השיער אך רחוקות כמה מילימטרים מהקרקפת הן ביצים מתות, ומהן אין כבר ממה לחשוש.

האם הכלב/חתול/יונה יכולים להיות מקור ההדבקה?

אפשר להירגע ולחזור לאהוב את בובי הפינצ'ר או מיצי החתולה, שכן הם אינם מקור הבעיה. בני אדם לא נדבקים בכינים מחיות מחמד וגם ההיפך. באותה נשימה ניתן לומר גם שכיני הראש אינן מפיצות מחלות אחרות בין בני אדם או חיות מחמד.

האם ניתן למנוע לגמרי הידבקות בכינים?

לא מדויק. יש כמה שיטות שבאמצעותן ניתן להקטין את הסיכון להידבקות בכינים, כמו לבדוק את כל בני המשפחה בבית שנתגלו בו כינים ולטפל במקרה הצורך, לכבס את הבגדים והמצעים שבאו במגע עם הכינים, לשלוח את הילדים למסגרת בשיער אסוף ולהימנע כמה שיותר מלקרב ראש לראש. המילה האחרונה בהתמודדות עם הכינים היא הגנה מפני ההתרבות שלהן על הראש וגם אם הן מגיעות לראש נמנעת האפשרות להיווצרות של "ג'ונגל כינים". קיימים כיום בשוק מספר מוצרים שמטפלים בכינים לאחר ההדבקה. אחד המוצרים החדשים שמעניקים הגנה ושומרים על הגיינת הראש בצורה מתמשכת הוא "הדרין פרוטקט", שמאושר על ידי משרד הבריאות.

האם מוצרים טבעיים כמו רוזמרין ושמנים טבעיים, טובים יותר למניעת הדבקה בכינים?

מדובר במיתוס העקשן מכל, שגם גורם לכולנו לשלם יותר. רוב המוצרים המיועדים לדחיית כינים אינם מוכחים קלינית ואינם מאושרים על ידי משרד הבריאות כמשמידי כינים. כמו כן, במחקר קבוצות מיקוד שנערך בקרב הורים עלה שהשימוש במוצרים אלו משיג, ככל הנראה, אפקט פסיכולוגי המייצג שליטה ועשייה אקטיבית, כלומר ההורים מרגישים שהם עושים משהו, אך לא בהכרח המשהו הזה אכן עוזר ויעיל נגד הכינים. ההמלצה היא לנקוט זהירות וחשדנות לגבי מוצרים ושמנים שמוגדרים "טבעיים" ושלא אושרו על ידי משרד הבריאות למניעת הדבקה בכינים ועלולים להכיל שמנים וחומרים אחרים שאינם מומלצים לשימוש בילדים.

לסיכום, הבעיה הגדולה היא ההידבקות החוזרת ונשנית בכינים. חשוב לזכור שגם לאחר גילוי הכינים והשמדתן באמצעות טיפול, אין זה מבטיח ראש נקי למשך זמן ומספיק שאחד הילדים לא טופל כהלכה. לפיכך, חשוב לתכנן את ההגנה מפני התרבות הכינים על הראש, ולהתחיל בשימוש קבוע במוצר הגנתי מיד לאחר השמדת הכינים וביציהן.

למידע נוסף על הגנה וטיפול יעיל בכינים לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מעבדות רפא
  • עוד באותו נושא:
  • כינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully