פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      6 אביזרי כושר חדשים שיגרמו לכם להזיע

      מדי שנה גל גאדג'טים וטרנדים שוטף את חדרי הכושר בניסיון לעודד אתכם לקום מהספה ולעשות עם עצמכם משהו. הנה כמה מאביזרי הפיטנס החדשים שינסו להתמודד עם הגזרה שלכם בשנת 2016

      6 אביזרי כושר חדשים שיגרמו לכם להזיע

      כל מי שפוקד את חדר הכושר בקביעות יודע שאם לא משנים ומחדשים, האימון מתחיל להיות משעמם ומייגע. לכן, מדי שנה עולם הכושר מנסה לחדש ולהמציא את עצמו מחדש עם אביזרים חדשניים ואימונים מעודכנים. הנה כמה מהטרנדים הבולטים שתפגשו בחדרי הכושר השנה:

      טרנדים בחדר הכושר 2016 (יח"צ)
      אימון רב תכליתי שמפעיל את כל שרירי הגוף. אקולייזר (צילום:יח"צ)

      אקולייזר

      מה זה? מדובר בשתי משוכות מתכת קטנות וצהובות בצורת קשת המבטיחות אימון רב תכליתי שמפעיל את כל שרירי הגוף בו זמנית. היתרון במכשיר הוא היכולת לווסת את ההתנגדות תוך כדי התרגיל שכן הוא מבוסס על התנגדות הגוף. הזזה של רגלי המושכות מספר סנטימטרים מאפשרת להעלות או להוריד את רמת הקושי.
      למי זה מיועד: לכולם. האפשרות לווסת את עוצמת ההתנגדות מאפשרת התנגדות גבוהה למתאמנים מנוסים, ומצד שני מספקת תמיכה בתרגילים שדורשים יותר מאמץ או שיווי משקל.
      משך האימון: 45 דקות
      עצימות: בינונית-גבוהה
      כמות הקלוריות הנשרפת: 500

      טרנדים בחדר הכושר 2016 (יח"צ)
      במקום לקשור את הרצועות לעץ, עובדים מול מתאמן נוסף. Buddy System (צילום: יח"צ)

      Buddy System

      מה זה? רצועת TRX שמאפשרת אימון לשני אנשים, זה מול זה. במקום לקשור את הרצועות לעץ או לעמוד, המתאמן עובד מול מתאמן אחר או מול המאמן. הרצועה אינה אלסטית, ולכן מאפשרת עבודה של חיזוק שרירי ליבה ומתאימה גם לתרגילים מהירים בדופק גבוה.
      למי זה מיועד: מתאמנים בדרגת כושר גבוהה.
      משך האימון: מקטעים משולבים בשיעור של 60 דקות
      עצימות: גבוהה
      כמות הקלוריות הנשרפת: 500

      טרנדים בחדר הכושר 2016 (יח"צ)
      נראה אתכם מבצעים איתו 9,000 תרגילים. VIPR (צילום: יח"צ)

      VIPR

      מה זה? גליל גומי קשיח במשקל שנע בין 4 ק"ג ועד 20 ק"ג עם מספר נקודות אחיזה. מפתחיו טוענים שניתן לבצע בעזרתו 9,000 תרגילים שונים, שמטרתם שיפור הקואורדינציה והגמישות ובעיקר- עוצמה פיזית. האימונים עם הגליל מורכבים משלושה סיבובים בזמנים משתנים בכל סיבוב 6 תרגילים שונים בדרגות קושי עולה. ככל שעצימות התרגיל עולה משך הזמן מתקצר מה שמביא להעלאת הדופק לרמות של 80%-90%.
      למי זה מיועד: לכולם. ניתן להתאים את משקל ה-VIPR למתאמן.
      משך האימון: 30-45 דקות.
      כמה קלוריות שורפים: בין 600 ל-800.

      טרנדים בחדר הכושר 2016 (יח"צ)
      אימון שמתאים לנינג'ות. Rip Training (צילום: יח"צ)

      Rip Training

      מה זה? מוט שמחובר בצד אחד שלו לגומיית כוח אלסטית ועובד בעיקר על פיתוח כוח, קואורדינציה וחיזוק שרירי הליבה.
      מדובר באימון שחביב במיוחד על ספורטאים מתחום אומנויות הלחימה והוא פותח על ידי פיט הולמן, קפטן נבחרת ארה"ב בטאקוונדו. האימון איתו מתאים כהשלמה לאימוני TRX, שכן עיקר העבודה בו היא בעומסים א-סימטריים, ברוטציות מהירות, בכוח מתפרץ ובדופק גבוה מאד.
      למי זה מיועד: חובבי TRX שרוצים לתת עוד פוש לשרירי הליבה.
      משך האימון: 45 דקות.
      עצימות: בינונית-גבוהה.
      כמות הקלוריות הנשרפת: כ-550.

      טרנדים בחדר הכושר 2016 (יח"צ)
      מתאים גם לספורטאים שמתאוששים מפציעה. FLOWIN (צילום: יחצ)

      FLOWIN

      מה זה? משטח גדול שעליו מספר רפידות חיכוך בגדלים שונים לידיים, לרגליים ולברכיים. המתאמן מניח את ידיו ו/או רגליו ו/או ברכיו על גבי הרפידות, כשמשקל גופו מספק את ההתנגדות. ככל שנקודות ההשקה של הגוף עם המשטח קטנות יותר, כך דרגת העצימות גבוהה יותר. המכשיר פותח על ידי זוג אתלטים אולימפיים בקרב 10 משבדיה והוא מתאים גם לספורטאים או מתאמנים המחלימים מפציעות. העבודה על המכשיר מאפשרת שילוב של תרגילי כוח לצד אימון סיבולת לב-ריאה.
      למי זה מיועד: לכולם.
      משך השיעור: 60 דקות.
      כמות הקלוריות הנשרפת: 400-500 .

      טרנדים בחדר הכושר 2016 (יח"צ)
      הוצאה קלורית גבוהה בפחות זמן. Bulgarian bag (צילום: יח"צ)

      Bulgarian bag

      מה זה? האימון בשק מייצר מומנטום חיצוני לגוף (ספינינג), שדורש מהמתאמן להפעיל את כל שרירי הליבה על מנת לשמור על איזון. מאחר שבאימון כזה פועלות קבוצות שרירים רבות הוא מתאפיין בהוצאה קלורית גבוהה ודורש פחות זמן מאשר אימון שמתמקד בקבוצות שרירים ספציפיות. השק מגיע בטווח משקלים של 5-17 ק"ג.
      למי זה מיועד: לכולם, ניתן להתאים את משקל השק לרמת המתאמן.
      משך האימון: משתלב בתוך האימון האישי או הקבוצתי.
      עצימות: נמוכה-גבוהה, בהתאם לתרגילים המבוצעים.
      כמות הקלוריות הנשרפת: בין 500 ל-600.

      אביזרי הכושר החדשים יוצגו במהלך סופ"ש "נון סטופ פיטנס 2015" שייערך בעיר אילת בין ה 3-5 בדצמבר.