וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 תמציות צמחים שיחזקו לכם את הדימוי העצמי

עדן פלד

15.11.2015 / 10:00

לעתים הדרך בה אנו רואים את עצמנו מגבילה אותנו – בין אם משום שהיא גורמת לנו לחוש חסרי ביטחון או ממורמרים, ובין אם משום שהיא גורמת לנו להכניס את עצמנו ללחצים מיותרים. טיפול בתמציות פרחי באך יכול לסייע

תמציות פרחי באך. ShutterStock
עובדות על מארג רגשי. תמציות פרחי באך/ShutterStock

דימוי חיובי הוא הדרך שבה אנו תופסים את עצמנו והאופן שבו אנו מתאימים את עצמנו לתפיסה זו. כך למשל, מי שהדימוי החיובי שלו מחזיק קווי אופי של חריצות, עשוי לשכלל הגדרה עצמית לפיה הוא "אוהב לעבוד" ו"עובד במה שטוב לו". לעומת זאת, כשזה מגיע להיבטים מסויימים בעצמנו שעליהם אנו מחזיקים בדימוי לא חיובי, או אפילו שלילי – אנו עשויים למצוא את עצמנו נעים הפוך מכך. אם אדם מחזיק דימוי שלילי על עצמו שהוא קמצן, הוא עשוי להתחיל לסגל קווי אופי של מסכנות וקורבנות, ולהצדיק את הקמצנות שלו במסווה של צורך קיומי שבלעדיו לא ישרוד. נשמע לכם כמו משהו מוכר?

פרחי באך ודימוי עצמי שלילי

תמציות פרחי באך יכולות לסייע לנו לשנות או לחזק את הדימוי העצמי, אם באופן ישיר או עקיף. התמציות מכילות תדרים, והן עובדות על מארג רגשי. כמו כן, ניתן להתאימן לצרכים ספציפיים.

תמצית LARCH
מקורה של תמצית זו בפרח ורוד והיא משולה ליכולתו של אדם לפרוח כאשר הוא ניצב על קרקע יציבה (להבדיל מגבעול עדין). זוהי התמצית עבור אנשים מזן 'הברווזון המכוער' - מי שלא מכירים בחשיבות של עצמם, ומפתחים התנהגות של ביטול עצמי, מסכנות, ביישנות וחרדתיות בשלבים מתקדמים. בנטילה יומיומית לתקופות ארוכות, אך גם קצרות טווח, תמצית LARCH יכולה לסייע במציאת הייחודיות שלנו בעולם, ולעזור בהגשמת הייעוד שלשמו באנו הנה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

תמצית WILLOW
תמצית הערבה, כפי שאנו מכירים מסיפורי סוכות המסורתיים שלנו – בוכיה ומסכנה. טיפוס ממורמר שאינו מוצא את הטעם בחיים, את היופי בעצמו ובמה שסביבו, דורש תמצית כזו - שמאחוריה מתחבא עץ עוצמתי אך שמה (ערבה בוכיה) מרמז על עץ רך הסוכך על פני נחלים זכים, ומי הנחל הזורמים מפיחים בו רוח חיים ושמחה.

מעץ זה מפיקים תרופות עוצמתיות לשיכוך כאב, ולהרגעת התפרצויות דלקתיות. לכן ניתן להסיק כי יש בעץ הנפלא הזה את היכולת להפוך דרמה גדולה לחוויה הרמונית. זוהי תמצית המפתחת אחריות אישית ודורשת ויתור על תכונות וקווי אופי גרועים שפיתחנו עם השנים: בכיינות, נטייה להיעלב, ראייה שלילית של הסביבה ומפח נפש רב. כשהתמצית משלימה לנו את התדר הזה בחיים אנו מתמלאים באופטימיות ושמחה, ומוכנים להתקדם ולקחת אחריות על חיינו.

עץ ערבה. ShutterStock
מכילה את היכולת להפוך דרמה גדולה לחוויה הרמונית. ערבה/ShutterStock

תמצית OAK
תמצית האלון מגיעה מכיוון אחר. היא אינה משפרת דימוי שלילי, אלא מטפלת בדימוי חיובי שניטע אי שם בעבר ונשען על הדעה שרק הוא יכול לעשות את הדברים כמו שצריך. לכאורה, נשמע כמו מצב שאינו מהווה בעיה, אך בסופו של דבר, טיפוס האלון עלול להגיע לאפיסת כוחות ולפתח מחלות ומכאובים קשים, להכנס למשברים עמוקים, ובאופן כללי לחיות באורח חיים שאין בו רווחה.

האלון הוא עץ יציב, שיציבותו היא חיובית אך גם עשויה לטעת את התחושה שאנחנו במרכז העולם והוא סובב סביבנו. תמצית האלון מחזירה את האדם לפרופורציות נכונות ומשאירה לו את היכולת והחופש לחיות בגבולות שלו: לעבוד למשך מספר שעות, ולהנות בשאר. במרכז העבודה עם התמצית של עץ האלון – האדם מבין שאינו במרוץ ואין הוא צריך להוכיח או להצדיק דבר. הוא אינו מרצה את העולם אלא פשוט חי את חייו, והיות שביסודו הוא מוצלח, הרי שיש לו סיכוי טוב להצליח בכל מקרה, גם בלי ההיסטריה והלחץ.


עדן פלד היא מומחית להולותרפיה, נטורופתיה והרבליזם קליני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully