וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: להוריד את גיל ההסכמה לטיפול רפואי ל-14

29.10.2015 / 11:08

המצב החוקי הלא ברור בסוגיית גיל ההסכמה לטיפול רפואי מוביל לכך שפעמים רבות רופאים נאלצים לקבוע על דעת עצמם כשירותם של קטינים שפונים לקבלת טיפול ללא ידיעת הוריהם

ההסתדרות הרפואית - הר"י

האם מעתה קטינים לא יצטרכו את הסכמת הוריהם כדי לעבור טיפולים רפואיים? בכנס של הסתדרות הרופאים הוחלט להמליץ להוריד את גיל ההסכמה מדעת לקטין לגיל 14.

חוק זכויות החולה קובע כי גיל ההסכמה מדעת לטיפול רפואי הוא 18. אולם, ישנם מקרים ספציפיים שבהם גיל ההסכמה צעיר יותר – כמו: הפסקת הריון, בדיקות HIV או אשפוז פסיכיאטרי. למרות שברוב המקרים קטינים לא מגיעים למרפאות ללא ליווי הוריהם, במקרים שכן, נאלץ הרופא לקבוע את כשירותם על דעת עצמו. כעת, מקווים בהסתדרות הרופאים כי החוק יהיה ברור יותר. בני נוער מגיעים בדרך כלל למרפאות לבדם כאשר מדובר במצבים רגישים כמו מיניות והריון, טיפולים נפשיים או התמכרויות.

ההמלצה החדשה, לא תחול על כל הטיפולים הרפואיים, ובמצבים מסויימים כמו ניתוחים או טיפולי כימותרפיה תצטרך להתקבל גם הסכמת הורה.

רוצים לדעת מה עוד עושה ההסתדרות הרפואית בישראל?

מה זה סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף ההסתדרות הרפואית בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully