וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: בשר מעובד גורם לסרטן

26.10.2015 / 13:29

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום באופן רשמי כי בשר מעובד גורם לסרטן. לפי ההודעה גם בשר אדום עלול לגרום לסרטן, אך ברמה נמוכה יותר. פרופ' פייר זינגר, מנהל המכון לחקר התזונה, בביה"ח בלינסון התראיין באולפן וואלה! NEWS והסביר

IFB פרופ' פייר זינגר, מנהל המכון לחקר התזונה בבי"ח בילינסון, על צריכת בשר מעובד/צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

ארגון הבריאות העולמי (WHO) הודיע היום (יום שני) כי בשר אדום מעובד הוא בין גורמי הסיכון לסרטן המעי הגס ולסוגי סרטן אחרים. לפי הודעת הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי (IARC), גם בשר אדום שאינו מעובד מעלה את הסיכון לחלות בסרטן, אך ברמה נמוכה יותר. פרופ' פייר זינגר, מנהל המכון לחקר התזונה, בביה"ח בלינסון התראיין באולפן וואלה! NEWS ואמר כי "יש הוכחות מוצקות בכל המחקרים שבשר מעובד מזיק לבריאות יותר מכל דבר אחר. לכן ההמלצות הללו חשובות מאוד". ההמלצות של ארגון הבריאות העולמי מדברות על מוצרי בשר שעברו תהליכי שימור, כמו בייקון, המבורגרים ונקניקיות.

בשר אדום זה מסרטן? סיפור בדקה. מערכת וואלה!
גם מסוכן/מערכת וואלה!

פרופ' זינגר התייחס גם לבשר האדום ואמר כי מאז ימי האדם הקדמון שאכל רק בשר אדום, האדם השתנה מאוד: גם צורת החיים שלנו וגם הבשר עצמו ולכן היכולת שלנו לספוג מזון השתנתה. פרופ' זינגר הדגיש כי אחד הדברים המרכזיים שהשתנו היא העובדה שאנחנו עושים הרבה פחות פעילות גופנית וכי פעילות גופנית עשויה להוריד את הסיכון לחלות בסרטן ב-40%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עדיף לאכול הודו

האם בריא יותר להיות צמחוני?

פרופ' זינגר ממליץ על אכילה מאוזנת: הפחתה משמעותית של בשר אדום, בוודאי של בשר מעובד, אכילה של פירות וירקות. "ואם כבר לאכול שווארמה, אני ממליץ על שווארמה הודו". פרופ' זינגר הוסיף, כי כבן למשפחת קצבים, הוא מתכוון לקרוא לעומק את המחקרים ולקבל החלטה אישית לגבי אכילת בשר.

לסיום אמר פרופ' זינגר, כי אין הוכחות מדעיות לכך שאכילת מזן צמחוני בלבד מפחיתה את הסיכוי לחלות בסרטן. "להיות צמחוני זה עניין אידיאולוגי, אני לא מבקר את ההחלטה הזאת, אבל אין מחקרים שקובעים שצמחונות בריאה יותר. אכילה קיצונית היא לא בריאה, צריך פשוט לאכול מאוזן"

  • עוד באותו נושא:
  • בשר
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully