וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקפה לאומית: באיזו עיר צורכים הכי הרבה ויאגרה?

20.10.2015 / 15:30

באיזו עיר ויאגרה היא מצרך מבוקש, ובאילו ערים עושה רושם שבכלל לא שמעו עליה? סקר חדש מצא את התשובות וחלקן יפתיעו אתכם. וגם, למה גברים בכל העולם לא הולכים לרופא?

רויטרס

ועכשיו יש גם ויאגרה לנשים

למי קראתם מנומנמים? לפי סקר שנערך לאחרונה ומפורסם לראשונה בוואלה!NEWS, גברים בחיפה ובפתח תקווה הם השיאנים בצריכה של גלולת "ויאגרה".

הנתונים שנלקחו מסקר שנערך ב-216 יישובים וערים בארץ והושוו בקורלציה לגודל האוכלוסייה בכל עיר, עקבו אחרי הרגלי השימוש בתרופה. מהנתונים עולה כי בחיפה יש את כמות הגברים הגדולה ביותר הצורכת את הגלולה, כשאחריה במדרג ממוצבת העיר פתח תקווה, ואילו את החמישייה המובילה ממשיכות הערים תל אביב, ראשון לציון וירושלים בהתאמה. אולם הפערים בין חיפה ופתח תקווה לעומת מקום שלישי רביעי וחמישי בטבלה כה גדולים, כאשר בהשוואה בין חיפה לתל אביב למשל, ההבדל הוא 43% שימוש בתרופה לטובת חיפה, ואילו בהשוואה בין חיפה לראשון לציון וירושלים, עולה כי הגברים החיפאים משתמשים בתכשיר לטיפול בתפקוד הזקפתי בכ-60% יותר מאשר הגברים בשתי הערים הגדולות.

מי נמצא בתחתית הרשימה?

בתחתית הרשימה ניתן למצוא כפרים ערביים ודרוזיים וגם התנחלויות וישובים קהילתיים דתיים כאחד. כך למשל בחמשת המקומות האחרונים, ניתן למצוא את המועצה המקומית הדרוזית פקיעין שבצפון, כפר פסוטה, וסוגרת את הטבלה ההתנחלות אלון שבות, שבגוש עציון. לעומת זאת, העיר בני ברק, שמאופיינת גם היא בצביון דתי חרדי ממוקמת יחסית גבוה, במקום 23 וכך גם העיר בית שמש - שגם בה מתגוררים חרדים רבים, וממוקמת בטבלת השימוש בתרופה במקום ה-22.

עצרת לסיום שנת השמיטה בבני ברק. ספטמבר 2015. ניב אהרונסון
ומה קורה בבני ברק?/ניב אהרונסון

התוצאות האלו מעט הפתיעו את פרופסור אילן גרינוולד, מנהל היחידה לנוירו-אורולוגיה בבית חולים רמב"ם שבחיפה ויו"ר היל"ם- החברה הישראלית להפרעות בתפקוד המיני ותושב חיפה בעצמו, אך הוא מונה להן גם הסברים. "בהחלט מפתיע כי בחיפה יש אוכלוסייה מסוימת", הוא אומר בחיוך, "אבל יש לכך שתי סיבות עיקריות בעיניי, הראשונה קשורה בבעיית הצעירים שיש בצפון ובחיפה בפרט. הרבה מאד צעירים עוזבים את חיפה לטובת המרכז, מסיבות פרנסה וחיים חברתיים, ומחלת התפקוד הזקפתי מופיעה לרוב בגילאי 50 פלוס".

"שריר לכל דבר"

"אנשים מבינים היום שזקפה היא שריר לכל דבר, ושריר שאינו בשימוש מתנוון"

לדבריו, הסיבה השנייה קשורה לעבודה הרבה שהושקעה בשלוש השנים האחרונות בעיר, בחינוך להעלאת המודעות לטיפול במחלה. "יצאנו משלחת של רופאים להרצאות בעיר, במרפאות, בקיבוצים, רוב הרופאים בארץ לא עושים את זה, ובצפון זה נכנס חזק, המודעות עלתה", הוא אומר. "אנשים מבינים היום שזקפה היא שריר לכל דבר, ושריר שאינו בשימוש מתנוון, זה מצב שלא נשאר סטטי ועם הזמן חלה החמרה. יתרה מכך, ירידה בזקפה קשורה באופן ישיר למחלות סיסטמתיות כמו בעיות לב, עמוד שידרה וכאבים כרוניים. אם לא מטפלים בבעיית הזקפה, הסיכוי לפתח בעיות קרדיו-וסקולריות (מחלות לב, סתימת כלי דם) תוך שלוש שנים גבוהה מאוד", הוא מזהיר.

תרופות לבעיות בתפקוד המיני ניתנות בכפוף למרשם רופא משפחה ועד לפני כשנה וחצי היו יקרות עבור הצרכנים ועמדו על מחיר של בין 20 ל-70 שקלים לכדור בודד. המחיר הזה העביר גברים רבים לשוק השחור של התרופות ולשימוש בתרופות מזויפות שעלולות להיות מסוכנות. לדעתו של פרופ' גרינוולד גם זו יכולה להוות סיבה שתסביר את תוצאות הסקר. "אני בטוח למשל שבתל אביב, הרבה יותר אנשים קונים דרך האינטרנט תכשיר לתפקוד הזיקפתי, מאשר בחיפה, כי קצת יותר פרובינציאלים פה ברמה הזאת וההבדל התרבותי הזה בטח משפיע על התוצאות בטבלה".

ויאגרה. ShutterStock
המחיר עדייין גבוה/ShutterStock

הנתונים מראים גם עלייה בטיפול בבעיות בתפקוד המיני - תחום שנמצא במשך שנים רבות בדמדומים, בין היתר בשל מחסום הבושה בקרב גברים. "גבר מכיר מצוין את הזקפה שלו. הוא מכיר את הגודל והצורה של איבר המין שלו ונוגע בו לפחות 8-10 פעמים ביום, זה אבר מאד חשוב בחייו של הגבר והוא מתעניין בו הרבה, הרבה יותר מאברי מין של נשים בעיני נשים. למעשה, יש לא מעט נשים שלא מכירות כלל את האנטומיה שלהן". לדבריו של פרופ' גרינוולד עובדה זו עומדת ביחס הפוך לדאגה של גברים והטיפול בירידה הזיקפתית.

גברים לא הולכים לרופא

המצב הזה לא מתקיים רק בישראל ולמעשה מדובר בנתון עולמי - גברים לא הולכים כמעט לרופא, ואם מדובר בבעיה אורולוגית עוד פחות. הסיבות אגב, הן רבות ומגוונות. "גברים בני חמישים שמפרנסים ובריאים, בדרך כלל עסוקים בקריירה שלהם וזה בזבוז זמן בעיניהם ללכת לרופא ולספר לו שהזקפה שלו "לא כמו פעם". מתי הם כן יבואו? בעוד כמה שנים שהפין שלהם יפסיק לתפקד בכלל, וזאת הטעות".

לדבריו, עיקר העבודה של רופאים אורולוגים היא בהסברה. "החשק המיני של רוב הגברים נותר אותו הדבר, אבל 'המנוע' למטה מנותק. מדובר בשתי מערכות שונות וזה יוצר אצלם תסכול שרק גובר עם השנים, בעיות בדימוי העצמי, וחרדות שהם לא מספקים את הנשים שלהם. מהבחינה הזאת, תוצאות המדרג החדשות מאד משמחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully