וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע המרגש בו קורבן תקיפת חומצה יוצאת לרחוב לראשונה מאז חזרה לראות

29.10.2015 / 11:30

סוהילה ג'ורקש איבדה את הראייה בתקיפת חומצה באיראן ומאז עברה ניתוחים רבים שיעזרו לה לראות שוב. שנה אחרי, כשהיא סוף סוף רואה, היא יצאה להביט שוב בעולם שבחוץ - וכך היא הגיבה

פייסבוק

איך הייתם מגיבים אם במשך שנה שלמה לא הייתם יכולים לראות כלום, רק חושך, ופתאום אחרי שנה הראייה הייתה חוזרת אליכם? יכולים לדמיין את ההתרגשות? אז הנה בשבילכם דוגמא לתגובה של אישה מסכנה שאיבדה את הראייה שלה בהתקפה באיראן באוקטובר 2014, ועכשיו - שנה אחרי - היא קיבלה חזרה את מאור עיניה ויצאה לרחוב בפעם הראשונה להסתכל על אנשים, מכוניות, בניינים וחנויות. היציאה המרגשת והתגובה העוד יותר מרגשת שלה תועדו בסרטון שפורסם בפייסבוק ומאז זכה לאלפי לייקים ושיתופים.

קורבן תקיפת חומצה יוצאת לרחוב. צילום מסך
מביטה בפעם הראשונה לשמיים ומודה לאלוהים/צילום מסך

האישה בסרטון היא סוהילה ג'ורקש, שהתקיפה הותירה אותה עם צלקות פנים חמורות ועיוורון מוחלט בעין אחת. סוהילה לקחה חלק פעיל בתנועת עידוד הנשים להסרת החג'אב (כיסוי הראש והגוף של האישה). היא רק אחת מבין מספר הנשים שהותקפו בחומצה באותה תקרית, מאחר שלא הייתה מוסווית כהלכה בזמן שנהגה ברכבה. סוהילה עברה מספר ניתוחים במטרה לשוב לראות - כשהיא מבין היחידות שהצליחה, בניגוד לכל הציפיות, לעשות זאת.

עוד באותו נושא

תיעוד: נערה קפצה מרכב לאחר שנחטפה והוטרדה מינית ע"י הנהגת

לכתבה המלאה
קורבן תקיפת חומצה באיראן. פייסבוק, אתר רשמי
סוהילה ג'ורקש במהלך הניתוחים/אתר רשמי, פייסבוק

שנה לאחר התקיפה, כשהראייה מתחילה לחזור אליה, סוהילה תועדה במצלמה יוצאת לרחוב ונרגשת לראות שוב את מה שכל כך התגעגעה אליו. בקטע היא נראית מרימה את ידייה לשמיים, פורצת בבכי ומודה לאלוהים על שהחזיר לה את מאור עיניה. הסרטון פורסם בעמוד הפייסבוק של המשפחה ובעמוד זכויות הנשים "My Stealthy". מנהל העמוד, מאסי אלינג'ד, סיפר לחדשות BuzzFeed שלסוהילה יש המון מזל כי, הוא מכיר הרבה קורבנות תקיפה במצב גרוע יותר שזקוקות נואשות לטיפולים רפואיים.

עוד ב"אסור לפספס"

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully