וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח לייזר להסרת משקפיים- האם החששות מוצדקים?

תוכן ממומן, תוכן ממומן

17.10.2015 / 8:00

למרות שמדובר בניתוח שכיח וקצר במיוחד, לא מעט מהסובלים מליקויי ראייה סבורים בטעות שהסרת משקפיים בלייזר היא מסוכנת ותוצאותיה לא ודאיות. אספנו עבורכם כמה עובדות שמנצחות את הפחד

בחורה עם משקפיים. ShutterStock
לשכוח ממשקפיים ועדשות תוך כמה דקות/ShutterStock

קשה להוכיח את התזה הבאה בנתונים כמותיים אבל תהיו בטוחים שהיא נטועה עמוק במציאות: ניתוחים להסרת משקפיים באמצעות לייזר עדיין מעלים חשש בקרב לא מעט מבין אלה הסובלים מליקויי ראייה, למרות שמדובר בניתוח בטוח מאד ושכיח. הניתוח הראשון לתיקון הראייה בוצע ב- 1985 בארה"ב ומאז עברו אותו מיליונים ברחבי העולם ועדיין, אצל רבים, המחשבה על מגע בין קרן לייזר לקרנית העין העדינה, מעלה חששות. הנה כמה עובדות שירגיעו אתכם:

זה לא כואב

אינסטינקט הפחד די מובן, אבל במקרה הזה גם די מיותר. עוד לפני הניתוח העין מורדמת באמצעות טיפות אלחוש, כך שמגע קרן הלייזר שאמור ללטש את הקרנית אינו גורם לכאב או לתחושת צריבה בעין. מדובר בהליך קצר ובתוך כמה דקות תוכלו לדעת שנפטרתם מהמשקפיים.

ניתוח לייזר לא גורם לעיוורון

בשלושת העשורים האחרונים במהלכם בוצעו מאות אלפי ניתוחי לייזר בישראל, לא דווח על מקרה אחד של עיוורון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ניסיון

רופאי העיניים בישראל בתחום הסרת משקפיים בעלי ניסיון ומיומנות גבוהים מאד.

טכנולוגיה רפואית

התקדמות המכשור הטכנולוגי במהלך השנים מאפשרת מעקב רציף על נתוני העין לאורך כל הניתוח. כך מובטח דיוק מוחלט ותוצאות הטובות ביותר אליהן ניתן להגיע.

ניתוח מאושר לחיילים כולל לטייסים

בכמה מדינות נדרשים אנשי כוחות הביטחון לעבור ניתוח כדי לשפר את ראייתם. בארה"ב לדוגמא, הצבא גם ממן את הניתוח.

ניתוח לייזר עיניים. ShutterStock
בחירה קפדנית ומיומנות רפואית/ShutterStock

התאמה קפדנית

תיקון ראייה באמצעות לייזר לא מתאים לכל אחד - הניתוח עצמו אמנם מהיר אבל התהליך שקודם לו קצת יותר ארוך ודורש בדיקות התאמה קפדניות. לדברי ד"ר שמואל לוינגר, המנהל הרפואי של המרכז הרפואי 'עיניים', "אנחנו יודעים לבחור בקפידה את המטופלים שמתאימים להסרת משקפיים לפי נתוני העיניים, ולכן רמת שביעות הרצון גבוהה מאד".

לדבריו, כ-30% מאוכלוסיית מרכיבי המשקפיים לא עומדים בקריטריונים הדרושים לניתוח ולהם נדרש פתרון אחר כדוגמת תיקון ראייה באמצעות השתלת עדשה תוך עינית. לדוגמא, בעלי קרנית דקה מדי שאין לה מספיק רקמה לליטוש. כמו כן, לבעלי מספרים גבוהים מאד.

בנוסף, בעלי קרנית שאינה סימטרית כמו שאופייני לסובלים ממחלת הקרטוקונוס, אינם מתאימים לניתוח לייזר להסרת משקפיים. עבורם קיימים פתרונות אחרים לשיפור הראייה, כגון: השתלת טבעות לייצוב הקרנית וקרוס לינקינג למניעת התקדמות מחלת הקרטוקונוס.

תופעות לוואי מזעריות

כמו בכל ניתוח, גם להסרת משקפיים בלייזר יש תופעות לוואי אפשריות. בין התופעות עלול להיווצר זיהום אותו ניתן למנוע באמצעות טיפות אנטיביוטיות והקפדה על הוראות לשמירה על היגיינה בימים שלאחר הניתוח. בנוסף, עלול להיווצר יובש בעיניים - שמטופל באמצעות דמעות מלאכותיות וסנוור לתקופה של מספר ימים עד שבועות לאחר הניתוח.

ההתאוששות מהניתוח מהירה ומרבית המטופלים יוכלו כבר למחרת לנהוג ברכבם לביקורת במרכז הרפואי, ללא צורך בליווי.

אחריות לכל החיים

כיום התוצאות של שיפור הראייה מצוינות והתיקון מאד מדויק כך שרב המרכזים הרפואיים מעניקים תעודת אחריות לכל החיים. דהיינו, אם חלה נסיגה במספר וניתן מבחינה רפואית לבצע תיקון, הוא יבוצע במסגרת האחריות.

חדות ואיכות ראייה מרביות

למרות שמדובר בניתוח שהפך שכיח מאוד ושיעורי ההצלחה שלו גבוהים מאוד, רופא אחראי לא יבטיח לכם ראייה 6:6 , זאת למרות שרב המטופלים מגיעים לחדות ראייה ולאיכות ראייה גבוהות מאד, לעיתים אף יותר מ - 6:6.

תוכן ממומן, תוכן ממומן
  • עוד באותו נושא:
  • עיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully