וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא בחורף: מכירים את המדבר דרך הרגליים

28.10.2015 / 9:05

תשכחו ממרוצי הכביש השגרתיים ותתחילו לחשוב על ריצה במדבר, בין דיונות, סלעים ויעלים מביטות מרחוק. אם מאסתם מלרוץ על אספלט בין ההמונים ואתם מחפשים אתגר חדש, הכתבה הזאת בשבילכם

מרתון מדברי. יוד צילומים,
המרתון המדברי. בולט בין אירועי הסתיו/יוד צילומים

קשה למצוא מדינה כמו ישראל עם מספר גבוה של אירועי ריצה שנתיים ביחס למספר התושבים. שלושה מרתונים מרכזיים – טבריה, תל אביב וירושלים – אין ספור מרוצי חצי מרתון ותחרויות למרחק 10 ק"מ וכמה מרוצי אולטרה-מרתון שמיועדים לסדיסטיים שאוהבים לרוץ מרחקי מינימום של 70 ק"מ בתנאי שטח.

אל כל אלה הצטרף בשנה שעברה מרתון אילת. אף שזו השנה השנייה בלבד שהוא מתקיים נראה שמדובר באירוע שקשה למנוע את הפיכתו למסורת בזכות פרט קטן אחד שמבדיל אותו משאר אירועי הריצה: הוא מתקיים במדבר. כן, הבנתם נכון, לא בתנאי שטח נוחים בינות שיחים וטבע ירוק אלא בין דיונות, מרבצי חול אינסופיים ועליות מורטות עצבים ונשימה.

מבחן אמיתי לסיבולת שלכם

לפני שמתחילים להזיע רק מעצם המחשבה לרוץ בחום האילתי ועוד זה המדברי, כדאי לדעת שהוא מתקיים דווקא בסתיו, 27 בנובמבר ליתר דיוק, תקופה בה מזג האוויר משחק לשם שינוי לידיים הנכונות. ועדיין. מדבר, שהריצה בו לא מיועדת לכל אחד אלא רק למי שבאמת יכול לנצח את עצמו. בשונה ממרוצי המרתון – הכוונה למרחק האולימפי המלא 42.2 ק"מ שנערכים בין בתי הקפה של תל אביב ולחופי הכנרת האווריריים של טבריה - מרתון אילת הוא מבחן אמיתי לחובבי הסיבולת.

לא מדובר בריצה קלה גם עבור מי שמאומן בריצות שטח בצפון הארץ או בין שבילי השפלה. מלבד המסלול ההררי הסיזיפי והאקלים הייחודי נאלצים הרצים להתמודד מול יריב עיקש שלא בטוח שהתכוננו אליו היטב: חול. יותר נכון, חול עמוק. חובבי ריצות החוף יעידו שלא מדובר בחוויה קלה במיוחד ואולם, אין תחזוקה טובה יותר לנפש מאשר קטעי הריצה הקשים בחול המדבר ובעליות התלולות.

מרתון מדברי. יוד צילומים,
רצים מכל המדינות/יוד צילומים

אבל רגע, תעצרו וקחו נשימה ארוכה. גם אם מישהו בעיריית אילת, חברת ההפקות מרתון ישראל ותאגיד התיירות העירוני מעוניין לגרד את רף הסבל של המשתתפים, כדאי לדעת שמדובר בהפנינג ריצה מרתק וחווייתי. הריצה בירידות המדבר בין יעלים והנוף המרהיב למפרץ בדרך חזרה עושים את שלהם ומביאים מאות רצים מהארץ ומחו"ל לאתגר את עצמם.

הפנינג ריצה אילתי

המטרה סומנה כבר בשנה שעברה: להפוך את אילת לעיר הספורט הבינלאומית המובילה באגן הים התיכון. כמארחת הקבועה של טורנירים ותחרויות עולמיות בטניס, שחיה, גלישה, תחרות איש ברזל ועוד, נקודת הפתיחה שלה חיובית במיוחד. לא בכדי הפך המרתון המדברי באילת לסיפור הצלחה כבר בשנה השנייה. העיר אילת כולה נרתמה להצלחתו והולידה גל של מבצעים והוזלות בתחום הלינה, האטרקציות, הקניות והטיסות.

מרתון מדברי. יוד צילומים,
נקודת הזינוק של המרתון המדברי אשתקד/יוד צילומים

ואכן, אחרי קמפיינים שיווקיים שנערכו באירועי ריצה מובילים בעולם ובסיוע משרד התיירות ורשת מלונות פתאל, הגיעו למרוץ הראשון בשנה שעברה עשרות רצים מחו"ל ששמעו על ריצה מדברית מאתגרת במיוחד וטסו לישראל כדי להרגיש את טעם הזיעה הים תיכונית. תוסיפו לכך את העובדה כי במדינות המקור של אותם רצים מזג האוויר בחודש נובמבר מחייב ריצה בחדר הכושר בלבד ואת הבונוס של חופשה אביבית רגע לפני שיא החורף – והנה עוד סיבה להגיע, עוד לפני יריית הזינוק.

לוח השנה של רצי הסיבולת הוא עמוס במיוחד אך באורח פלא, חודש נובמבר הוא פרק זמן נהדר בו אין כמעט תחרויות ריצה גדולות. גם כאן, האירוע משתלב בדיוק בזמן בלוח האימונים הרציף ואפילו מאפשר חופשת הירגעות בעיר הדרומית.

אז איך נרשמים? נכנסים לאתר ההרשמה של המרתון המדברי ומתחילים לתכנן את חופשת הסתיו שלכם בעיר הקיץ התמידית של ישראל.

וואלה! NEWS בשיתוף מרתון ישראל ותאגיד תיירות אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully