וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין לילה: תרופה מצילת חיים התייקרה בלמעלה מ-5,000 אחוזים

24.9.2015 / 17:27

מרטין שקרלי, איש עסקים ויזם בן 32 מארה"ב, הוא ככל הנראה אחד האנשים השנואים בארה"ב כיום. הסיבה - המחיר של תרופה מצילת חיים שמייצרת חברה שרכש לאחרונה עלה באופן שערורייתי

מערכת וואלה!

תארו לכם שאתם קמים בוקר אחד ומגלים שמחירה של התרופה מצילת החיים שאתם נוטלים עלה. בכמה? בקצת יותר מ-5,000 אחוזים. זה בדיוק מה שקרה לחולים שנוטלים תרופה בשם דרהפרים (Daraprim) שמחירה עלה בין לילה משלושה עשר דולרים וחצי ללא פחות מ-750 דולרים. זאת, כאשר הטיפול המלא במחלה מצריך מאה כדורים.

מי שאחראי על העלייה חדה במחיר, שעוררה את זעמם של החולים ולא רק את שלהם, הוא מרטין שקרלי, איש עסקים בן 32 מניו יורק. שקרלי רכש לאחרונה את החברה שמייצרת את התרופה שמטפלת בטפילים שעלולים לסכן את חייהם של אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת, כגון תינוקות שטרם נולדו, חולי איידס וחלק מחולי הסרטן.

מרטין שקרלי. GettyImages
שקרלי. אם למישהו יהיה חסר כסף לתמונה - הוא ייתן לו אותה בחינם/GettyImages

אחרי שספג ביקורת רבה והוריד בחזרה את מחיר התרופה, אמר איש העסקים, שחי חיים ראוותנים, שמחיר התרופה מצילת החיים היה נמוך והוא נדרש להעלותו. הוא גם הבטיח שאם למישהו מהחולים לא יהיה כסף לתרופה – הוא ייתן לו אותה בחינם. נחיה ונראה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מה זה סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

  • עוד באותו נושא:
  • תרופות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully