וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמא שף: הרגע בו הילדון עבר למזון מוצק

17.9.2015 / 11:15

הרצון להקנות לפעוטות הרגלי תזונה נכונים הוביל את מיתר שליידר לבחון ברצינות קריירה במטבח והכנת שלושה סרוויסים ביום

תינוק אוכל ומלכלך. ShutterStock
זה הבית שאוכל בדרך כלל/ShutterStock

איזה נחמד זה שהילד כבר יכול לאכול אוכל רגיל, נכון? טעות! זה נחמד אם הילד שלך הולך לגן ומקבל שם אוכל רגיל, שמישהו אחר מבשל לו, מאכיל אותו ומנקה אותו מהפרצוף שלו, הבגדים, כיסא האוכל, הרצפה והקירות. אבל אם הילד שלך עדיין איתך בבית, כמו במקרה שלי, אז זה לא נחמד כמו שזה 80% משרה.

כי העניין הוא כזה: הילד אוכל משהו כמו 5 ארוחות ביום. שתיים מהן (החביבות עלי, באופן אישי) הן ארוחות בקבוק. איזה מתכון מהמם!!! 240 מ"ל מים + ארבע כפיות אבקה = 15 דקות של שקט. אבל אלה שלוש הארוחות האחרות שגורמות לי לפרפר במטבח יותר זמן מכפי שהייתי רוצה להודות.

הלא ברור שאני רוצה להקנות ליורש העצר הרגלי תזונה בריאים וגם לגוון לו את הארוחות וכמובן שיהיה לו טעים – אבל מה לעשות שאני לא כזאת שפית מדופלמת והעניין הזה מתחיל להתיש.

שלושה סרוויסים ביום

כל יום מחדש להגות ולהוציא לפועל תפריט מקורי ובריא שכולל ארוחת בוקר, ארוחת צהרים וארוחת ערב? מה אני, אמא או שף ברשת מלונות ישרוטל? וחוצמזה, יש לכם מושג באיזו תדירות צריך לפקוד את הסופר בשביל שהבית יהיה מצוייד לתמוך בשלושה סרוויסים ביום??? פעם הייתי עושה קנייה אחת גדולה בחודש ואח"כ רק השלמות הכרחיות.

אז בתחילת החודש היינו אוכלים טוב, ואח"כ לאט לאט היינו מתדרדרים בהדרגה עד לארוחות של צנים עם חרדל כי זה כל מה שנשאר במקרר, וחוזר חלילה. עכשיו, כל שבוע לפחות הזמנה אחת מהסופר שכוללת שלל ירקות ופירות טריים, בשר מהמעדניה (טרי! מה פתאום קפוא?!), מגוון יוגורטים ומעדנים מכל טוב הארץ והסופר.

כל בוקר נפתח בפס חם על המחבת, עם חביתה מקושקשת / פנקייק / פרנץ' טוסט, פלטת ירקות ו/או פירות חתוכים או מרוסקים. במקביל, כבר חושבת קדימה ומוציאה להפשרה בשר לארוחת הצהרים.

עוד לא סיימתי לשטוף את הכלים (והרצפה) מארוחת הבוקר, וכבר צריך להעמיד סיר על הגז שיהיה מוכן לארוחה הבאה... יאללה, תתקעו לי פרח על המצח וקראו לי סמדי בומבה. אולי לפחות יצא לי איזה קמפיין לסירים או כיריים אינדוקציה מכל המאמץ הזה.

אילוסטרציה. ShutterStock
זהו, שאף פעם לא הייתי שפית מדופלמת/ShutterStock

געגועי לשניצל

אני יודעת, אני יודעת מה אתם חושבים. שמה שצריך לעשות זה פשוט לחנך את הילד לאכול את מה שכולם אוכלים בבית ולא לבשל לו במיוחד. עצה מעולה. רק חבל שחינוך לא מאיץ צמיחת שיניים. שתי שיני ארנבון מתוקות להפליא מבצבצות מהחיוך של הקטנצ'יק, ויש גבול ליכולות הלעיסה שלהן. אז מה שקורה זה שהבית אוכל מה שהפעוט יכול, ולא להיפך.

ותתפלאו כמה מתכונים אפשר לאלתר על בסיס שילוב של בשר/עוף טחון ופתיתים רכים מבישול יתר (האמת, שבערך שלושה-ארבעה. אלוהים, אני מתגעגעת לשניצלונים ולפסטה אל דנטה!). אם הייתי טיפוס יזמי, אולי הייתי משיקה ליין של שיניים תותבות לתינוקות. אבל כרגע אין לי זמן להשקיע בזה, כי פשוט יש לי סיר קציצות על הגז.

מייתר שליידר בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully