וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבון נפש ומים: כמה מים צריך לשתות לפני הצום ואחריו?

20.9.2015 / 10:33

צום של יממה הוא אתגר רציני לכל הדעות, אבל יש דבר אחד שיכול לעזור לכם לצלוח אותו – מים, הרבה מאוד מים. כמה בדיוק צריך לשתות לפני הצום ואחריו? כל התשובות

8 כוסות מים. ShutterStock
במהלך היום שלפני הצום יש לשתות לפחות שני ליטר מים, במנות קטנות/ShutterStock

רובנו מאמינים שכדי לעבור את הצום בקלות יש לאכול ארוחה מפסקת טובה שתמנע מאתנו תחושת רעב לאורך זמן, אבל האמת היא שהמפתח לצום קל (עד כמה שצום יכול להיות קל) מצוי בכלל בנוזלים שאנחנו מכניסים לגוף ביום הצום וגם בימים שלפניו.

מניעת תחושת צמא לאורך הצום חשובה לא פחות, אולי אפילו יותר, ממניעת רעב, שהרי בלי אוכל הגוף יכול להסתדר במשך ימים רבים (אפילו חודש) אבל ללא מים, המרכיב העיקרי שבו - רק שלושה. אפשר לאכול ארוחה מפסקת מוצלחת מאוד, אבל אם לא נדאג להרוות את הגוף במספיק מים בימים שלפני הצום המשימה לא תהיה פשוטה כלל.

אז איך עושים את זה?

לו רק הייתה לנו דבשת

המפתח לצום מוצלח הוא הרווית הגוף במים. העצה הזו רלוונטית לכל השנה, אבל אם אתם עדיין לא שם, יום כיפור הוא הזדמנות מצוינת להתחיל: קנו לכם בקבוק מים רב פעמי בגדול סביר (750 מ"ל) והקפידו לשאת אותו אתכם בימים שלפני הצום. סיימו לשתות את המים שבבקבוק כל 3?4 שעות ואל תחכו לתחושת הצמא. הקפידו לשתות כל היום: הרגילו את הגוף לאספקה קבועה וקצובה של מים ועקבו אחר כמות המים שאתם שותים. אין טעם לשתות שני בקבוקים בחצי שעה – סביר שהגוף לא יספוג את אותם ואתם תמצאו את עצמכם רצים שוב ושוב לשירותים.

הקפידו על שתייה קבועה וקצובה, ב?48 השעות שלפני הצום, כך שהגוף יתחיל את הצום במצב של רוויה. "במהלך היום שלפני הצום יש לשתות לפחות שני ליטר מים, במנות קטנות מאחר שהמים צריכים להיספג בגוף", אומרת שירין אלבק, טכנולוגית המזון של חברת מי עדן, "ולהימנע משתייה מרוכזת לפני תחילת הצום".

פחות קפאין ושתייה מתוקה או מוגזת, יותר מים

לפני הצום הקפידו לשתות רק מים והימנעו ממשקאות מוגזים, הממלאים את הבטן ויוצרים אי נוחות. הימנעו גם ממשקאות מתוקים (אלו מצמיאים), מקפאין (בכל צורותיו – קפה, תה, קקאו וקולה) – אלו משקאות מ?ש?ת?נים שגורמים בסופו של דבר לאובדן נוזלים ולהתייבשות.

מילה על קפאין ואלכוהול: הבחילה וכאבי הראש שמרבית האנשים חשים במהלך הצום הם תוצאה של גמילה מקפאין. כדי להימנע מכאב הראש המלווה את הגמילה הקלה מומלץ להפחית את צריכת הקפאין בימים שלפני הצום ולהימנע ממנו לחלוטין ב?24 השעות שלפני יום הצום. מומלץ להימנע גם משתיית אלכוהול, שפירוקו בכבד דורש כמויות גדולות של מים. שמרו את המים שבגוף לתהליכים חיוניים ולא לפירוק אלכוהול.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אישה שותה יין. ShutterStock
לפני הצום הימנעו מקפאין ומאלכוהול/ShutterStock

רגע לפני הצום

בארוחה המפסקת חשוב מאוד להימנע ממזונות מצמיאים – הימנעו ממזון מתוק מדי או מלוח מאוד: מלפפונים חמוצים, גבינות מלוחות, דגים מלוחים, חטיפים וכיוצא באלו. בסיום הארוחה המפסקת, רגע לפני תחילת הצום, שתו כמה כוסות מים בהדרגה כדי לאפשר למזון שהכנסתם לגוף להתעכל כראוי. השתדלו להימנע מקינוחים מעובדים. במקום זה אכלו מנת פרי.

אחרי הצום

בתום הצום, לפני שאתם מסתערים על האוכל (באופן כללי רצוי לא להסתער) שבו בנחת עם כוס מים - רצוי בטמפרטורת החדר - והחזירו לגוף, לאט ובהדרגה, את הנוזלים שחסרו לו במהלך הצום. אחרי שתרגיעו את תחושת הצמא התחילו לאכול – באופן אטי ומבוקר.

בימים שאחרי הצום חזרו לבקבוק שנצמדתם אליו לפני הצום והפכו אותו לחבר קרוב. שתייה מרובה ומדודה לאורך כל היום היא הרגל שקל מאוד ליישם וכדאי לשמר במשך כל השנה, ולא רק בימי חשבון הנפש.

למידע נוסף היכנסו למגזין מי עדן

מערכת וואלה! בשיתוף מי עדן
  • עוד באותו נושא:
  • יום כיפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully