וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי קוסמטיקאית: 5 טיפים ביתיים לשמירה על עור צעיר

8.9.2015 / 8:13

עמידת ראש, מסיכת יוגורט וקליפות הדרים, שקיקי תה על העיניים ושתיית מים - השיטות שיעזרו לכם לשמור על עור הפנים צעיר ורענן, בלי לפתוח את הארנק

מסכת פנים. ShutterStock
הדאגה לעור הפנים היא תחביב לא זול בכלל/ShutterStock

תעשיית הקוסמטיקה מציעה אלפי פתרונות למגוון בעיות עור – לאקנה, לאדמומיות, לכתמים ולקמטים. כל קוסמטיקאית וכל מוכרת ברשתות הפארם תבטיח לכם שהפתרון שלה הוא הוא הפתרון שיעלים אחת ולתמיד את השחורים באף, את הפצעים או את העיגולים השחורים סביב העיניים, ויעשה את העור שלכם צעיר ורענן מתמיד. הבעיה היא שכל התנסות בקרם או בסרום חדש עולה כמה מאות שקלים, ובסופו של דבר הדאגה לעור הפנים היא תחביב לא זול בכלל, ובהרבה מהמקרים התוצאות אינן מרשימות מספיק. אספנו בשבילכם כמה טיפים לטיפול בעור הפנים באופן טבעי, בבית, בלי עזרת קוסמטיקאית.

לשמירה על זוהר טבעי: מים, מים ועוד קצת מים

שתיית מים בכמות מספקת הכרחית לשמירה על כל מערכות הגוף – הדם, העיכול, השרירים וכיוצא באלו, והיא חיונית מאין כמותה בכל הקשור לשמירה על בריאותו ועל יופיו של עור הפנים. העור, כמו כל איבר אחר בגוף, עשוי תאים, ותאי עור, כמו תאים אחרים, עשויים אחוז גבוה של מים. כמו כן המים דרושים לתהליך התחדשות תאי העור. כשהעור מקבל מספיק מים הלחות הטבעיות הדרושה לו נשמרת והוא נראה מתוח, זוהר, חלק, צעיר ורענן. יש לשתות כמויות נאותות של מים על מנת להשפיע על מראה העור באמצעותם. כדי להביא לשינוי מורגש בעור הפנים שתו שניים?שלושה ליטרים ביום. אחרי כמה שבועות תבחינו בשינוי.

לטשטוש כתמים: יוגורט טבעי וקליפות הדרים

רבים ממוצרי ההלבנה התעשייתיים מכילים חומרים כמו הידרוקינין, המבטל את ייצור המלנין (פיגמנט חום?שחור). מסכה ביתית של קליפות הדרים ויוגורט לבן תעשה את אותה העבודה, באופן טבעי ובלי תופעות לוואי: יבשו קליפת לימון או תפוז בשמש. לאחר הייבוש טחנו את הקליפה עד שמתקבלת אבקה וערבבו את האבקה ביוגורט טבעי (בלי סוכר ובלי פירות). מרחו את המסכה על פני העור והמתינו 15?20 דקות עד לייבוש. שטפו את הפנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אילוסטרציה. ShutterStock
נוזל הטיפוח הבסיסי - מים/ShutterStock

להסרת תאים מתים: שיבולת שועל או שקדים

כדי להסיר תאי עור מתים חשוב מדי פעם לרענן את העור ולהמריץ את זרימת הדם אליו, קל וחומר כאשר מדובר בעור שמן שבו נטייה להתפתחות פצעונים ואקנה. קחו שיבולת שועל להכנה מהירה (לא את הגסה – היא פחות מתאימה) וערבבו אותה במעט מים. את התערובת עסו כנגד עור הפנים במשך כמה דקות. אפשרות נוספת היא עיסוי הפנים בתערובת של שקדים טחונים ודבש, לפי אותו עיקרון. שימו לב: הימנעו מטחינת השקדים עד דק. כדי שאפקט הפילינג יעבוד החתיכות צריכות להיות קטנות, אבל לא דקיקות עד כדי אבקה.

עמידת ראש. ShutterStock
הקדישו כמה דקות ביום לתרגול נשימה ולשהייה בתנוחות הפוכות/ShutterStock

להמרצת זרם הדם ולקירור העור: תנוחות יוגה ותרגול נשימה

תרגול יוגה טוב לתחזוקה של מגוון מערכות פנימיות, וכן - גם לעור הפנים. בכוחן של תנוחות הפוכות כמו עמידת ראש, גשר ועמידת כתפיים וגם תנוחות פשוטות יותר כמו תנוחת עובר או דג להגביר את זרם הדם לאזור הפנים והראש ולספק להם עוד חמצן. זאת ועוד: בקיץ, כאשר עור שמן ובעל נטייה להתפתחות פצעונים חוגג, תרגול פרניאמה (נשימה) יכול לסייע בקירור העור ולהשיב לו את זוהרו הטבעי. כדאי להקדיש כמה דקות ביום לתרגול נשימה ולשהייה בתנוחות הפוכות.

להפחתת הנפיחות תחת העיניים: תה ירוק או שחור

הקפאין שבתה מכווץ את כלי הדם הקטנטנים המצויים סביב העיניים. בתה יש גם טנין, הממריץ את זרם הדם. בכוחן של שתי ההשפעות הללו להפחית את הנפיחות סביב העיניים ולהרגיע את האזור.

הניחו שני שקיקי תה בכוס מים רותחים, הוציאו את השקיקים מן הכוס והניחו אותם בצד להתקררות (טמפרטורת החדר). הניחו שקיק תה על כל עין ונוחו במשך 15?30 דקות. המנוחה תעזור לכל עור הפנים, לא רק לזה שסביב העיניים, להירפות. חזרו על הפעולה פעם?פעמיים בשבוע.

למידע נוסף היכנסו למגזין מי עדן

מערכת וואלה! בשיתוף מי עדן
  • עוד באותו נושא:
  • עור
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully