וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך? חוקרים טוענים שהצליחו "לכבות" סרטן

25.8.2015 / 11:55

חוקרים ממאיו קליניק בפלורידה הודיעו כי הצליחו למצוא דרך לתכנת מחדש תאים סרטניים ולהפוך אותם לשפירים. "הטבע מספק את הקוד ואת התוכנה לכבות את הסרטן", הם מסבירים

תא סרטן. ShutterStock
תא סרטני/ShutterStock

כבר שנים רבות שחוקרים מתחום הסרטן מנסים למצוא דרכים להפוך תאים סרטניים בחזרה לתאים הרגילים שהיו. כעת, פריצת דרך בתחום עשויה להוות תקווה חדשה במלחמה במחלה הקטלנית.

חוקרים ממאיו קליניק בפלורידה הודיעו כי הצליחו למצוא דרך לתכנת מחדש תאים סרטניים ולהפוך אותם לשפירים – ובכך, לדבריהם, "לכבות" את הסרטן. הממצאים, שפורסמו בכתב העת Nature Cell Biology, מהווים "דרך בלתי צפויה, שבה הטבע מספק את הקוד ואת התוכנה 'לכבות' את הסרטן", הסביר ראש צוות המחקר, ד"ר פאנוס אנסטסיאדיס, ראש המחלקה לסרטן במרכז הרפואי מאיו קליניק.

איך זה עובד?

הקוד התגלה כאשר החוקרים גילו מיקרופרוססור המכונה miRNAs, אשר אחראי להתרבות חסרת השליטה של תאים סרטניים בגוף. זוהי תוצאה של פעילות של חלבון בשם adhesion, אשר מטרתו להדביק תאים יחדיו. כאשר הוא בא במגע עם תאים סרטניים, הם מתרבים ללא שליטה. החוקרים הראו, במחקרי מעבדה, כי השבת ה-miRNAs בתאים סרטניים לפעילות רגילה, עוצרת את ההתפתחות החריגה של התאים.

"המחקר הזה הביא לשיתוף פעולה בין שני תחומים שעד כה לא היו קשורים אחד בשני", אמר ד"ר אנטוניס קורטידיס, חוקר בכיר שהשתתף במחקר. "בכך נמצאה תשובה לשאלה איזה תפקיד ממלא חלבון adhesion בהתנהגות תאים – שאלה שהעסיקה מדענים מזה זמן רב".

"באמצעות פיקוח על ההשפעות של miRNAs על תאים סרטניים והשבתם לרמה נורמלית, נוכל ככל הנראה להקים מחדש את הבלמים ולהשיב את התאים לפעילות רגילה", הוסיף ד"ר אנסטסיאדיס. "מחקרים ראשוניים שנערכו בסוגים תוקפניים של סרטן הראו הבטחה רבה".

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully