וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים שעובדות קשה מתקשות להיכנס להיריון

19.8.2015 / 12:12

אתן יודעות שאסור לעבוד קשה מדי או להרים משאות כבדים כשאתן בהיריון, אבל מה בנוגע לתקופה שבה מנסים להרות? מחקר של אוניברסיטת הרווארד מצא תשובות, חלקן מטרידות מאוד

אישה יושבת במשרד. ShutterStock
שעות ארוכות במשרד לא מסייעות למאמצים/ShutterStock

נשים שעובדות מעל 40 שעות בשבוע או כאלה שבאופן קבוע מרימות משקל כבד, יזדקקו לזמן רב יותר כדי להיכנס להיריון – כך עולה ממחקר חדש שבוצע לאחרונה בארצות הברית. אך לפני שנשות הקריירה המנסות להרות מביניכן ממהרות להתפטר מהעבודה, יתכן שלתופעה יש הסבר אחר.

לפי הסטטיסטיקה, זמן ההתעברות הממוצע בקרב זוגות בריאים נע בין שלושה לששה חודשים. הזמן הזה מושפע כמובן מגורמים שונים ועלול להתארך ככל שהגיל עולה, ובמידה שלאחד מבני הזוג יש מצב בריאותי המשפיע על הפוריות. גורמים כמו עישון כבד ושתיית אלכוהול מרובה עלולים גם הם להשפיע על הזמן שלוקח להכנס להיריון.

המחקר הנוכחי, שערכה אודרי גסקינס, דוקטורנטית מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד, עקב אחרי 1,739 נשים שעובדות כאחיות ומנסות להרות. החוקרים מצאו כי 16 אחוזים מהן לא הצליחו במשימה הזאת בתוך 12 חודשים וחמישה אחוזים מתוכן לא נכנסו להיריון גם כעבור שנתיים.

מחצית מהנשים שנטלו חלק במחקר היו מעל גיל 33. 44 אחוזים מהן סבל מעודף משקל ו-22 אחוזים היו מעשנות או מעשנות לשעבר. רובן עבדו באופן קבוע במשמרות יום או לילה, אך 16 אחוזים מהן עבדו במשמרות מתחלפות. כשליש מהאחיות היו על הרגליים לפחות שמונה שעות ו-40 אחוזים מהן דיווחו על הרמת משאות כבדים, עד חמש פעמים ביום.

לא יותר מ-40 שעות בשבוע

עבודה של כ-40 שעות בשבוע נקשרה, על פי המחקר, לעלייה של 22 אחוזים בזמן הכניסה להיריון, זאת בהשוואה לנשים שעבדו בין 21 ל-40 שעות שבועיות. החוקרים מצאו כי הרמת משאות כבדים האריכה את זמן הכניסה להיריון ב-33 אחוזים. המחקר מצא גם כי למשמרות לילה מול בוקר או למשמרות מתחלפות לא היה קשר למשך הזמן שלקח לנשים אלה להרות.

אישה בהיריון סוחבת. ShutterStock
להיזהר עם המשקל/ShutterStock

"המחקר שלנו מצא כי לעבודה 'כבדה', הן מבחינת שעות והן מבחינת כובד פיזי, הייתה השפעה מזיקה על משך הזמן שלקח לנשים להיכנס להיריון, מרגע שהחלו לתכנן משפחה ולפעול למען הפיכתן לאמהות", הסבירה גסקינס את תוצאות המחקר.

ויש גם הסבר אחר

יתכן כי עבודות מסוימות מקלות על נשים את הכניסה להיריון, לעומת עבודות אחרות שדוחות את האפשרות להרות, אך ייתכן שיש לכך הסבר פשוט הרבה יותר, כך על פי קורטני לינץ', מומחית לבריאות ולפוריות מאוניברסיטת אוהיו.

"אם אכן תוצאות המחקר נכונות, יתכן שההסבר לכך הוא שנשים שעובדות סביב השעון ובעבודה פיזית קשה מקיימות פחות יחסי מין עם בני זוגן, זאת בשל שעות העבודה התובעניות שלהן", אמרה לינץ' לסוכנות הידיעות רויטרס. לינץ' ממליצה כי זוגות המעוניינים להרות יקיימו יחסי מין מעל פעמיים בשבוע – ולא רק בסופי שבוע.

לדבריה, על אישה שרוצה להרות לשמור על בריאותה, לשמור על משקל תקין ולהימנע מעישון, משתיית אלכוהול וממתח. כמו כן, ממליצה לינץ' לעשות שימוש במכשור למדידת ביוץ האישה.

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully