וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים, הבושה מסוכנת לכן לבריאות

20.8.2015 / 16:24

סקר רחב באנגליה גילה כי נשים לא רק מתביישות להגיד את המילה פות, אלא שהבושה הזו גם מונעת מהן לפנות לרופא כשהן סובלות מבעיות באיזורים האינטימיים. למה הבושה יכולה להרוג אותן?

אישה נבוכה. ShutterStock
עדיין מתביישות לדבר/ShutterStock

הבושה עשויה להרוג אתכן. זה מה שרופאים באנגליה אומרים לנשים צעירות שמתביישות לפנות לעזרה בעקבות בעיות באיבריהן האינטימיים ופונות לחפש תשובות בגוגל. הדברים האלה מגיעים אחרי שמחקר הראה כי מחצית מהנשים מתביישות להגיד את המילה פות, ורופאים טוענים שהבושה הזו עשויה לחבל בגילוי מוקדם של סרטן השחלות שגובה את חייהן של עשרות אלפי נשים בשנה.

"סרטן השחלות הוא אומנם שכיח יותר אצל נשים מבוגרות, אבל זה קורה גם אצל נשים צעירות", הסבירה פרופסור כריסטינה פוטופולו, אונקולוגית וגינקולוגית יועצת בבית החולים צ'לסי בלונדון לאתר האינדפנדנט הבריטי. "זה חיוני שנשים אלה ידווחו על התסמינים בשלב מוקדם לרופאים שלהם, כך הן יוכלו לקבל את הטיפול הנכון. תפקידנו כרופאים הוא לעודד נשים לדבר איתנו ולעזור להן להתגבר על פחדיהן. זה התפקיד שלנו ואנחנו יכולים להציל חיים".

מעדיפות לחפש תשובות בגוגל

לפי המחקר של פרופסור פוטופולו, נשים בגילאי 18 עד 24 פנו לרופא עם בעיה מינית-בריאותית פי ארבעה פחות מנשים בגילאי 55-64. יותר ממחצית מהנשים הצעירות (57 אחוזים) פנו לגוגל במקום לחפש עזרה רפואית וקצת פחות ממחצית (48 אחוזים) פחדו מבדיקה אינטימית. עוד נמצא במחקר כי כמעט מחצית (44 אחוזים) מהנשים בטווח הגילאים הצעירים העידו שהן היו נבוכות מדי כדי לדבר על נושאים מיניים עם הרופא שלהן ושני שלישים (66 אחוזים) אמרו שהן יהיו נבוכות לומר את המילה "נרתיק" מולו. לעומת זאת, רק 11 אחוזים מהנשים בגילים 55 עד 64 העידו כי הן נבוכות.

למעלה מ-20 אלף מקרים חדשים של סרטן גניקולוגי, הכולל את סרטן צוואר הרחם וסרטן השחלות, מתגלים כל שנה באנגליה, וכ-7,600 מקרי מוות נרשמים שם כל שנה. בארה"ב הסטטיסטיקות מדברות על קרוב למאה אלף מקרים חדשים בשנה של סרטן גניקולוגי ועל קרוב ל-30 אלף מקרי מוות שנגרמים בעקבותיו.

סרטן השחלות יכול לכלול תסמינים כמו נפיחות מתמשכת וכאבי בטן, תחושת שובע מהירה יותר וצורך להשתין בתדירות גבוהה יותר מהרגיל. חוסר האמון והבושה של נשים צעירות עלול להיות סיכון בריאותי עבורן, שכן גילוי מוקדם של המחלה הוא במקרים רבים המפתח לריפוי ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully