וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים לשים אליהם לב כשמאכילים תינוק מבקבוק

16.8.2015 / 10:55

הורים טריים? קראו כאן מה הדברים החשובים ביותר בהאכלת תינוקות מבקבוק, וזיכרו שלכל דבר יש בלאי

הכנת בקבוק תחליף חלב. ShutterStock
הכנת בקבוק תחליף חלב/ShutterStock

הנקה היא מנגנון האכלה טבעי. כשההנקה צולחת היא אינה דורשת אמצעי עזר משום שהתינוק יונק את המזון היישר מהגוף ובטמפרטורה הרצויה לו. גם אחרי סיום ההנקה אין כלים מלוכלכים ואין מה לשטוף ולייבש לפעם הבאה. כשמאכילים תינוק בעזרת בקבוק יש שליטה ברורה יותר על כמויות המזון שהתינוק צורך, אולם יש גם הרבה התעסקות עם כלים ואמצעי ניקוי.

אלה חמשת הדברים שיש לשים לב אליהם בכל הנוגע לטיפול בבקבוקים:

גודל הפטמה – כל בקבוק האכלה מגיע עם פטמה מסומנת או ממוספרת המשקפת את גודל החור שבקצה שלה. חור קטן מתאים לתינוקות רכים ומאפשר מעבר מזון איטי ומועט. ככל שהחור גדול יותר עובר בו יותר נוזל/מזון ובמהירות גדולה יותר. פטמת X היא פטמה "למתקדמים" שמשתמשים בה בעיקר לדייסות שהן סמיכות יותר. ניתן להתאים לכל בקבוק פטמה שמספרה אחר. הפטמות נמכרות גם בנפרד כדי לאפשר התאמה מלאה על פי הצורך ותחלופה. לחברות השונות יש צורה שונה של בקבוקים ופטמות ויש תינוקות שיעדיפו צורת פטמה מסוימת מאשר אחרת. בנוסף יש פטמות שיועצות הנקה ממליצות עליהן יותר כשמשלבים הנקה עם בקבוק.

שלמות הפטמות - הפטמות כמו המוצצים, נוטות להתבלות עם הזמן. חשוב מאוד לבדוק בכל האכלה שהן שלמות ואינן קרועות. כמובן שאם הפטמה אינה שלמה (בין אם היא עשויה מגומי או מסיליקון) יש להחליפה באופן מיידי.

החלפה שוטפת – גם אם הבקבוקים נראים שלמים ואינם שרוטים או בלויים יש להחליפם כל מספר חודשים בהתאם להמלצות היצרן ומשרד הבריאות. בדומה לכך יש להחליף גם פטמות ללא קשר לצורך בשינוי במספר הפטמה.

סטריליזציה – יש לעקר את כל הבקבוקים, הפטמות, לפני השימוש הראשון ולאחר כל האכלה. שאריות מזון הן קרקע פורייה להתפתחות חיידקים ויש להקפיד על ניקוי כל הכלים וייבושם המלא אחרי כל האכלה.

אמצעי ניקוי וייבוש – גם אם אתם עושים סטריליזציה לבקבוקים במים רותחים, במיקרוגל או במכשיר חשמלי ייעודי יש לשטוף לפני כן את הבקבוקים בצורה יסודית עם מברשת לניקוי בקבוקים ופטמות. אחרי השטיפה/סטריליזציה יש לייבש את הבקבוקים היטב. נוח לעשות זאת על מתקן מיוחד לייבוש בקבוקים המעוצב בהתאם, אך גם מייבש כלים רגיל יעשה את העבודה.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully