וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-FDA מזהירים: האקרים עלולים להרעיל את האינפוזיות שלנו

4.8.2015 / 16:43

למרות שזה מעולם לא קרה, במינהל המזון והתרופות האמריקאי מודאגים מהאפשרות שהאקרים יפרצו למשאבות אינפוזיה נפוצות, וממליצים לכל בתי החולים בארה"ב להפסיק את השימוש בהן לאלתר

משאבת אינפוזה. ShutterStock
משאבת אינפוזיה/ShutterStock

רעל בשלט רחוק? מינהל הבריאות והמזון האמריקאי (ה-FDA) פרסם המלצה לבתי חולים בארצות הברית לחדול משימוש במשאבות אינפוזיה של חברת הציוד הרפואי הפופולרית "הוספירה", זאת בעקבות חשש מהאפשרות שהאקרים יצליחו לפרוץ למשאבות. נקודת התורפה האבטחתית של המשאבות הללו התגלתה כבר בשנת 2014, אולם עד היום לא נרשם מקרה של פריצה למשאבות. למרות זאת, ה-FDA ממליץ לבתי החולים להימנע משימוש בהן.

משאבת אינפוזיה מציעה פתרון טכנולוגי פשוט המאפשר לווסת את קצב וכמות מתן התרופות לחולים המאושפזים בבתי חולים. חברת "הוספירה" היא היצרנית הגדולה בעולם לתרופות בהזרקה. ב-2007, היו 400 אלף משאבות של החברה בשימוש בבתי חולים ברחבי ארצות הברית – כך על פי אתר האינטרנט שלה. בתחילת 2015 רכשה ענקית התרופות האמריקאית פייזר את חברת "הוספירה" בסכום של 17 מיליארד דולר.

"בטיחות המטופלים נמצאת במקום הראשון"

בחודש יוני האחרון פורסם כי מומחים לאבטחה מקוונת הזהירו כבר ב-2014 שפרצת אבטחה במשאבות של החברה, מאפשרת להאקרים לפרוץ את תכנת המחשב של המשאבות. בתגובה שהעניקה ל-BBC, ציינה החברה כי בטיחות המטופלים נמצאת במקום הראשון בסדר העדיפויות שלה והיא פועלת למציאת פתרון לבעיה.

"ניצול חולשת אבטחה כזה דורש פריצה לכמה שכבות של אבטחה במערכות בתי החולים", נמסר. "עם זאת, בתקופה האחרונה אנחנו פועלים בשיתוף האגף לביטחון פנים וארגון הבריאות האמריקאי על מנת לחקור כל בעיה באבטחה של המכשירים שאנו מייצרים. בנוסף, הגשנו ל-FDA לאישור גרסה חדשה של משאבות אינפוזיה".

על פי הודעת ה-FDA, הארגון ממשיך לחקור את פרצת האבטחה המאפשרת חדירה למחשבי משאבות האינפוזיה, אך במקביל, "ממליץ בחום לבתי החולים לנקוט בפעולה מידית ולחדול משימוש במשאבות אלה, ולעבור לשימוש במשאבות מסוג אחר".

ומה קורה אצלנו? גם בישראל נמצאות בשימוש משאבות מתוצרת זו, אולם לא ברור האם מדובר באותן אצוות. משרד הבריאות בודק כעת את הנושא מול היצרן.

  • עוד באותו נושא:
  • האקרים
  • FDA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully