וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי המפ: האם זרעי קנבוס הם המזון המושלם?

6.8.2015 / 6:34

הם אומנם בני דודים של המריחואנה, אבל בניגוד אליה הם לא יעשו לכם מאנצ'יז ולא תצטרכו לקנות אותם בבית מרקחת. חשבתם שמשפחת הקנאביס טובה רק נגד כאבים? הכירו את הזרעים הכי בריאים בסביבה

זרעי המפ. ShutterStock
מזון על/ShutterStock

אף שקיים דיון מאוד סוער ויצרי בדבר השימוש בקנאביס כתרופה, רובנו שוכחים שמדובר בכלל בצמח שיש לו קרובי משפחה. זרעי ההמפ (קנבוס) והמריחואנה אומנם מגיעים שניהם ממשפחת הקנאביס, אך מדובר בזרעים שונים לחלוטין, וכמות ה-THC - שהוא המרכיב הממסטל בצמח המריחואנה - נמצאת ברמות זניחות בלבד בזרעי ההמפ. למרות ואולי אפילו בגלל העובדה הזו, הם נחשבים לסופר בריאים, ויש שמגדירים אותם כמזון המושלם.

זרעי ההמפ הם מקור משמעותי של חלבון ורק 1.5 כפות מהם מציעות כ-5 גרם של המרכיב התזונתי החשוב הזה. נתון מרשים אפילו יותר הוא שזרעי הקנבוס נחשבים לחלבון מלא ומכילים 20 חומצות אמינו, כולל תשע חומצות אמינו חיוניות לגוף, אותן ניתן לקבל רק באמצעות המזון שאנו אוכלים, מפני שהגוף שלנו לא יכול לייצר אותן.

IFB בועז לב, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות על מכירת קנאביס רפואי בבתי המרקחת. מערכת וואלה!
רק בני דודים/מערכת וואלה!

זרעי המפ הם גם מקור מצוין ומאוזן של חומצון השומן אומגה 3 ו-6, שמפחיתות דלקתיות בגוף, כמו גם את הסיכון למחלות לב ובנוסף, נחשבות יעילות לשיפור הזיכרון ופעילות המוח. זרעי ההמפ עמוסים בחומרים נוגדי חמצון, כמו ויטמין E ובטא-קרוטן, בנוסף לכמות יפה של סידן התורמת לחיזוק העצמות, מגנזיום שנחשב כמפחית מתח וחרדה טבעי, אבץ שמגן על המערכת החיסונית, אשלגן, נחושת וזרחן. כמו כן, הזרעים מספקים ויטמינים מקבוצת ויטמיני B, והם מלאים בסיבים, כך שהם תורמים לעיכול וגורמים לשובע.

אז איך משלבים אותם במזון? לזרעים יש טעם דומה לצנוברים כך שאפשר להוסיף אותם לסלט מתובל בשמן זית – מה שמעלה את רמת הספיגה של הרכיבים הבריאים שמכילים הזרעים. פיליס גלזר, יועצת לתזונה טבעית ובריאה, ממליצה לטחון את זרעי ההמפ קלות עם מלח ים ולהשתמש בו כתיבול סלט, מרק או תבשיל. לדבריה, ניתן להתשמש בזרעים גם בפסטו, סלט טבולה, שייקים, ממתקים טבעיים (על בסיס תמרים/פירות יבשים), גרנולה, ואפילו כחומר קישור בקציצות, או לנשנש אותם כמות שהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully