וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורחים מהחום: פעילויות ביתיות מומלצות לילדים

נגה בירן

3.8.2015 / 8:16

משתגעים עם הילדים בחופש הגדול? אתם לא לבד. אחרי שלקחתם אותם לכל האטרקציות האפשריות ורוקנתם את הארנק, הנה כמה פעילויות שתוכלו לעשות איתם בבית במזגן

חופש גדול. מערכת וואלה!
רגע לפני שכולם משתגעים/מערכת וואלה!

החופש הגדול כבר כמעט במחציתו ואיתו גם ההתלבטות מה עוד אפשר לעשות עם הילדים. אחרי אינסוף בילויים בים, בברכה, בפארק ואצל חברים, נדמה שכבר אין יותר מה לעשות. אבל רגע לפני שהארנק מתרוקן והחום והעייפות גובים את המחיר שלהם, יש עוד כמה פעילויות כיפיות שתוכלו לעשות בבית עם הילדים. ועם המזגן כמובן.

כדאי להתחיל ולשבת עם הילדים על תוכנית פעילות שבה הם מעלים רעיונות והצעות לפי ההעדפות והתחביבים שלהם. רישמו הכל על דף ואחר כך תעברו יחד איתם ותראו מה אפשר באמת ליישם. את הרעיונות שתבחרו, מומלץ ורצוי לשלב עם ימי יציאה מהבית ולא לרכז את כולם באותו שבוע. הנה כמה המלצות לימי פעילות לפי נושאים:

יום הפוך: ביום הזה עושים הכול הפוך - לובשים את הבגדים הפוך, ישנים בבוקר והולכים לישון מאוחר, הילדים הם ההורים וההורים הם הילדים ועוד, כיד הדמיון הטובה.

יום בישול: מחליטים מה להכין ומבשלים ביחד. אפשר לשלב את הילדים בקניות ובהכנות ואפילו לקנות כובעי שף וסינרים. על אותו עקרון ניתן לעשות יום אפיה בו מכינים יחד עוגות ועוגיות בצורות שונות ומקשטים בקרם וסוכריות.

יום מסעדה: הילדים מתחפשים למלצרים ומכינים תפריט כתוב, מגישים לשולחן ועורכים אותו ומקבלים טיפ בסוף הארוחה.

ילדים מבשלים. ShutterStock
לבשל ביחד/ShutterStock

מסיבת פיג'מות: נכון שלא צריך לחכות לחופש הגדול כדי לערוך מסיבת פיג'מות, אבל בתקופה הזו לפחות אפשר לישון עד מאוחר.

לשלב את הילדים בעבודות הבית, אבל בכיף: ממיינים גרביים לפי צבעים ורואים מי מוצא הכי הרבה זוגות. מסדרים ארונות, מנקים את החדר ונותנים משימות לכל אחד.

יום שפות: למשל יום אנגלית, בו מכינים פתקים בבית עם המילה באנגלית למשל על המראה תולים שלט: MIRROR ועל התנור: OVEN. אפשר לשחק אחר כך משחקי זיכרון וכך וללמוד מילים חדשות.

יום מוסיקה: שרים שירים, עושים תחרות "כוכב נולד", עושים קריוקי או שירה בציבור, מנגנים על כלי נגינה, שומעים מוסיקה ומנחשים מה שם השיר ומי הזמר.

ימים לפי ארצות: מחפשים חומר באינטנרט על המדינה, מציירים את הדגל שלה ואוכלים את המאכלים שהיא הכי מפורסמת בהם.

עוד באותו נושא

שורדים את החופש הגדול: אוגוסט תרבותי עם ילדים

לכתבה המלאה
מסיבת פיג'מות. ShutterStock
מסיבת פיג'מות/ShutterStock

יום מים: מנפחים בריכה בחצר או במרפסת, משחקים עם רובה מים, בועות סבון, משפריצים מים אחד על השני עם הצינור.

יום משפחה: כל אחד מכין מצגת מה הוא אוהב במשפחה שלו, מכינים ציור של המשפחה או חידון עם שאלות על כל אחד מבני המשפחה. לדוגמה מה המאכל האהוב על אבא, ממה אמא פוחדת ועוד.

ספר ויצירה: קוראים ספר ואחר כך מכינים עבודת יצירה שקשורה בסיפור, מאכל שקשור לסיפור או ממחיזים הצגה.
למשל אליעזר והגזר: מכינים עוגת גזר והצגה לפי הסיפור.

יום ספא: כל אחד טובל את הרגליים בקערה עם מים חמים וסבון, שמים לק בציפורנים, עושים מסאג' עם קרם ברגליים. אפשר לסרק את אמא ולעשות לה תסרוקת (אם היא מרשה), ללמוד לעשות צמות מיוחדות מסרטונים באינטרנט ולהתאמן אחת על השנייה.

יום ספורט: עושים מתיחות ביחד על השטיח, שמים קלטת של התעמלות או יוגה ועושים ביחד, שמים מוסיקה ורוקדים או עושים שיעור אירובי, קופצים על הטרמפולינה, עושים תרגילים על מזרון, ולומדים עמידת ראש וגלגול.

נגה בירן היא אמא לארבעה, מדריכת הורים פרטנית ומנחת קבוצות הורים בכירה מהמרכז להורות ומשפחה במכללת סמינר הקיבוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully