וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנתחים חיברו את כף ידו של פועל לרגלו למשך חודש כדי להצילה

20.7.2015 / 10:09

בעולם הרפואה כנראה שאי אפשר להימנע גם מסיפורים כאלה. צוות מנתחים סיני הציל את כף ידו של פועל שנפצע בתאונת עבודה בניתוח מורכב. ליד ולרגל שלום

יד שחוברה לרגל. xxcb.cn, צילום מסך
חוברו להן יחדיו. יד ורגל/צילום מסך, xxcb.cn

זה אומנם נשמע כמו סיפור שלקוח מהאנטומיה של גריי, אבל זה קרה באמת, וזה באמת מדהים. מנתחים בסין הצליחו להציל את ידו של פועל על ידי השתלתה על קרסולו למשך חודש.

הניתוח הביזארי בוצע בבית החולים בעיר הבירה של מחוז הונאן, צ'אנג-שה. האיש שכף ידו השמאלית נכרתה על ידי מכונה עם להב מסתובב במהלך העבודה הובהל לבית חולים, שם החליטו לפעול במהירות כדי שתהיה ההזדמנות "להחיות" את ידו האבודה.

למרות הרצון הטוב, צוות המנתחים בראשותו של ד"ר טאנג ג'ויו, לא הצליח לחבר את כף היד לזרועו של הפועל, מכיוון שנדרש זמן נוסף לעצבים ולגידים כדי להירפא. לשם כך תפרו את כף ידו על רגלו, עד שהזרוע הייתה מוכנה לקבל אותה.

יד שחוברה לרגל. xxcb.cn, צילום מסך
צוות המנתחים הסיני/צילום מסך, xxcb.cn
יד שחוברה לרגל. xxcb.cn, צילום מסך
ידו של הפועל לאחר הניתוח/צילום מסך, xxcb.cn

"בטמפרטורות רגילות, אצבע קטועה, לדוגמה, צריכה חידוש של אספקת הדם אליה בתוך 10 שעות כדי שלא תפגע", הסביר ד"ר ג'ויו לטלגרף הבריטי. "אם איבר נותר ללא זרימת דם דם במשך זמן רב מדי, הרקמות שלו מתות ולא ניתן להצילו".

כעבור חודש אם כן, בניתוח נוסף שנמשך 10 שעות, היד חוברה מחדש לזרועו של הפועל והוא מצליח כעת כבר להזיז את אצבעותיו מעט. למרות האופטימיות, לפניו עוד שיקום ארוך לפני שיוכל לחזור להשתמש ביד שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • ניתוח
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully