וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יותר משמין? לאכול במסעדה או ברשת מזון מהיר

24.7.2015 / 20:36

כשעושים חישובי עלות-תועלת בריאותיים של מסעדה מול רשת מזון מהיר, המסעדה בדרך כלל תמיד תנצח. מחקר אמריקני חדש מצא שאולי תאכלו שם פחות קלוריות, אבל גם תצרכו הרבה יותר מלח וכולסטרול

בארוד, בר מסעדה בירושלים שמגישה חמץ בפסח. מרץ 2015. טלי מאייר
איפה תאכלו יותר בריא?/טלי מאייר

עצירה לארוחה משפחתית בחוץ היא כמעט חלק בלתי נפרד מבילוי משפחתי. הבחירה בין מזון מהיר לבין ארוחה במסעדה נחשבת פעמים רבות כבחירה בין מזון איכותי ובריא למזון משביע אך משמין, אך מחקר אמריקני חדש מוכיח אחרת.

חוקרים מאוניברסיטת אילינוי בשיקגו בחנו במשך שמונה שנים את הרגלי התזונה של למעלה מ-18,000 אמריקנים. במחקר שפורסם בכתב העת האירופי לתזונה קלינית, נמצא כי האכילה במסעדה דומה, ובמקרים מסויימים אף פחות בריאה, מאכילת מזון מהיר בחוץ. בעוד שהמזון במסעדות נמצא עשיר יותר ברכיבים כדוגמת ויטמינים ואומגה 3 בהשוואה למזון ברשתות מזון מהיר, האוכלים במסעדות צרכו עודף משמעותי של מלח וכולסטרול.

200 קלוריות יותר ליום כשאוכלים בחוץ

אחד הממצאים המעניינים שעולים מהמחקר הוא שאכילה, בין אם ברשת מזון מהיר או במסעדה, הוא שהסועדים צורכים בממוצע כ-200 קלוריות יותר ביום בהשוואה לארוחות בבית. יתרה מזאת, הם צורכים יותר שומן באופן כללי (כ-10 גרם), יותר שומן רווי (2.5-3.5 גרם) ויותר כולסטרול מאשר היו צורכים אילו הכינו את הארוחות בבית.

כשבוחנים את רמות המלח המצב חמור ביותר. המחקר מצא כי צריכת הנתרן היומית (מלח שולחן) גדלה בממוצע ב-300 מ"ג על ידי אכילת מזון מהיר וב- 412 מ"ג באכילה במסעדה, גם זאת בהשוואה לבישול ביתי.

המשמעות של הנתונים שהאכילה בחוץ מגדילה את צריכת השומן, ובעיקר את השומן הרווי. כמו כן, עודף הנתרן מעלה משמעותית את הסיכון למחלות כמו יתר לחץ דם ומחלות לב.

המבורגר. צילום: נמרוד סונדרס,
איפה עדיף לאכול אותו, במסעדה או ברשת מזון מהיר?/צילום: נמרוד סונדרס

כאשר השוו החוקרים בין משקל המשתתפים לבין צריכת הקלוריות בעת אכילה בחוץ נמצא מתאם מלא. מי שסובל מעודף משקל קיצוני צרך כמות קלוריות גדולה בעת אכילה במסעדות מזון מהיר. גם כאשר נבדקו המזונות אותם אכלו במסעדות רגילות נמצא כי תזונתם הכילה כמות גדולה יותר של קלוריות, שומן, שומן רווי, כולסטרול ומלח בהשוואה למשתתפים שאינם סובלים מעודף משקל קל או כבד.

אין כמו בבית

השורה האחרונה של המחקר היא שלאורך זמן אכילה בבית היא בריאה יותר מאכילה בחוץ, בין אם מדובר במסעדה יוקרתית או במסעדת מזון מהיר. החוקרים ציינו כי סועדים שאוכלים בחוץ, בעיקר במסעדות רגילות, נמצאים גם כן בסיכון מוגבר לאכילת יתר, בהשוואה לאוכלים בבית ולאוכלים במסעדות מזון מהיר.

הדרך הבטוחה והבריאה ביותר עבור מי שמעוניין לצרוך תזונה בריאה ולא לאכול יותר מדי, היא לאכול מאכלים תוצרת בית. בצורה כזו יש לכם השפעה מלאה על המרכיבים של האוכל ועל טכניקות הבישול שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully