וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום מילה על דיאטה: הדרכים הכי טבעיות לרדת במשקל

עדן פלד

17.7.2015 / 7:10

כשאנחנו רוצים לרדת במשקל, אנחנו בדרך כלל חושבים על דיאטה. אבל כדי להצליח באמת, צריך לשנות את אורח החיים. כך תעשו זאת בצורה טבעית, הוליסטית ובריאה יותר

צמחי מרפא. ShutterStock
בצורה טבעית/ShutterStock

הרבה מאוד אנשים חושבים שירידה במשקל היא תהליך קצר טווח,. דיאטה וגמרנו. אבל האמת היא שירידה במשקל לטווח ארוך היא יציאה לדרך חדשה וטבעית יותר עבור הגוף. הדרך הזו עלולה להיראות מסובכת למסתכלים מבחוץ, אבל בפועל - זה פשוט למדי.

אז למה אנחנו משמינים? השמנה היא בעצם העלאה במשקל ביחס שאינו תואם את האידיאל הפיזיולוגי של שלושה גורמים - הגובה, משקל העצמות וההרגשה של התנועה במרחב הייחודית לכל אדם. להעלאה במשקל קיימות סיבות רבות, ביניהן בריאותיות, כמו צבירת נוזלים, בעיות בבלוטת התריס והמערכת ההורמונאלית וקשיי עיכול, וחלקן נובעות מחוסר תשומת לב לגוף וממגוון סיבות רגשיות או נסיבתיות.

התרבות המודרנית שמעודדת צריכה מסיבית, שלא ביחס ישיר לצרכים האמתיים שלנו והפעילות הגופנית שפוחתת עם הזמן אצל רבים, הם אלה שיצרו את מגפת השמנה העולמית. בנוסף, הלחץ שרבים מאיתנו מצויים בו במהלך החיים העמוסים מרעיד גם הוא את בלוטת האדרנל שמגבירה את ייצור הורמוני הלחץ, שמאטים את העיכול, עוצרים את שחרור הקלוריות ממאגרי השומן ומייצרים מעגל בלתי נגמר. צרפו לסיבות האלה גם חוסר בשינה, חוסר במים נקיים ובאוויר איכותי לנשימה, שגם הם נמצאו כגורמי השמנה, והרי לכם מגיפה.

הנה מספר דרכים טבעיות שיעזרו לכם להחזיר את השליטה על הגוף שלכם:

ריצה יחפה. ShutterStock
לחזור למקורות/ShutterStock

1. פעילות גופנית

מי שמאוים מהמילה ספורט עשוי למצוא בטכניקות תנועה שונות כמו יוגה, פילאטיס ופלדנקרייז את התשובה לתנועה המומלצת לגוף. כיום נהוג למצוא שיעורי ריקוד, TRX, אירובי, סלסה, זומבה ועוד. מי שבכל זאת מכור לקלאסיקות, יכול לצעוד, לרוץ, להתמיד בחדר הכושר, ובלבד שהוא משלב פעילות אירובית עם פעילות אנאירובית כדי למקסם את שריפת השומן תוך כדי הזרמת דם, ולאו דווקא התמקדות בבניית שריר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

2. זרימה ותנועה

בכל דרך - רגשית או גופנית – שנו כל דבר שניתן בחייכם, מסידור ארון הבגדים ועד החלפת אתר הנופש הקבוע שלכם. בדקו מה השינוי מחולל בכם. עבודה רגשית היא מה שיביא לשינוי עמוק של "התוכנה" שלנו ולהעצמת התהליך.

3. תזונה טבעית ובריאה

איכלו פחות אוכל מעובד, פחות שומן, פחות סוכר ומלח, פחות מזונות אלרגנים או חשודים ככאלו, ויותר עלים וירקות ירוקים, יותר סיבים תזונתיים והתמקדו ככלל בתזונה צמחית. נסו לשנות את התפריט ובדקו אם לאורך זמן אתם מפחיתים משקל או לכל הפחות אינכם מעלים עוד.

4. צמחי מרפא

היתרון הגדול של צמחי המרפא הוא ביכולתם לתת מענה טבעי שמשפר את הפינוי של הפסולת מהגוף, עוזר לתפקוד הכללי, משפר את איכות החיים ועשוי לחולל שינוי משמעותי, גם אחרי שמפסיקים ליטול אותם.

חליטות רפואיות. חליטות אלה כוללות השרייה של העלים והפרחים במים רותחים, או בישול של השורשים וחלקי הצמח הקשים במים. את הנוזל מכסים כעשר דקות ושותים לפי המינון המתבקש - בדרך כלל כשלוש כוסות ליום מכל חליטת צמחים.

חליטות התורמות למגוון הבעיות הקשורות בהשמנה הן: חליטת עלי שינן לחיזוק הכליות והפרשת רעלים, מרתח שורש שינן לניקוי הכבד, חליטת זרעי שומר להנעת המעיים, חליטת עלי ג'ימנמה להפחתת התשוקה למתוק והורדת רמות הסוכר בגוף על ידי שיפור תפקוד הלבלב.

הסטיביה, שהיא אחד הצמחים היותר מוכרים בשנים האחרונות, הינה ממתיק טבעי המאזן את רמות סוכר, וכך גם הקינמון שבנוסף מפחית את התשוקה למתוק, ובכלל נחשב כבעל תכונות אנטי זיהומיות, מחממות ומניעות בזכות השמן הארומטי שלו.

שורש כורכום. ShutterStock
גם תבלינים יומיומיים עשויים לסייע בתהליך הירידה במשקל/ShutterStock

תבלינים. תיבול יומיומי כמו כורכום ופלפל שחור - עדיף יחד - מגביר את עוצמת הניקוי של הכבד ואת ספיגת הרכיבים התזונתיים הטובים של שניהם. דלקתיות גם היא קשורה לעיכול לקוי ולהשמנה, ולכן, איכותו הידועה של הכורכום כאנטי דלקתי תורמת לנו גם במישור זה. עלי בזיליקום, זרעי חילבה וכמון – גם הם משפרי עיכול, מאזנים רמות סוכר ושומן וכמובן, מתבלים את המזון.

פורמולות צמחים מרוכזות הניתנות על ידי אנשי מקצוע. אחת הדוגמאות לכך הוא פרח האירוס הדרום אמריקאי שעוזר בהנעת איברי ההפרשה בגוף ולכן תומך בהרזייה. דוגמאות נוספות הם עץ האמלה ההודי שמשמש ברפואה האירוודית ונחשב לעתיר בנוגדי חימצון והמלון המר, צמח ממשפחת הדלועים, שתורם להפחתת השומנים בדם תוך כדי הנעת הכבד.

צמחים מאזנים הורמונאלית. ידוע כי הרבה מבעיות ההשמנה קשורות במערכת ההורמונאלית – אם בבלוטת התריס, בלבלב או בבלוטת אדרנל. צמחים שניתן להיעזר בהם הם אנג'ליקה סינית, ויטקס (לנשים בלבד) ובטטת הבר. לאיזון האדרנל באופן ספציפי נשתמש בצמחים אדפטוגנים המשפרים את יכולת ההסתגלות של הגוף כמו ליקוריץ, שכיזנדרה, ויתניה משכרת, מאקה ועוד.

עדן פלד היא מומחית להולותרפיה, נטורופתיה והרבליזם קליני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully