וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: צעירה שסבלה ממחלה נדירה אכלה עד מוות

14.7.2015 / 17:00

תסמונת שגורמת לאנשים לאכול ללא שובע, לעיתים עד למוות, עומדת במרכזו של משפט שמנהלת בימים אלה אימה של הצעירה שתובעת את המטפלים של ביתה, וטוענת כי התרשלו בתפקידם להגן עליה מפני עצמה

צילום, ערכיה בוימוי: מערכת וואלה

משפט שמתנהל בימים אלה באנגליה חושף את אחת המחלות המוזרות ביותר שקיימות. קירסטי דרי, צעירה בת 23 שסבלה ממחלה גנטית נדירה, מתה לאחר שאכלה למוות. התסמונת הנדירה שהביאה למותה של הצעירה קרויה פראדר ווילי (Prader Willi) והיא גורמת לרעב תמידי ואכילה ללא שליטה שמסכנת את חייהם של הלוקים בה.

ג'ולי, אמא של קירסטי, שמעידה כעת במשפט שמתנהל נגד מטפליה סיפרה שבתה עלתה כ-25 קילוגרמים אחרי שהוסרו המנעולים והאזעקות מהמקרר בדירתה שבדיור מוגן. העלייה המאסיבית במשקל הובילה בין היתר לבצקת בריאות ולאי ספיקת לב, מה שגרם בסופו של דבר למותה של הצעירה.

תסמונת פראדר ווילי מתרחשת באחת מ-15-25 אלף לידות ובישראל ידוע על כ-140 חולים מאובחנים ומטופלים, כשהשליטה על כמות האוכל שהם מכניסים לפה – היא המפתח להישרדותם.

מה זה סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully