וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגידי תודה: למה בירה בריאה לנשים?

לימור בן חיים

19.7.2015 / 14:15

פרסומת אחת לבירה שעלתה החודש הצליחה להרגיז הרבה נשים, אבל זו לא סיבה לוותר על המשקה - מפני שהוא עשוי לתרום לבריאות, בעיקר של נשים

נשים שותות בירה. ShutterStock
תמשיכו לשתות בירה/ShutterStock

בירה נתפסת לפעמים כמשקה גברי, וכפי שכולנו יודעים - יש מפרסמים שמשתמשים בזה - אבל יותר ויותר מחקרים מראים שהמשקה הצונן והמרענן הזה העשוי להיטיב דווקא עם בריאותן של נשים. הנה כל הסיבות לשתות עוד כוס בירה ביום חם.

חיזוק העצמות

מחקר שנערך בקולג' הלאומי לנטורופתיה שבאורגון בדק ומצא כי לנשים בגיל העמידה שצורכות עד שתי מנות של בירה ביום (מנה נאמדת ב-330 מ"ל), יש עצמות חזקות יותר לעומת נשים הנמנעות משתייה כלל.

הסיבה לכך, על פי המחקר, נעוצה ככל הנראה בכך שבבירה יש כמות משמעותית של צורן (סיליקה) שהוא מינרל חיוני לעצמות. צורן הוא מינרל שכשמו כן הוא, חזק כצור ותורם לעצמות ולשיניים שלנו את חוזקם, יחד כמובן עם סידן ומינרלים נוספים. בירה היא אחד מהמקורות התזונתיים העיקריים לצורן בתפריט המערבי. מכאן תרומתה הייחודית של בירה לנשים בכלל, ובפרט לנשים בגיל המעבר - שלב שבו יש נטייה להידלדלות מסת העצם.

שמירה על מראה העור

בירה מכילה רכיבים שונים כמו ויטמינים, מינרלים וכן רכיבים ביו אקטיביים שמקורם בצמח הכשות, התורמים לחיוניות העור. כבר בתקופת מצרים הקדומה נשים נהגו לטבול באמבט בירה כטיפול קוסמטי והשמועה מספרת שאת עורה הרך קבלה נפרטיטי, מלכת מצרים, מטבילה באמבט מלא בירה.

בכתב העת האירופאי של האקדמיה לדרמטולוגיה ב-2014, התפרסם מאמר מדעי הדן בהשפעות של בירה ורכיבי הבירה על בריאות העור. המאמר מסכם שבבירה עשרות רכיבים פעילים בעלי השפעות אנטי בקטריאליות, אנטי דלקתיות, נוגדות חמצון ועוד, שיכולות לשמש לשמירה על בריאות העור.

עוד באותו נושא

זה מדעי: המזונות הטבעיים שישמרו לכם על העור

לכתבה המלאה

הגנה מפני סוכרת ושמירה על הלב

במחקר איטלקי נמצא כי נשים הצורכות מנה אחת של בירה ביום הפחיתו ב- 42% את הסיכון לחלות במחלות לב זאת בהשוואה לנשים שלא שותות כלל.

התקף לב אצל נשים. ShutterStock
צריכה מתונה מגנה על כלי הדם והלב/ShutterStock

הסיבה על פי המחקר נעוצה בכך שצריכה מתונה של בירה כמשקה אלכוהולי מעלה את רמות הכולסטרול הטוב (HDL) שמגן על כלי דם ולב מפני טרשת עורקים, מפחיתה את קרישתיות הדם שעלולה לגרום להתקפי לב ולאירועים מוחיים. כמו כן הבירה מסייעת לעלייה בפעילות נוגדי החמצון בדם שמונעים את חמצון הכולסטרול הרע (LDL) ומפחיתה את דלקתיות כלי הדם. בנוסף, נמצא כי צריכה מתונה של בירה מפחיתה את הסיכון ללקות בסוכרת מסוג 2.

מחקר נוסף של אוניברסיטת הרווארד שארך 25 שנים וכלל 14,629 משתתפים, גברים ונשים בגילאי 45-64, בדק ומצא כי חצי ליטר בירה ביום בגיל המעבר עשוי להוריד אצל נשים את הסיכון לאי ספיקת לב ב-16אחוזים, בהשוואה לכאלה שלא שתו בכלל. למרות הממצאים החוקרים ביקשו להבהיר כי אם לא התחלתם לשתות אלכוהול, אין סיבה שתעשו זאת כעת, ויש דרכים אחרות לשמור על הלב.

מחזירה לגוף נוזלים ממש כמו מים

חוקרים מאוניברסיטת גרנדה שבספרד מצאו ששתייה של מנת בירה תורמת לרוויה טובה של הגוף ולהחזרת הנוזלים לאחר ביצוע של פעילות גופנית עצימה לא פחות טוב מאשר מים. הבירה אשר מורכבת מ- 92% מים ומלאה במינרליים, עוזרת במילוי הנוזלים שאבדו במהלך הפעילות הגופנית.

לימור בן חיים היא דיאטנית קלינית

  • עוד באותו נושא:
  • בירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully