וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להאכיל במוצקים גם מחוץ לבית, ובקלות

5.7.2015 / 7:24

התינוק עבר למוצקים ואתם לא מסתדרים עם הארוחות בחוץ? זו לא סיבה להישאר בבית. קבלו טיפים לחיים קלים בנושא אוכל מוצק כשיוצאים איתם לגינה, נוסעים לטיול או טסים לחו"ל

תינוקת אוכלת. ShutterStock
פתאום נכנסים המוצקים לתמונה ומשנים את כל השגרה היומיומית/ShutterStock

אחרי שמתגברים על הקושי הראשוני בהנקה ובהאכלות – החיים עם תינוק חדש נכנסים למסלול פחות או יותר שגרתי. אחרי כמה חודשים כבר מתרגלים לתדירות בה התינוק אוכל, ישן וער ואז מגיע שלב החשיפה למוצקים והשגרה מתחילה להשתנות.

אם בתחילת הדרך סוגיית ההנקות וההאכלות נראתה מסובכת לתפעול, ככל שהזמן עבר זה נעשה פשוט להניק או לתת בקבוק. ואז פתאום נכנסים המוצקים לתמונה וקוצצים את השגרה לסלט אחד גדול.

בשלב המעבר למוצקים, המטבח הופך למפעל מחיות ורסקים. השיש מתמלא במעבדי מזון, בלנדר מוט ופומפיות והמקרר והמקפיא משכנים קופסאות פלסטיק ובתוכן מחיות בצבעים מוזרים. לאט לאט מתרגלים להכנה של מחית הפירות ול"מרק" המרוסק, אבל הורים רבים נתקלים בבעיה כשצריך להכין או לקחת את הארוחה מחוץ לבית. הרי פירות אי אפשר לטחון על המקום בחוץ ואת המרק אי אפשר לחמם בגינה – אז מה עושים?

במקום לוותר על היציאה צריך פשוט להתארגן מראש ולחשוב על רעיונות יצירתיים להכנת מנה מרוסקת מחוץ לבית או להיעזר בפתרונות אחרים. הטיפים הבאים ייתנו לכם כמה רעיונות להתארגנות קלה שלא מוותרת על ארוחת מוצקים גם ביציאה לגינה וגם בטיול גדול יותר או בנסיעה לחו"ל.

קופסאות קטנות – בשלב הראשון (שלב הטעימות ואחריו) כמות המזון שהתינוק אוכל היא קטנה. אחרי שמרסקים מרק, למשל, אפשר לשים מעט בקופסת פלסטיק קטנה, לחמם במידה מספקת בהתאם לזמן שנותר עד ההאכלה (גם את זה לומדים להעריך עם הזמן), לשים בתיק ולא לשכוח כפית וסינר.

להקפיא מזון בתבנית קוביות קרח – את מרק הירקות אפשר להקפיא בתבניות קוביות קרח ואז לפני שיוצאים לטיול או לסיבוב מוציאים כמה קוביות מרק קפוא ולוקחים בקופסה קטנה כצידה לדרך. בהמשך אפשר לקחת קופסאות יותר גדולות ואם מועד ההאכלה עוד רחוק ניתן לקחת את המזון קפוא ולתת לו להפשיר עד רגע ההאכלה. ליתר ביטחון, אם לא תהיו מסונכרנים עם הרעב של התינוק אפשר לקחת בקופסה נוספת מרק פושר לגיבוי או מקסימום להניק או לתת בקבוק אם לא מסתדר (ולא להרגיש רע לגבי זה שדילגתם על ארוחת מוצקים).

לרסק בחוץ – כשנמצאים בחוץ זה מסובך לרסק תפוח או אגס אבל אם מביאים מזלג וצלחת קטנה אין שום בעיה לרסק על המקום בננה ואבוקדו. אגב, השילוב המוזר בין שניהם הוא מעדן של ממש.

חטיפי אורז לתינוק – אחרי הגילוי של עולם המוצקים רוב התינוקות ישמחו בגיל חצי שנה+ לאכול חטיף אורז מיוחד לתינוקות, שנמס בפה. כדאי שיהיו תמיד בתיק כמה כאלה כי ההתעסקות עם החטיף, ההחזקה, המרקם הרבה פעמים לבדם מרגיעים תינוק עצבני או רעב.

מחית תינוקות קנויה מוכנה – הכי כדאי למעוך פירות וירקות טריים ולתת את המחית לתינוק על המקום. אבל כאמור, זה לא תמיד אפשרי ולא צריך להתאבד על זה. שום דבר לא יקרה אם פעם ב- הילד שלכם יאכל מחית קנויה (גרבר ודומיו). בפועל ההצטיידות בכמה צנצנות כאלה הופכת כל יציאה מהבית לקלילה ומנקה את הראש מבחינת הדאגה למזונו של הילד וכל זאת ללא טרחה ובלגן. כשנוסעים לחו"ל ההמלצה תקפה שבעתיים. בחדר במלון מסובך למעוך ולהכין מזון ואין פשוט יותר מאשר לשלוף צנצנת כזו בשעת הארוחה. זה יעשה לכם חיים קלים ותאכלו ליהנות מהנסיעה ולא להתעצבן שאתם כל הזמן סביב הארוחות של הילד ולא מצליחים לעשות כלום.

דייסת קוואקר – הדייסה הזו היא אחת הדייסות הקלות להכנה ואין בעיה להכין אותה על בסיס מים ולא על בסיס חלב. בבית אפשר לשכלל את פתיתי שיבולת השועל עם תוספים כמו בננה ותמרים מעוכים או תפוח מגורד וקינמון, אבל בחוץ מספיק להצטייד בשיבולת שועל עדינה, כוס ותרמוס קטן עם מים רותחים (אגב, בבתי מלון יש קומקום ובבית קפה אפשר לבקש) וקצת מייפל/סוכר. שמים את הפתיתים בכוס או בקערית שופכים מים רותחים מעל וממתינים עד שהקוואקר סופח את המים. ממתקים (ואפשר גם למעוך בננה על המקום אם יש לכם סבלנות) ו-זהו. עוד ארוחה משביעה מוכנה.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully