פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      רזים וזוהרים: הדיאטות של הסלבס

      החיים של כוכבי הוליווד נראים זוהרים ומעוררי קנאה. הסלבס תמיד נראים במיטבם, וזה גרם לנו לתהות – איך הם שומרים על הגזרה? יצאנו לבדוק וחזרנו עם המסקנה, שלא כל הנוצץ זהב

      ג'ניפר לופז לובשת אלי סעב (GettyImages)
      אין כמו שטיח אדום כדי לדחוק את הסלבס להתנסות בשיטות הרזיה הזויות (צילום אימג’בנק, Gettyimages)

      כשזה מגיע לדיאטות ולשגרות תזונה, אין יותר יצירתית מהוליווד. אובססיית היופי, הנעורים והרזון שאופפת את עולם הזוהר, כמו גם הצורך של הכוכבים להראות במיטבם הן על המסך והן על השטיח האדום, או אפילו סתם כשיוצאים בבוקר לקנות כוס קפה, והפפראצי אורבים לתמונה פחות מחמיאה – גורמת להם לנסות כל דיאטה אפשרית ולא לבחול בשום שיטה, הזויה ככל שתהיה.

      אז אם אתם חשים את עצמכם אנג'לינה ג'ולי או בראד פיט ובא לכם להשיל קילוגרמים מבלי לוותר על אבק כוכבים, ריכזנו כמה משיטות ההרזיה האהובות על הסלבס. עם זאת, כדאי מאוד לקחת בחשבון שחלק מהדיאטות של הכוכבים כוללות דברים קיצוניים, לפעמים אפילו לא בריאים. הסיבה לכך היא שמדובר באנשים שלעתים נדרשים לרזות בטווח קצר מאוד (למשל בשביל תפקיד כלשהו או לקראת טקס פרסים קרוב) וחיים תחת זכוכית מגדלת שבוחנת את הופעתם החיצונית ללא הרף. אז הפעילו שיקול דעת, ואף התייעצו עם איש מקצוע לפני שאתם מאמצים לעצמכם דיאטה הוליוודית שכזאת.

      זוגלובק (יח"צ , בועז לביא)
      מנה לדוגמה מדיאטת ה-zone - דורשת איזון מדוייק בין חלבון לפחמימה (צילום: בועז לביא)

      דיאטת ה-Zone

      מה הסוד? איזון מושלם ודקדקני בין צריכת הפחמימות וצריכת החלבונים. כלומר, על כל מנת חלבון יש לצרוך מנה זהה של פחמימה. באופן עקרוני מותר לאכול בה הכל, הטריק הוא רק לחשב במדוייק כל הזמן את צריכת הפחמימות והחלבונים.

      מה אוכלים? שילובים מאוזנים של פחמימה וחלבון, כמו למשל: תבשיל קוסקוס עם קוביות פסטרמה, כריך עם פרוסות חזה בקר, מוקפץ אסייתי המכיל נודלס, ירקות ורצועות פסטרמה דלה בשומן ועשירה בחלבון.

      טווח: ארוך. למעשה לא מדובר בדיאטה, כי אם בשינוי הרגלי התזונה לכל החיים.

      סלבס לדוגמה: בראד פיט, ג'ניפר אניסטון.

      דיאטת Raw Food
      מה הסוד? השיטה גורסת כי על מנת לרזות ולהשאר רזים, כ-75% מהמזון שאנו צורכים מדי יום צריך להיות מזון חי ולא מבושל או מעובד. על פי תפיסת ה-raw food תהליכי הבישול שעובר המזון משמידים כל מיני אנזימים הנחוצים לעיכול יעיל של המזון ופירוקו בגוף.

      מה אוכלים? בעיקרון, הכל. הדיאטה מתירה לכם לאכול כל מזון שעולה על דעתכם, כל עוד הוא לא מבושל. אז אם אתם בעניין של טרטר, דגים נאים וביצים חיות – הרווחתם. אם זה פחות מדבר אליכם, כנראה שעיקר התזונה שלכם תתבסס על פירות, ירקות, מיצים ואגוזים למיניהם.

      טווח: ארוך. גם כאן, מדובר על אורח חיים למעשה ולא על דיאטה לפרק זמן נקודתי.

      סלבס לדוגמה: דמי מור, אלישיה סילברסטון.

      זוגלובק (דן לב)
      דאטת 5 המרכיבים, היא בין האופציות השפויות הבודדות שעומדות בפני הכוכבים שמעוניינים לרזות (צילום: דן לב)

      דיאטת שלוש השעות
      מה הסוד? אוכלים כל שלוש שעות. אבל – וזה אבל חשוב – כל ארוחה צריכה להיות מורכבת לפי המפתח הבא: פחמימה בגודל של קוביית משחק, חלבון בגודל של חפיסת קלפים, כמות שומן השווה לגודלו של פקק של בקבוק מים (כן, זה הולך ונהיה הזוי. זה לא נדמה לכם) ולסיום, ירקות בכמות השווה לשלוש עטיפות דיסקים. הבנתם? גם אנחנו לא ממש. אוקיי, אנחנו מודים. מדובר באחת הדיאטות המוזרות. למעשה, אנחנו לא בטוחים למה קוראים לה דיאטת 3 השעות. אולי צריך לשנות לה את השם לדיאטת החפצים הרנדומליים.

      מה אוכלים? וואלה, גם אנחנו לא יודעים. ניסינו לחשוב איך מודדים שומן בפקק של בקבוק מים ועבר לנו התאבון... יכול להיות שזה הסוד האמיתי של הדיאטה הזאת.

      טווח: בעיקרון, זה לתמיד. אבל לא ברור לנו איך אפשר לשרוד אפילו יום על הדיאטה המוזרה הזאת.

      סלבס לדוגמה: אנג'לינה ג'ולי, ג'סיקה ביל, ג'ניפר לופז.

      ג'ניפר לופז בטקס פרסי הבילבורד בלאס וגאס (GettyImages)
      ג'ניפר לופז. ברור איך אפשר לשרוד אפילו יום על הדיאטה הזאת (צילום: אימג’בנק, Gettyimages)

      דיאטת 5 המרכיבים
      מה הסוד? בכל יום אוכלים לא פחות מחמש ארוחות מאוזנות, המכילות: שומנים בריאים, פחמימות, חלבונים, סיבים תזונתיים ועוד. בונוס: פעם בשבוע, מקבלים 'פס' ומותר לאכול מה שרוצים. הקאץ'? חייבים להקפיד על 5 אימוני כושר מדי שבוע, באורך של לא פחות מ-25 דקות.

      מה אוכלים? הכל. זו אחת מהאופציות היותר שפויות שיש להוליווד להציע בתחום ההרזיה. אתם יכולים להרכיב לכם תפריט מגוון שמתחיל בארוחת בוקר של 2 פרוסות לחם מלא, עם פסטרמה עשירה בחלבון ודלה בשומן (רק 1%-2% שומן) וכמה ירקות חתוכים בצד. ארוחת ביניים של פרי וחופן שקדים או אגוזים. ארוחת צהריים של שקשוקה עם קוביות פסטרמה של פעם / סלט קינואה עם חזה בקר מעושן / חזה עוף או פילה דג עם אורז מלא וירקות מבושלים או צלויים. ארוחת ביניים של יוגורט עם פרי. וארוחת ערב של סלט גדול עם טונה / ביצה / פסטרמה דקדקדק.

      טווח: היות שמדובר בדיאטה מאוזנת ובריאה, ניתן להתמיד בה לטווח ארוך. אם מעוניינים בתוצאות לטווח קצר, כדאי להשלים אותה עם פעילות גופנית נמרצת.

      סלבס לדוגמה: קניה ווסט, אווה מנדז, אלישה קיז.

      אלישיה קיז (GettyImages)
      אלישה קיז. חזקה בדיאטת 5 המרכיבים (צילום: אימג’בנק, Gettyimages)

      דיאטת מים ולעיסות
      מה הסוד? למעשה, מדובר בניקוי רעלים ולא בדיאטה. למשך 3 שבועות תיאלצו להפרד מכמעט כל דבר שהכרתם כמזון, עד כה: בשר אדום, חיטה, סוכרים, מוצרי חלב, קפה, שוקולד, אלכוהול, פירות, תפוחי אדמה ועוד ועוד. לא רק שזה משאיר לכם מעט מאוד אופציות שמותר לאכול, את מה שתאכלו תצטרכו ללעוס 8-12 לעיסות בכל ביס וללוות בשתייה מרובה מאוד של מים. מדובר בדיאטה נוקשה ואכזרית במיוחד ויש לציין – גם ממש לא בריאה.

      מה אוכלים? את הלב, בעיקר.

      טווח: קצר. 21 יום של סבל.

      סלבס לדוגמה: גוונית' פאלטרו, קייט מוס, קייט בלאנשט.

      קייט מוס ביום הראשון של פסטיבל גלסטונברי, סומרסט, אנגליה, 24 יוני 2005 (GettyImages , MJ Kim)
      קייט מוס. לא מאוד מפתיע שהיא מסתפקת במים ולעיסות (צילום: אימג’בנק, Gettyimages)
      גווינית' פאלטרו (צילום מסך , טוויטר)
      גווינית פלאטרו מדגמנת מים (צילום: מתוך טוויטר)

      תודו שאחרי שיורדים לפרטים של חלק מהדיאטות האלה, החיים של הסלבס נראים קצת פחות נוצצים ומעוררי קנאה. אז תתנחמו בכך שגם אם אתם לא נראים כמו כוכבת קולנוע או כוכב פופ, לפחות אתם יכולים לשבת לאכול ארוחת צהרים טובה בשקט, בלי לספור לעיסות ובלי לנסות להבין כמה ירקות נכנסים בקופסת דיסקים.

      הבהרה: אין לראות בכתבה זו המלצה לאימוץ שיטה או סוג דיאטה כלשהי. מומלץ לנהוג באחריות ולפנות ללווי דיאטנית ,תזונאית או רופא.

      תזונה בריאה ומאוזנת מעולם לא היתה קלה יותר. למתכונים מהירים וטעימים לחצו כאן