וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא מת ביום האחרון ללימודים, איבריו הצילו 7 אנשים

15.6.2015 / 10:06

גיא שריבר נפצע לפני כשבועיים בארוח אנוש כשרכב פגע בו בדרך ללימודים. אף שהרופאים לא נתנו לו סיכוי, הוריו קיוו לנס. לאחר שנקבע מותו הם החליטו לתרום את איבריו ולתת סיכוי לנס למשפחות אחרות

גיא שריבר ז"ל. באדיבות המשפחה
הוריו קיוו לנס. גיא שריבר ז"ל/באדיבות המשפחה

כשהוריו של גיא שריבר בן ה-24 ישבו ליד מיטתו, לאחר שנפצע באורח אנוש בתאונת דרכים, הם דמיינו את כל אותן משפחות של חולים הזקוקים להשתלה שמחכות גם הן לנס. המחשבה הזאת, בתוספת הידיעה הברורה כי בנם היה רוצה לעזור לאחרים, הביאה אותם להכרעה לתרום את איבריו. לא פחות משבעה בני אדם, ביניהם שני נערים, זכו בעקבות ההחלטה לבשורה לה חיכו זמן רב: נמצאו עבורם איברים להשתלה.

ביום רביעי לפני כשבועיים היה גיא בדרכו ברגל לאוטובוס שיקח אותו ליום האחרון של שנת הלימודים הראשונה באוניברסיטה, כאשר רכב שסטה לשוליים פגע בו. "הגוף שלו נשאר שלם, אבל הוא נפצע בראשו והפציעה הייתה אנושה", מספר בכאב אביו, גלעד. "הוא שכב ללא הכרה בבית החולים ולמרות שנותח, הרופאים לא נתנו לו סיכוי רב. למרות זאת קיווינו לנס. ביום ראשון בצהריים נקבע מותו".

"בלט בשקט ובחוסן הפנימי ובטוב שלו"

גיא הוא האמצעי מבין שלושה אחים, יש לו אחות גדולה בת 26 ואח קטן בן 20. לדברי האב, את ההחלטה קיבלו כל בני המשפחה יחד. "לשמחתנו, גיא הספיק לעשות את הטיול הגדול אחרי שרות צבאי בתותחנים. הוא טייל בנפאל, הודו ותאילנד והשנה החל ללמוד מדעי המדינה ומזרח תיכון באוניברסיטת אריאל. גיא היה מוקף חברים, אהוב מאוד. נדהמנו לראות עד כמה אנשים בכל שלב בחיים שלו מאוד התחברו אליו ואהבו את האופי הטוב והשקט שלו. הוא לא היה מהמתבלטים, אבל בלט בשקט ובחוסן הפנימי ובטוב שלו".

גיא שריבר ז"ל. באדיבות המשפחה
"אנחנו משוכנעים שזה מה שהוא היה רוצה" . גיא שריבר/באדיבות המשפחה

לדברי האב, "גיא היה בחור חסון, עם כפות ידיים גדולות מאוד. גם כששכב בין חיים למוות, כף היד שלו בלטה. החלטנו פה אחד שתרומת איברים זה מה שגיא היה רוצה. מאחר שהוא היה בחור מאד פרקטי וענייני, תכלסי, אני משוכנע שהוא היה אומר 'אם אני כבר מת ואפשר לעזור למישהו אחר, אז בואו נעשה את זה'. אנחנו משוכנעים שזה מה שהוא היה עושה. לקחנו את ההחלטה מתוך כיבוד רצון המת. בדיעבד אנחנו יודעים שההחלטה הייתה נכונה, כי שני חברים שלו סיפרו לנו שגיא אמר להם שחייבים לחתום על כרטיס אדי".

"חשבנו על כל המשפחות שמחכות לנס"

אביו סיפר עוד כי "אחרי שחשבנו על גיא, התחלנו לחשוב על כל המשפחות שמחכות לנס כמו שאנחנו חיכינו, להציל חיים של אבא, אמא, ילדה או ילד. זה דבר שמאד מרגש אותנו ומעניק איזו נחמה בתוך כל הצער הגדול הזה. לא הרבה נחמה, אבל אתה יודע שיש איפה שהוא אנשים מאד שמחים. התחושה הזאת, שמתוך חוסר האונים שלנו צמח נס, היא מאוד מרגשת עבורנו. סיפרו לנו ששבעה בני אדם קיבלו את איבריו. ריגשה אותנו במיוחד העובדה ששני נערים קיבלו קרניות".

בבלינסון הושתל לבו של גיא בגבר בן 60 שהיה שלוש שנים וחצי עם לב מלאכותי. את הריאות קיבל גבר בן 67 שהתקשה לתפקד ונתמך בחמצן מלא. ברמב"ם הושתלה בגבר בן 71 כליה וכליה נוספת הושתלה בסורוקה באישה בת 43. באיכילוב הושתל כבד באישה בת 55 וקרניות עיניו של גיא הושתלו, כאמור, בנער בן 15 ובנער בן 17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully