וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים מכשיר שמיעה?

15.6.2015 / 7:42

שוק מכשירי השמיעה מגוון מאוד, וזה עשוי להיות מבלבל. בדקנו בעבורכם: איזה מכשיר מתאים יותר לילדים, מה עדיף - מכשיר גלוי או חסוי וכמה זה עולה?

מכשיר שמיעה. ShutterStock
מה מתאים למה?/ShutterStock

שמיעה היא אחד מהחושים המרכזיים שלנו, וככל שאיכותה נפגמת כך בהתאמה נפגעת איכות חיינו. על מנת שאנשים שסובלים מלקויות שמיעה שונות יוכלו לקיים אורח חיים תקין ותקשורתי, עליהם להיעזר במכשירי שמיעה. כיום יש מגוון רחב של מכשירי שמיעה שמותאמים לרמות שונות של ליקויי שמיעה. מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם? מוראד ראשד, אודיולוג וותיק ברשת אופטיקנה מבהיר את כל הפרטים על מכשירי שמיעה.

מכשיר תוך אוזני

מאפיינים: מכשיר פנימי היושב בתוך תעלת האוזן, ובו נמצא המנגנון כולו, הכולל רמקול, מעבד, מיקרופון וסוללה. המכשיר נבנה בהזמנה אישית על ידי לקיחת מידות של תעלת האוזן ע"י יצירת חומר רך לתעלה של המטופל ועיצוב המכשיר בהתאם.

גודל מכשיר תוך אוזני הוא פונקציה של מידת הירידה בשמיעה - ככל שהירידה בשמיעה חדה יותר יש צורך במכשיר גדול יותר, כאשר בהתאמה גם הסוללה והמגבר גדולים יותר. במכשירים גדולים ניתן להוסיף רכיבים כמו ווסת ווליום, וכפתור תוכניות שמיעה שמאפשר שליטה טובה יותר של המשתמש בעוצמת הווליום ובחירה של תוכניות שמיעה בהתאם לסביבת השמיעה.

קיימים מכשירים בשלושה דגמים עיקריים: Cic - מכשיר תוך אוזני זעיר, בדרך כלל מותאם לאנשים עם ירידות קלות בשמיעה, Itc - מכשיר תוך אוזני בינוני הממלא את תעלת האוזן מתאים לירידות קלות עד בינוניות בשמיעה ו-Ite שהוא הגדול מבין שלושת הסוגים והוא ממוקם בתוך האוזן ומספק הגברה חזקה יותר משני הסוגים האחרים. המכשיר מיועד בעיקר לאנשים עם ירידת שמיעה בינונית עד חמורה.

קהל יעד: למבוגרים מגיל 18 ומעלה אשר חווים ירידה בשמיעה קלה עד בינונית. מתאים למי שמעדיף מכשיר סמוי, לאנשים עם לקות ראייה ולמי שיש בעיות במוטוריקה עדינה אך אינו מאתים לילדים.

יתרונות: אסתטיקה – כיוון שהמכשיר נסתר ואינו גלוי לעין, הגברה שמאפשרת ניצול הערך המוסף של אפקט ההגברה של האפרכסת בשל מיקום המכשיר בתעלת האוזן.

מכשיר שמיעה. ShutterStock
ניצול הערך המוסף של אפקט ההגברה של האפרכסת/ShutterStock

חסרונות: בשל הסמיכות של המיקרופון לרמקול, ייתכן לעיתים פידבק. המכשיר עדין ומצריך תחזוקה גבוהה והוא אינו מומלץ למטופל בעל נטייה להפרשות מהאוזן או לאוזן דלקתית מחשש שהנוזלים עלולים להיכנס למכשיר ולקלקל אותו והפילטר אף עלול להיסתם מהשעווה והפרשות מהאוזן. בנוסף, המכשיר אינו מתאים למטופלים כבדי ראייה ובעלי קושי במוטוריקה עדינה. הסוללה קטנה ויש להחליפה לעיתים קרובות, מה שמייקר את אחזקת המכשיר. לעומת שאר המכשירים, מכשיר תוך אוזני מעט יקר יותר כיוון שהוא נעשה בהתאמה אישית.

טווח מחירים: 2,000-12,000 שקלים.

מכשירים מאחורי האוזן

מאפיינים: מכשיר חיצוני היושב מאחורי האוזן, וכולל את המנגנון השלם בתוכו. המכשיר קולט את הקול, מגביר אותו ומעביר אותו לתוך האוזן דרך צינורית פלסטיק המחוברת לאוזנייה שיושבת בתוך תעלת האוזן.

קהל יעד: מתאים לילדים מבחינה בטיחותית וגם משום שהם עדיין מתפתחים והאוזן גדלה. מיועד גם למבוגרים, לכבדי ראייה ולבעלי ירידת שמיעה חמורה, מאחר וניתן להכיל בהם מגבר חזק יותר.

יתרונות: המכשיר קל לתפעול, אמין ולא זקוק לטיפול מיוחד ואחזקה תכופה כמו במכשיר תוך אוזני. חסכוני - חיי הבטרייה ארוכים יותר. רכיבים רבים נמצאים בתוך המכשיר וניתן להוסיף בו מיקרופון, להתמודד בקלות עם סביבה רועשת תוך יתרון של התמקדות בקולות.

חסרונות: בהיבט אסתטי משום שהמכשיר בולט לעין. תחושה פחות נוחה בהרכבת המכשיר, מכיוון שהוא ממלא את כל חלל האוזן ואוטם אותה.

טווח מחירים: 2,000-9,000 שקלים.

מכשירים מאחורי האוזן בהתאמה פתוחה

מאפיינים: מכשירים קטנים יחסית בהשוואה למכשירים מאחורי האוזן. יש צינורית דקיקה שבתוכה יש סיב אופטי ובקצהו יש מגבר, המכוסה בגומי קטן ויושב קרוב לעור התוף, כך השמיעה יותר טבעית ואיכותית.

קהל יעד: אנשים שיש להם ירידה קלה עד בינונית בשמיעה, בעיקר בתדרים הגבוהים.

יתרונות: כיוון שהאוזנייה לא ממלאת את כל חלל האוזן, ותעלת האוזן פתוחה ומאווררת, התחושה נוחה יותר, והשמיעה יותר טבעית.

חסרונות: לא מתאים לירידה חדה בשמיעה.

טווח מחירים: 3,000-10,000 שקלים.

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully