וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופשים, נהנים ולא משמינים

17.6.2015 / 11:52

כל השנה אתם מתכננים את חופשת הקיץ, רוכשים בגד ים חדש וגם עובדים קשה כדי להכין את הגזרה לקראתו – אל תתנו לבופה במלון או למסעדות להרוס את מה שהשגתם. המדריך לחופשה חטובה

זוגלובק.
החופשה מתחילה בדיוטי פרי: תביאו נשנוש מהבית, ותחסכו קלוריות וכסף

חודשי הקיץ הם עונת השיא של הנסיעות לחו"ל והנופשונים. פעמים רבות אנחנו מתכננים את החופשות שלנו זמן רב מראש, וחלק מהעניין הוא להכנס לכושר ולהקפיד על תזונה, כדי שלא נתבייש לעלות על בגדי ים במהלך הנופש. אבל אז, אנחנו מגיעים למלון והפיתויים שאורבים לנו בכל פינה, כמו גם תחושת החופש וחוסר הגבולות מאיימים לחרב לנו את מאמצי הדיאטה. אם אתם רוצים להמשיך להראות טוב בבגד הים שלכם, ולחזור מהחופשה עמוסים רק בחוויות ולא בקילוגרמים עודפים – כדאי שתארזו איתכם במזוודה גם את הטיפים הבאים:

החופשה מתחילה בשדה התעופה
כל ישראלי יודע שהחופשה מתחילה עוד לפני שיורדים מהמטוס, ברגע שדורכים בדיוטי פרי. כולנו מבלים שם בין שעתיים לשלוש שעות לפני הטיסה ואחרי קצת קניות, מתעורר הרעב. במקום לשבת באחת ממסעדות המזון המהיר שבמתחם, תחסכו לעצמכם קצת קלוריות (והרבה כסף) והביאו איתכם מהבית כריך בריא וקצת ירקות או פירות, למשל לחמניה מקמח מלא עם ממרח אבוקדו או מיונז וחרדל ופסטרמה דקדקדק, שעשירה בחלבון, אך דלה מאוד בשומן (1%-2% שומן בלבד). אה, ואת השוקולדים והטובלרונים מהדיוטי תשאירו בארץ לחברים מהעבודה.

ארוחת בוקר. ShutterStock
בשום מקום לא כתוב שחייבים לטעום מהכל ביום אחד/ShutterStock

לא לטעום הכל ביום אחד
כשאנחנו בחופשה כל בוקר מציב בפנינו את אחד הפיתויים הגדולים ביותר: מזנון ארוחת הבוקר במלון. בד"כ מדובר בארוחה שמציעה שפע רב של מאפים, גבינות, מתוקים ועוד. העיניים הגדולות שלנו רוצות לטעום מהכל, אבל אתם ודאי מבינים שלפתוח כל יום בארוחה של 4 מנות זה ממש לא מומלץ. אז מה עושים? קודם כל, עושים סיבוב בבופה ומסמנים את המנות שהכי רוצים לטעום. אח"כ מזכירים לעצמנו שיש עוד כמה ימים לחופשה, ולא חייבים לטעום מהכל היום. הרכב ארוחת הבוקר במלונות הוא די קבוע – אז אם היום טעמתם מהפנקייק, מחר תטעמו מהאומלט.

חצי פנסיון או פנסיון וחצי
אם מתארחים על בסיס של ארוחת בוקר וארוחת ערב, לכו לסופר ותצטיידו בנשנושים בריאים וקלילים למהלך היום: פירות, כריכונים קטנים. ככה לא תהיו בלחץ להעמיס כמויות מזון גדולות מהנחוץ במהלך הארוחות, וגם לא תתפתו לנשנושים משמינים ולא בריאים כמו חטיפים וג'אנק פוד. אם אתם מתארחים במלון על בסיס הכל כלול תשתדלו לזכור שאתם לא במשימה לדפוק את המערכת ולאכול כמה שיותר על חשבון הברון... כי בסופה של החופשה החשבון הזה יגיע ואתם תשלמו מחיר גבוה בקלוריות ובקילוגרמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בחורה בבגד ים מורחת קרם הגנה. ShutterStock
לבשו את בגד הים שלכם כמה שיותר - הוא יזכיר לכם בשביל מה אתם מתאמצים לשמור על הגזרה/ShutterStock

חופשה פעילה
הקדישו זמן ביום לפעילות גופנית, בהתאם לרוח החופשה שלכם. אם אתם בחופשת "בטן-גב" באתר נופש, נצלו את כל מתקני המלון – גם את חדר הכושר, מגרשי הטניס וכל פעילות אחרת שיכולה לגרום לכם להזיז את הגוף ולשרוף את הפנקייקס מארוחת הבוקר. אפשרות אחרת, היא לצאת לטיולים רגליים בטבע או באתרי תיירות והיסטוריה שיש ליעד שאליו נסעתם להציע.

תרשו לעצמכם להנות מהיצע המזון המקומי
במקום לאכול ג'אנק פוד, תבררו מה המאכלים המקומיים המומלצים ביעד החופשה שלכם. תמיד יותר בריא לאכול תוצרת מקומית טרייה, על פני אוכל מעובד ועתיר שומנים המוגש במסעדות מזון מהיר.

מה במזוודה
אם אתם בחופשת בטן-גב, לבשו את בגד הים שלכם כמה שיותר. זה ישאיר אתכם במודעות לגזרה ויזכיר לכם למה חשוב לשמור על התזונה גם בנופש. אחרי הכל אף אחד לא אוהב לדפוק ארוחה משמינה ליד הבריכה ולראות איך יוצאת לו הכרס. אם אתם בחופשה מסוג אחר, ארזו לעצמכם בגדים נאים שמתאימים למידה החדשה שלכם. זה יזכיר לכם מה השגתם עד כה ויעודד אתכם להמשיך בתהליך.

זוגלובק. דני לרנר,
בתום החופשה, הגוף משתוקק לקצת מזון בריא וביתי. פריטטה עם ירקות ופסטרמה/דני לרנר

לא לשבור את הכלים
אם חרגתם יום אחד, זה ממש לא אומר שמעכשיו הכל פרוץ ואפשר לשחרר את הרסן. יהיה לכם הרבה יותר קל לחפות על חריגה של ארוחה אחת או אפילו של יום אחד, מאשר על שבוע של פורענות קולינרית משולחת רסן.

נחיתה רכה
עם נגיעת גלגלי המטוס בקרקע, תנחתו גם אתם בחזרה לשגרה בריאה, כמו שהייתם רגילים קודם. אם בכל זאת היו קצת חריגות במהלך החופשה, הקפידו אף יותר על התזונה כדי לחזור לאיזון ולתלם. אחרי שתפרקו את המזוודות, תעשו קפיצה לסופר ולירקן ותמלאו את המקרר במצרכים בריאים וטריים. לפעמים, אחרי שבוע או יותר של ארוחות במסעדות החיך משווע לקצת אוכל ביתי בריא ומזין, כמו למשל פריטטה עם ירקות ופסטרמה, או סלט רענן עם רצועות פסטרמה דקדקדק. פסטרמה היא מקור מעולה לחלבון רזה ושילובה בארוחות יסייע לכם להגביר את תחושת השובע, מבלי להגדיל את הצריכה הקלורית. כמו כן, חדשו את מחוייבותכם לפעילות גופנית קבועה – ואל תשכחו שהשלמת האימון עם מזון עשיר בחלבון, שיסייע לכם לבנות שרירים ולנצל את השומנים לשריפת קלוריות.

תזונה בריאה ומאוזנת מעולם לא היתה קלה יותר. למתכונים מהירים וטעימים לחצו כאן

מערכת וואלה! בשיתוף זוגלובק
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully