וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ישן יותר - גברים או נשים?

13.6.2015 / 7:22

סקר של קרוב למיליון בני אדם ברחבי העולם מיפה את המדינות שבהן ישנים הכי הרבה והכי מעט, באיזו שעה קמים אנשים ברחבי העולם וקבע מי באמת ישן פחות, נשים או גברים?

אישה ישנה. ShutterStock
ישנות ומתלוננות/ShutterStock

שינה טובה היא כבר מזמן לא פינוק אלא צורך בריאותי אמתי. כדי לבדוק כמה ישנים אנשים ברחבי העולם, אסף צוות יישום ניתוח השינה - Sleep Cycle - נתונים מ-941,300 משתמשים בגילאי 18עד 55 מ-50 מדינות שונות. זאת, כדי ללמוד עד כמה הרגלי השינה של העולם שונים זה מזה, והאם יש הבדלים בין המינים. ויש כמה הפתעות.

על פי הנתונים שנאספו, נשים בארצות הברית משקיעות יותר זמן בשינה בממוצע מאשר גברים בכל ימי השבוע, במיוחד בימי שישי, בהם הן ישנות 25 דקות יותר בממוצע. ביום שלישי למשל, נשים בארה"ב ישנות 7 שעות ו-11 דקות ואילו גברים ישנים 6 שעות ו-55 דקות, מה שאומר שגברים לא עומדים בהמלצות החדשות של איגוד השינה הלאומי של ארה"ב שקבע כי אנשים מעל גיל 18 צריכים לישון בין 7 ל-9 שעות ביום.

גברים נושאים מיקושי (מקדש נייד) לתוך הים, בפסטיבל שנועד להרגיע את הרוחות ולקרוא למזל טוב לרגע השנה החדשה באויסו, ממערב לטוקיו, ינואר 2015. רויטרס
ישנים הכי מעט/רויטרס

אף שהייתם מצפים שהנתונים האלה יעידו שנשים גם מתעוררות יותר שמחות, בפועל, הנתונים מראים כי דווקא גברים שמתעוררים עם שעון מעורר קמים יותר מאושרים בבוקר. אלא אם כן הם גרים בקולומביה, פורטוגל או אוקראינה, שם הנשים מאושרות יותר לקום. ומה באשר לאנשים הנורמליים שלא רגילים לזנק מהמיטה בשמחה? הסקר מצא כי גם גברים וגם נשים ביפן, דרום קוריאה וסינגפור דיווחו על מצב רוח גרוע בעת ההשכמה.

אז באיזו מדינה ישנים יותר טוב? על פי הסקר, הגברים היפנים ישנים הכי מעט מכולם – פחות משש שעות בלילה, מה שמסביר את הפסקה הקודמת. מנגד, בפינלנד ובהולנד, גברים ונשים ישנים הכי הרבה. את פרס השינה הגרועה ביותר קטפו תושבי ארצות הברית ואילו בסין, אומנם לא ישנים הרבה שעות, אבל נהנים מאיכות השינה הטובה ביותר.

בסקר אחר הם גילו באילו מדינות משכימים קום ובאילו מדינות הולכים לישון מאוחר. התוצאות הראו כי הפולנים הם אלה שהולכים לישון הכי מאוחר בממוצע, בשעה 00:25, ואילו תושבי דרום אפריקה מתעוררים הכי מוקדם בשעה 06:24.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully