וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה חיידקים יש על הידיים של הילדים שלכם

9.6.2015 / 11:18

אמא אמריקאית, שהיא גם במקרה טכנאית מעבדה, החליטה לערוך ניסוי על היד של הילד שלה אחרי ששיחק בחוץ וליטף את כלבו. התוצאות המדהימות לפניכם

ילד שוטף ידיים. ShutterStock
אל תוותרו על שטיפת הידיים/ShutterStock

כל הורה מקפיד שהילד שלו ישטוף ידיים לפני האוכל או אחרי שהתלכלך, לפחות בשנים הראשונות לחייו. אחר כך, פעמים רבות, הורים פחות מקפידים על המנהג. הכתבה הבאה כנראה תריץ אתכם אל הכיור. טשה סטורם, טכנאית מעבדה במכללת קברילו בקליפורניה, לקחה את כף ידו של בנה בן השמונה וחצי והטביעה אותה על צלחת פטרי לאחר ששיחק בחוץ. התוצאות לפניכם.

"רציתי להראות שחיידקים קיימים בכל מקום", אמרה שטורם לאתר TODAY. את ההחלטה לבצע את הניסוי היא קיבלה לדבריה לפני כמה שבועות כשהילד שלה התכונן לבית הספר. שטורם ביקשה ממנו לשחק בחוץ וללטף את כלב המשפחה. כאשר הילד חזר היא ביקשה ממנו להניח את ידו בעדינות על צלחת אגר סטרילית שמלאה בחומר המשמש לגידול חיידקים. את הצלחת היא השאירה למשך יומיים בטמפרטורת גוף, ולאחר מכן בטמרפטורת החדר ואלו התוצאות.

בקטריות על כף יד של ילד. Tasha Sturm, צילום מסך
היוש/צילום מסך, Tasha Sturm

שטורם מאמינה שהעיגול הלבן הגדול בפינה הימנית התחתונה של התמונה הוא בצילוס, חיידק חיובי הנמצא בדרך כלל בעפר. חלק מהכתמים הלבנים האחרים עשויים להיות לדבריה חיידקים כמו סטפילוקוקוס, ואילו כתמים הצהובים וכתומים יכולים להיות שמרים.

עוד באותו נושא

גם למבוגרים: שטיפת ידיים יכולה להציל חיים

לכתבה המלאה

חיידקים חשובים למערכת החיסונית

למרות העובדה שמראה החיידקים על ידו של הילד מטרידה מאוד, המסר של שטורם דווקא מעודד. לדבריה, מדובר בחיידקים שנמצאים בכל מקום ואף חיוניים למערכת החיסונית שלנו. "אלה דברים רגילים שאנחנו נחשפים אליהם מדי יום. העור מגן עלינו מהרבה דברים רעים שם בחוץ", אמרה והוסיפה כי "המסר הוא שכדי לבנות מערכת חיסונית בריאה, יש להיחשף לדברים". למרות זאת היא מודה ששני הילדים שלה יודעים שאם הם מלטפים את הכלב או משחקים בחוץ, הם צריכים לרחוץ את ידיהם לפני שהם אוכלים. "זה פשוט היגיינה בסיסית", היא אמרה.

ככה זה נראה מקרוב

בקטריות על כף יד של ילד. Tasha Sturm, צילום מסך
בקטריות על כף יד של ילד/צילום מסך, Tasha Sturm
בקטריות על כף יד של ילד. Tasha Sturm, צילום מסך
בקטריות על כף יד של ילד/צילום מסך, Tasha Sturm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully