וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תאריך הלידה שלכם קובע כמה בריאים תהיו?

11.6.2015 / 7:29

מסתמן שהשאלה השחוקה "איזה מזל אתה?" היא לא כזו גרועה. חוקרים גילו כי לחודש הלידה שלכם יש קשר לבריאות העתידית שלכם, וזה כבר לא קשור לאסטרולוגיה

אילוסטרציה. ShutterStock
גם הבריאות שלכם כתובה בשמיים?/ShutterStock

לתאריך הלידה שלכם עשויה להיות השפעה לא רק על התחזית האסטרולוגית שלכם, אם אתם מאמינים בכזו, אלא גם על הבריאות. וזה כבר מדעי. חוקרים מאוניברסיטת קולומביה יצרו אלגוריתם המזהה קשר בין החודש שבו נולד האדם לבין 55 מחלות, כולל הפרעות קשב וריכוז, אסתמה ומחלות לב.

על פי המחקר החדש, שפורסם בכתב העת של איגוד הרפואה האמריקאי אינפורמטיקה, אנשים שנולדו בחודש מאי נמצאים בסיכון הנמוך ביותר לחלות באחד מסוגי המחלות שאותרו, ואילו אנשים שנולדו בחודש אוקטובר הם בעלי הסיכון הגבוה ביותר.

מחקרי עבר כבר קשרו בין העונה שבה נולד האדם לסיכוייו לחלות במחלות בעתיד, אולם המחקר החדש לא רק שקשר בין חודש הלידה ל-39 מחלות, אלא מצא 16 מחלות חדשות שנמצאו קשורות גם הן. לצורך כך, החוקרים סקרו למעלה מ-1,600 מחלות ו-1.7 מיליון חולים שטופלו בניו יורק בין השנים 1985 ו-2013.

באיזה חודש יש סיכון גבוה למחלות לב?

הממצאים הראו כי החודשים המזוהים ביותר עם אסתמה של תינוקות, למשל, היו אוקטובר ויולי, ואילו הפרעות קשב וריכוז היו שכיחות יותר אצל אלה שנולדו בחודש נובמבר. בנוסף, החוקרים גם מצאו קשר בין חודש מרץ ותשעה סוגים של מחלות לב. ילידי החודש היו בסיכון גבוה יותר לפרפור פרוזדורים, אי ספיקת לב והפרעת מסתם צניפי. מחקר אוסטרי ודני שנערך בעבר, מצא כי אלה שנולדו בחודשים מרץ עד יוני –שנחשבים לכאלה עם שיעורי מחלות לב גבוה יותר - היו בעלי תוחלת חיים קצרה יותר.

אילוסטרציה. ShutterStock
באמת בעל משמעות/ShutterStock
"הסיכון הקשור לחודש לידה הוא קטן יחסית בהשוואה למשתנים משפיעים יותר כמו דיאטה ופעילות גופנית"

למרות הממצאים, החוקרים מבקשים מאנשים שנולדו בחודשים "המועדים לפורענות" שלא להתרגש. "חשוב שלא יקבלו את התוצאות האלה בעצבנות", אמר ניקולס טאטונטי, המחבר הראשי של המחקר ועוזר פרופסור במרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה, "הסיכון הקשור לחודש לידה הוא קטן יחסית בהשוואה למשתנים משפיעים יותר כמו דיאטה ופעילות גופנית".

כעת, החוקרים מתכננים לשכפל את המחקר שלהם עם נתונים מכמה מקומות אחרים בארה"ב ובמדינות אחרות כדי לראות האם התוצאות משתנות עם חילופי עונות וגורמים סביבתיים במקומות שונים. על ידי זיהוי הגורם לפערי המחלות באמצעות חודש לידה, החוקרים מקווים להבין האם ניתן למנוע אותן.

  • עוד באותו נושא:
  • מחלות לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully