וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מצאו את הגן שקובע אם תראו צעירים מכפי גילכם

8.6.2015 / 13:25

במחקר שצפוי להתפרסם בקרוב מצאו חוקרים גנים שקשורים למראה עור צעיר ומאפשרים לאנשים להיראות צעירים בעשור מגילם האמיתי. המחקר גם גילה למה כהי עור מתבגרים יותר בחן

נשף הגאלה השנתי במטרופוליטן, מאי 2014. GettyImages
נראית בת 44? נעמי קמפבל/GettyImages

מדענים מאמינים שהם זיהו קבוצה של גנים המאפשרים לאנשים מסויימים להראות צעירים מגילם האמיתי. במחקר ענק - של אוניברסיטת הרווארד בשיתוף מאגר נתונים גנטיים פרטי - חוקרים סרקו את ה-DNA של למעלה ממיליון משתתפים. הם גילו כי 10 אחוזים מהלבנים ו-20 אחוזים מהאפרו-אמריקאים בארה"ב נושאים את המתכון הגנטי לעור צעיר, שמעניק להם מראה צעיר בכעשור מגילם האמיתי.

הממצאים, שמוצגים בקונגרס העולמי לדרמטולוגיה בוונקובר שנפתח היום (שני), מראים כי הגנים מחולקים לשבע קטגוריות, שחלקן משפיעות על יכולת התיקון של ה-DNA ואחרות על העמידות של העור בפני נזקים סביבתיים. קטגוריות אחרות כוללות ייצור מולקולות המכילות שומנים, שעווה וחומרים מזינים המסייעים לשמור על לחות העור, ובעקבות כך גם על המראה הצעיר שלו. בפועל, לכולנו יש את הגנים האלה, אך ההבדל הוא באופן שבו הם באים לידי ביטוי בעור.

פרופסור אלכסה קימבל, דרמטולוגית מבית הספר לרפואה של הרווארד ואחת מעורכות המחקר, הסבירה לסאנדיי טיימס כי "רבים מאיתנו האמינו עד כה כי אנשים עם עור כהה מתבגרים יפה יותר בגלל עודף בפיגמנט המלנין שיש להם בעור ומאפשר הגנה טובה יותר מאור השמש, אבל מצאנו שיש הרבה יותר מזה. אנשים עם עור כהה הם בעצם בעלי מאפיינים אחרים בעור שמקנים להם הזדקנות טובה יותר, שעד עכשיו לא הייתה לנו מושג מה הסיבות שלה".

בנוסף, המחקר גם זיהה מספר נקודות מפנה בחייהן של נשים שהשפיעו על הזדקנות העור, והן כללו לדוגמה ירידה בתגובה של נוגדי החימצון בעור בשנות העשרים וירידה בהגנות של העור בגיל המעבר.

סלמה הייק. GettyImages
סלמה הייק. בת 47/GettyImages
האלי ברי ודנזל וושינגטון בטקס פרסי האוסקר 2002. Frank Micelotta, GettyImages
עכשיו הכל מובן. האלי ברי שתחגוג בקרוב יום הולדת 50 ודנזל וושינגטון/GettyImages, Frank Micelotta
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
והנה כמה עם גנטיקה פחות טובה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • עור
  • גנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully