וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: האנשים שסקס גורם להם לכאב ראש

10.6.2015 / 17:35

הרבה גברים מתלוננים שנשים מסרבות ליחסי מין בגלל כאבי ראש, אבל התופעה הבאה דווקא מתקיימת בעיקר אצל המין הגברי. הכירו את האנשים שמקבלים כאב ראש מאורגזמה

כאב ראש. ShutterStock
מסתבר שזה לא תירוץ/ShutterStock

אם חשבתם שכאב ראש הוא רק תירוץ, מסתבר שעבור אחוז אחד מאוכלוסיית העולם, יחסי מין באמת עלולים לגרום למיגרנה. בסדרת מקרים שפורסמה בשנה האחרונה בירחון לכאב ראש וכאב תוארו 15 מקרים של מטופלים בגילאי 25-56 גברים ונשים כאחד, אשר סובלים מכאבי ראש שמופיעים בעת קיום יחסי מין.

מקרה שפורסם באחד מכתבי העת הרפואיים תיאר בחור בריא בן 24 שהעיד כי בכל פעם שצפה בפורנוגרפיה הוא חווה כאב ראש חמור עד כדי כך שנאלץ להפסיק לצפות. האירועים לדבריו חזרו על עצמם במשך שנתיים עד שאזר אומץ ופנה לרופא. הבחור הצעיר תיאר כאב ראש שהתפתח בהדרגה - החל בתוך חמש דקות מתחילת הצפייה בסרטים, והגיע לשיא בתוך שמונה עד עשר דקות. לאחר טיפול מונע שקיבל מהנוירולוגים שטיפלו בו הצליח הצעיר להיפטר מכאבי הראש.

תופעה נדירה המתרחשת בעיקר אצל גברים

כאבי ראש הקשורים לפעילות מינית הם נדירים באופן יחסי, כאשר שני המופעים העיקריים הם כאב שמתפתח בהדרגה בהתאמה לריגוש מיני, והסוג הנפוץ יותר - כאב ראש פתאומי וחמור המתרחש בעת האורגזמה. כאב ראש לאחר אורגזמה עשוי להיות ביטוי של מיגרנה, ובחלק מהמקרים מתואר כאב המופיע בצד אחד של הראש ואצל אחרים מתואר כאב מפושט או ממוקד בעורף.

כאבי ראש הקשורים לפעילות מינית לא נמצאו כתלויים בהרגלים מיניים ספציפיים והם יכולים להתרחש בכל סוג של פעילות מינית, כשאנשים שסובלים ממיגרנות נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את הבעיה. מחקר גדול משנת 2003 כבר מצא כי בכל הקשור לכאבי ראש הקשורים לפעילות מינית ההשפעה חזקה יותר על גברים מאשר על נשים, כשהגילאים בהם הבעיה שכיחה יותר הם 20-24 ובין גילאי 35-44 שנים.

מערכת עצבים. ShutterStock
רגישות של עצבים/ShutterStock

אף שמדובר בבעיה מוכרת ומאובחנת, כאבי ראש הקשורים למין הם בגדר תעלומה ואף אחד לא באמת יודע מה גורם להם. חלק מהחוקרים מעריכים כי הגורם העיקרי הוא התכווצויות שרירים בצוואר ובלסת בזמן קיום יחסי המין, בעוד שאחרים תולים את התופעה בשינויים בלחץ הדם בתוך הראש כתגובה חריגה לפעילות מינית. חוקרים אחרים הציעו מנגנון שבו בעת עלייה בריגוש ישנה עלייה ברגישות של עצבים מסויימים, בעיקר בפנים ובראש.

ברוב המקרים טיפול במשככי כאבים כחצי שעה לפני הפעילות המינית יכול להקל או אף למנוע את הכאבים. במקרים בהם אין הטבה מומלץ תמיד לפנות לבדיקה של רופא על מנת לשלול גורמים אחרים לכאב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully