שיהיה במזל ובלי לעלות במשקל

חתונות ושמחות הן סיבה למסיבה, אבל ממש לא סיבה לזנוח את הדיאטה ולהפקיר את הגזרה. איך שורדים את עונת החתונות מבלי לאבד פרופורציות? הטיפים עלינו, הצ'ק עליכם

מערכת וואלה! בשיתוף זוגלובק
10/06/2015
חתונה היא סיבה למסיבה, אבל לא לשבירת הדיאטה(צילום: ShutterStock)

בסימן טוב ובמזל טוב עונת החתונות כבר כאן. כמובן שאתם שמחים לחגוג עם בני משפחתכם, חברים וקולגות מהעבודה את יום נישואיהם המרגש ותמיד נחמד שיש סיבה למסיבה. אבל אם אתם מנסים לשמור על הגזרה, ריבוי אירועים – ועוד כזה שחופף בדיוק את עונת הקיץ ובגדי הים, זה לא בדיוק הדבר הכי ידידותי לדיאטה.

אספנו עבורכם כמה טיפים וכללי אצבע שיעזרו גם לכם לעבור את עונת החתונות בשלום, ולצאת ממנה חטובים ובריאים, לפחות כמו שנכנסתם אליה:

עוד בוואלה!

בעקבות ביקוש גובר לטיפול יעיל בכאב: בי-קיור לייזר במבצע מיוחד

מוגש מטעם בי קיור לייזר
במקום לצום כל היום לפני האירוע, תאכלו ארוחה מזינה, בריאה וקלה(צילום: דן לב)

לא צריך לצום
יום חתונה הוא לא יום תענית. הרבה אנשים מתייחסים לעובדה שיש להם אירוע בערב כאל סיבה לגיטימית לצום כל היום ולבלוס בערב בלי חשבון. מדובר בגישה מאוד לא בריאה, מכמה סיבות: קודם כל, אף פעם לא כדאי להרעיב את עצמכם לתקופות ממושכות במהלך היום. זה משדר לגוף אותות לא נכונים ומקשה עליכם לצרוך את הכמות הנכונה כשאתם כבר מגיעים לארוחה. עדיף לאכול בצורה מסודרת ומתונה במהלך היום, כמו שאתם רגילים, וגם להקפיד על שתיית מים. אם אתם רוצים להערך מראש לצריכת קלוריות גבוהה יותר בערב, ניתן לקחת זאת בחשבון בארוחת הצהרים, ולבחור באופציה משביעה, עשירה בחלבון ודלה בקלוריות – כמו למשל, כריך מלחם מלא ופסטרמה המכילה 1%-2% שומן, או סלט עשיר. כך תגיעו לאירוע רגועים ולא מורעבים ותוכלו לבחור בתבונה מה להכניס לפה ועל מה לוותר.

לא צריך לטעום מהכל
חתונות ישראליות בדרך כלל מציעות לאורחיהן מגוון עצום של מנות. החל ממנות ראשונות שמסתובבות בין האורחים, עבור בעמדות סושי, טורטיות, קבבונים וכל זה עוד לפני המנה העיקרית – שבה בדרך כלל תצטרכו לבחור בין בקר, עוף או דג. בתוך כל השפע הזה לפעמים אנחנו שוכחים שלא כתוב בשום מקום שאנחנו חייבים לטעום מהכל. אם גזרתכם חשובה לכם, תגבילו את עצמכם מראש למספר מצומצם של מנות ראשונות ותבחרו מבין המגוון המוצע את מה שהכי מתאים וטעים לכם. מובן שרצוי להעדיף מנות שאינן מטוגנות או נוטפות שמן, אלא מנות רעננות ורזות יותר.

במקום להעמיס מכל הבא ליד, צאו לסיבוב התרשמות מקדים בבופה, ותחליטו מה להכניס לצלחת(צילום: ShutterStock)

סיבוב אחד לבופה
ברוב האירועים כיום נהוגה שיטת הגשה עצמית, שבה האורחים ניגשים לבופה ולוקחים לעצמם את המנות. אנחנו ממליצים להתחיל בסיבוב הכנה, שבו תעברו ותבחנו את האפשרויות שעומדות בפניכם, מבלי למלא את הצלחת. לאחר שתתרשמו מהמבחר כולו, החליטו מראש במה אתם ממלאים את הצלחת שלכם, ועשו זאת בצורה מאוזנת. בחרו מנת בשר או דג שתספק לכם חלבון, תוספת כלשהי כמו אורז או ירקות מבושלים ותכניסו קצת ירוק לצלחת עם ביקור במזנון הסלטים. לאחר מכן, שבו לאכול בנחת, וותרו על סיבוב שני.

מוטב מאוחר? לא תמיד
ברוב החתונות שמתקיימות בערב, המנות העיקריות מוגשות לאורחים לאחר החופה, דבר שבקלות יכול לגלוש לשעות מאוחרות יחסית לארוחת ערב – 21:00 ואילך. ביום יום ממש לא מומלץ לאכול ארוחת ערב בשעה כל כך מאוחרת, אך כאשר אנו באירוע אין לנו ממש ברירה. עם זאת, אפשר בהחלט להסתפק במנות העיקריות ולאחריהן לסגור את הבסטה. המזנונים המאוחרים ש"מפנקים" את האורחים במטעמים משמינים ובדרך כלל נפתחים לאחר השעה 23:00 הם ממש עניין מיותר וה"פינוק" היחיד שהם יבטיחו לכם זה צרבת לילית וקליגורמים עודפים.

הידעת? גם באלכוהול יש קלוריות(צילום: ShutterStock)

גם באלכוהול יש קלוריות
אחד הדברים הכי כיפיים בחתונה זה הבר הפתוח. כולם שמחים, רוקדים ושותים כאילו אין מחר. לכאורה, אין בזה כל רע (בהנחה שאתם לא נוהגים הביתה) – זה רק מגדיל את השמחה. אבל רבים שוכחים שלמשקאות אלכוהוליים יש גם ערך קלורי. קוקטיילים למיניהם, במיוחד המתוקים שבהם או כאלה שמכילים מיצי פירות, יכולים להיות די משמינים. לכן, אם אתם כבר מקפידים על התזונה, אל תעשו חצי עבודה. מלאו את הכוס שלכם במשקאות שלא יחבלו לכם בדיאטה – כוס יין לבן יבש, או אדום למשל, מכילה כ-100 קלוריות בממוצע, גםשליש בירה מכיל כמות קלוריות דומה. שוט וודקה או וויסקי יכילו כ – 250 קלוריות ואילו קוקטיילים פירותיים או משקאות אלוכוהוליים מעורבבים במשקאות אנרגיה יכולים להגיע גם עד 350-400 קלוריות לכוס. תעשו את החשבון שלכם לפני שאתם ניגשים לבר.

ואתם רוקדים
באתם? אכלתם? שתיתם? נהניתם? זה הזמן להשיב את חובכם החברתי והקלורי. צאו אל רחבת הריקודים ותהרגו שתי ציפורים במכה אחת – גם תשמחו חתן וכלה, וגם תשרפו חלק מהקלוריות שצרכתם במהלך הערב.

בכל מקרה, גם אם סיימתם את הערב בתחושה שקצת חרגתם מהדיאטה, אתם תמיד יכולים להשיב את האיזון למחרת. ביום שלאחר האירוע חזרו לתפריט מוקפד ובריא, ובחרו בארוחות שמשלבות בתבונה פחמימות, חלבונים וירקות. ואל תשכחו לשתות הרבה מים, זה יעזור גם עם ההנגאובר.

תזונה בריאה ומאוזנת מעולם לא היתה קלה יותר. למתכונים מהירים וטעימים לחצו כאן

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully