וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימהות ממליצות: כך תעזרו לתינוק שסובל מריפלוקס

בשיתוף סימילאק

4.6.2015 / 9:21

אחרי שהבנתם שהתינוק סובל מריפלוקס יש כל מיני דברים שאפשר לעשות כדי להקל עליו. טיפים לגבי תנוחות שינה, הנקה, האכלה וגם למה כדאי להגביה את המיטה עם קלסרים

תינוק בוכה על כתף של מבוגר. ShutterStock
חוסר שקט, בכי וכאבים. בדרך כלל זה גזים, לפעמים זה ריפלוקס/ShutterStock

תינוק שיש לו ריפלוקס סובל לרוב מפליטות מרובות, כאבי בטן ואי נוחות המתבטאת בחוסר שקט, בכי וכאבים. ההתנהלות היומיומית עם תינוק שיש לו ריפלוקס היא קצת שונה. פעמים רבות שינוי בהרגלי השינה וההאכלה עוזרים מאוד ומקלים על התופעות.

בנוסף לבירור הרפואי ולהנחיות של הרופא המטפל (במקרים קשים רופא עשוי אף להמליץ על תרופה) - לאימהות תמיד יש טיפים יעילים אז שוחחנו עם אימהות שמתמודדות עם תינוקות עם ריפלוקס והן נתנו לנו כמה עצות טובות:

הגבהת המיטה
ההמלצה היא להגביה צד אחד של המיטה (כך שהיא בעצם תעמוד באלכסון) כדי שהראש יהיה גבוה יותר מהרגליים. ההגבהה המומלצת היא בזווית של 30 מעלות לפחות ומאחר שזה תלול מאוד, כיום מוכרים אביזרים מיוחדים למיטות לתינוקות הסובלים מריפלוקס חריף. מדובר באביזרים דמויי כרית עם הגבהה, אלה מגיעים עם אפשרות לקשור את התינוק כדי שלא "ידרדר" מטה במורד המיטה.

באמצעים ביתיים אפשר להגביה צד אחד של המיטה עם ספרים או יותר טוב – בעזרת קלסרים. השיפוע של הקלסר מדורג, מה שמאפשר גם למיטת התינוק או העריסה להיות בעלת שיפוע מדורג ולא חד ופתאומי. גם את אמבטיית התינוק בעגלה מומלץ להגביה. אפשר לעשות זאת באמצעות מגבות ושמיכות מגולגלות, אבל גם כאן שימוש בקלסרים (דקים יותר) הוא פתרון טוב לקבלת שיפוע מדורג ונעים יותר.

הרבה ארוחות קטנות
במקום לנסות לרווח כמה שיותר את מספר הארוחות ביום - עדיף לתת יותר ארוחות ולהקטין את גודל המנות. רצוי לא לתת בבת אחת כמות גדולה של אוכל, זה נכון גם להנקה וגם לבקבוק.

הימנעות מהאכלת יתר
לעיתים פליטות, ריפלוקס ובעיות במערכת העיכול קשורות לנטיית ההורים להאכיל את התינוק מעל הרצוי. צריך להכיר את אופי התינוק, להיות קשובים לדרישה שלו למזון וללמוד את מחזור הרעב והשובע שלו ובכך לא להעמיס יותר ממה שצריך.

תנוחת הנקה
מומלץ להניק את התינוק בתנוכה ורטיקלית, לאורך הגוף של האמא ולא בשכיבה. תנוחה אנכית של התינוק גם בעת ההאכלה גורמת לכך שפחות אוכל עולה בחזרה לוושט. זוהי תנוחת הנקה המומלצת גם לתינוקות שסובלים מגזים. בכל מקרה בתום הארוחה כדאי להרים את התינוק לגיהוק, כי בעת האכילה תינוק בולע גם מעט אוויר, אשר יכול לגרום לאי נוחות אם לא ישתחרר.

אופן מתן הבקבוק
אל תאכילו את התינוק בשכיבה של 180 מעלות, אלא השעינו אותו על הזרוע כשהראש גבוה מהרגליים. גם את הבקבוק לא כדאי להחזיק בצורה אנכית, אלא לבחור בזווית של 90 מעלות בין הבקבוק לתינוק באופן כזה שהבקבוק לא מטפטף לגרון ללא הבחנה. כשמאכילים כך את התינוק צריך יותר לשים לב, כי כשהפטמה לא מלאה בחלב נכנס גם אוויר. הרעיון הוא למצוא כל הזמן את הזווית המתאימה ולתקן בהתאם לקצב האכילה.

אחרי כל האכלה מומלץ להחזיק את התינוק בידיים בתנוחה אנכית לפחות 20 דקות ובטח לפני שמניחים לישון.

מנשאים
מומלץ להשתמש במנשא שהתינוק מונח בו בצורה אנכית (מהגיל שזה מתאפשר) ולא שכוב או בתנוחת עובר.


הסמכת האוכל
אפשר לנסות להסמיך את המזון בהתאם להמלצות הרופא ולראות אם זה עוזר. אם התינוק צורך תמ"ל (תחליך מזון לתינוק), קיימים תמ"לים ייעודיים להפחתת פליטות, שניתן לנסות במידה ורופא המליץ לעשות כן, כגון סימילאק ספיט-אפ רליף המכיל עמילן אורז וגורם להסמכת הפורמולה בקיבה.

סינר או מטפחת פליטות
אחת ההתמודדויות עם הפליטות היא הריח החמוץ והעז שלהן. כשתינוקות פולטים הרבה זה בלתי אפשרי להחליף להם בגדים אחרי כל פליטה (וזה עובר בדרך כלל את כל השכבות) ולכן מומלץ להתאבזר בכמות נאה של סינרים או בנדנות משולשות ולהסתפק רק בהחלפה שלהן. אלה חיים קלים לכולם וחיסכון בכביסות אינסופיות.

אם את מניקה הימנעי ממאכלים חומציים
יש כאלה שאומרים שאם האם המניקה מפחיתה מאכלים בעלי חומציות כמו עגבנייה וחציל זה יכול לסייע לתופעות הלא נעימות אצל התינוק הקשורות גם בריפלוקס. גם כאן אפשר לנסות ולבדוק אם יש לכך השפעה.

מערכת וואלה!, בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully