וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורם שקובע כמה איום יהיה "גיל שנתיים הנורא" של הילד שלכם

1.6.2015 / 9:26

אוכלוסית החיידקים במעי שלנו משפיעה על גורמים כמו מחלות ומצב בריאותי, וכעת מסתבר שיש לה קשר גם לאופן שבו אנחנו מתנהגים. מחקר חדש מצא את הקשר בין החיידקים לגורמי לחץ אצל ילדים

ילד בוכה. ShutterStock
זה החיידקים אשמים/ShutterStock

אין הורה שלא עבר את השלב הזה עם הילד. הם עושים הכל הפוך, בוכים בלי סיבה ונדמה לפעמים כאילו זה לא הולך לעבור. הורים מכנים את זה "גיל שנתיים הנורא" או "גיל שנתיים האוים", ובעיקר ממתינים שזה יעבור. כעת, מחקר חדש מציע הסבר מפתיע לתופעה. מחקר מאוניברסיטת אוהיו שבחן חיידקי מעיים של ילדים בגילים שבין 18 ו-27 חודשים מצא כי השפע והמגוון של מיני חיידקים מסוימים יכולים להשפיע על ההתנהגות של ילדים.

החוקרים גילו כי ילדים עד גיל שנתיים שאוכלוסיית החיידקים במעיים שלהם הייתה מגוונת ובעלת מספר גבוה יותר, היו בעלי מצב רוח חיובי, סקרנים, חברותיים ואימפולסיביים יותר מהאחרים. לעומת זאת, התנהגויות כמו ריסון עצמי ותשומת לב ממוקדת היו קשורות עם מגוון נמוך יותר של חיידקי מעיים, במיוחד בבנות.

לדברי החוקרים, הממצאים עשויים לספק תשובות לשאלה איך ולמה מתחילות מחלות כרוניות כמו השמנה, אסתמה, אלרגיות ומחלות מעי, שכן לדבריהם יש ראיות שחיידקי מעיים מקיימים אינטראקציה עם הורמוני לחץ, מה שמשפיע על ההתנהגות ואף עשוי לסייע במניעת מחלות.

בקטריות. ShutterStock
מיליארדי חיידקים שמשפיעים על כל דבר בגוף שלנו/ShutterStock

לצורך המחקר, שפורסם בכתב העת Brain, Behaviour and Immunity, חוקרים ביקשו מאימהות של 77 פעוטות להעריך את התנהגות הילד שלהם באמצעות שאלון שמדד 18 תכונות שונות. במקביל, ניתחו המדענים את סוגי חיידקים והכמויות שלהם בדגימות הצואה של הילדים. הקשר בין תוצאות שתי הבדיקות היה חזק, במיוחד כשהיה מדובר בבנים.

חיידקי המעי ידועים בכך שהם מסייעים בתפקוד מערכת העיכול, יוצרים נוגדנים וויטמינים ושומרים על מערכת החיסון. פלורת חיידקי המעי מורכבת ממאות זני חיידקים החיים בסימביוזה בינם לבין עצמם. מדובר בדו קיום בין חיידקים מועילים הנלחמים במחלות וחיידקים מזיקים מחוללי מחלות. בשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים מצביעים על הקשר בין חיידקי המעי למצב הרוח שלנו ולאופן ההתנהגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully