וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש כבד: החיים ברחוב סואן משמינים

31.5.2015 / 7:22

משתגעים מהרעש של המכוניות ליד הבית, או מרעש המטוסים הנוחתים? מחקר חדש מצא כי זה לא רק מוציא אתכם מדעתכם אלא עלול לגרום להשמנה ולמחלות לב

עומסי תנועה בכביש 4 צומת בית ינאי לצפון, חול המועד פסח אפריל 2015. ראובן קסטרו
פקקים זה משמין/ראובן קסטרו

החיים בעיר סואנת, כך מסתבר, משפיעים לא רק על מצב הרוח שלכם או על עור התוף, אלא גם על המשקל. חוקרים משוודיה מצאו כי תושבים שחשופים באופן קבוע לרעש רכבות, מטוסים או תנועה בכביש, מרגישים את זה בקו המותניים.

החוקרים, שמחקרם נערך בשטוקהולם מאמינים כי רעש התנועה עשוי להעלות את רמות הלחץ בגוף לנקודה שבה הוא מתחיל לאגור יותר שומן בגלל שהוא מרגיש במשבר, ומזון עשוי להיות מצרך נדיר עבורו. לפי הממצאים שלהם, אנשים שחשופים לרעש מוגבר עולים במשקל בהתאם, בעיקר בקבוצת הגיל מתחת ל-60, כך פורסם בכתב העת המדעי BMJ.

"רעש תנועה עשוי להשפיע על חילוף חומרים ועל תפקוד הלב וכלי דם באמצעות הפרעות שינה ומתח כרוני", הסביר עורך המחקר, אנדריי פיקו לסוכנות ידיעות AP האוסטרלית, "כאשר דפוסי השינה של אדם מוטרדים, זה יכול בקלות להשפיע על המערכת החיסונית שלו ועל השליטה המרכזית של הגוף על התיאבון והוצאת אנרגיה, כמו גם על גידול בהפרשת רמות הורמון הלחץ קורטיזול".

מטס יום העצמאות בשמי ישראל, אפריל 2015. ראובן קסטרו
רעש של מטוסים הכי מסוכן/ראובן קסטרו

במחקר שכלל 5,000 משתתפים בין גילאי 43 ל-67, נתבקשו המשתתפים למלא שאלון מפורט המכסה את אורח החיים, מצב הבריאות הנוכחי, רמות של מצוקה נפשית, נדודי שינה ומתח בעבודה. בנוסף, הם נשאלו גם לגבי זיהום רעש סביבתי מתנועה בכביש, רכבות ומטוסים במקום מגוריהם. המחקר מצא כי חלה עלייה של 0.21 סנטימטר בקו המותניים על כל עליה של 5 דציבלים ברמת הרעש. חיים תחת נתיב טיסה, כך נמצא, הכפילו את שיעור ההשמנה.

זה אינו המחקר הראשון שקושר בין רמות רעש גבוהות לסיכון בריאותי. מחקר שנערך באימפריאל קולג' מצא כי אשפוזים בעקבות שבץ ומחלות לב היו תכופים יותר במקרים של חשיפה מוגברת לרעש מטוסים.

  • עוד באותו נושא:
  • רעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully