וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: אורגזמה ביום מפחיתה את הסיכון לסרטן הערמונית ב-20%

20.5.2015 / 18:45

מחקר רחב היקף שנערך באוניברסיטת הרווארד מצא כי השפיכה הגברית כוללת לא רק הנאה אלא מספקת גם יתרונות בריאותיים במלחמה נגד אחד מסוגי הסרטן הנפוצים בעולם

אילוסטרציה. ShutterStock
גם מספקת יתרונות בריאותיים/ShutterStock

בכנס של האיגוד האמריקאי לאורולוגיה בניו אורלינס, חוקרים אישרו את מה שעשוי להיות הגורם המקטין את הסיכוי לסרטן הערמונית. שפיכה גברית. מדובר על הצורה השנייה הנפוצה ביותר של סרטן בקרב גברים ועל פי הנתונים של קרן המחקר הסרטן הבינלאומי מעל למיליון מקרים חדשים של סרטן הערמונית נרשמו בשנת 2012, והיוו כ-8 אחוזים מכל מקרי הסרטן החדשים.

במחקרי עבר נמצא כי יחסי מין ואוננות עשויים להוריד את סיכויי המחלה, מפני שהם מורידים את ריכוז הקרצינוגן, שהוא חומר מסרטן המצוי בנוזל בלוטת הערמונית. "לאורגזמה עצמה יש יתרונות מגנים", הסבירה ד"ר ג'ניפר ריידר, אפידמיולוגית בבית הספר לבריאות הציבור שבאוניברסיטת הרווארד ועורכת המחקר. מחקרים מראה כי ההורמונים אוקסיטוצין ודי-הידרו-אפי-אנדרוסטרון, מופרשים במהלך אורגזמה, והם מפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי דם והם נקשרו לסיכון נמוך יותר לסוגי סרטן שונים.

סרטן. ShutterStock
הסרטן השני בשכיחותו בקרב גברים/ShutterStock

המחקר החדש הוא הגדול ביותר שנערך עד כה ועסק בקשר שבין תדירות השפיכה להורדת סיכון לסרטן הערמונית. החוקרים מצאו כי גברים בגילאי 40-49 שחווים שפיכה 21 פעמים ויותר בחודש הורידו את הסיכון שלהם לחלות בסרטן הערמונית ב -22 אחוזים, בהשוואה לאלה שפולטים פחות ה-7 פעמים בחודש.

המחקר התבסס על שאלונים שמילאו הגברים המשתתפים, בהם דיווחו על מספר השפיכות שחוו בגילאי 20-29 וגילאי 40-49. התוצאות הראו כי אלה שפלטו בתדירות גבוהה יותר לאורך כל חייהם, הורידו את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית בכל נקודות הזמן האלה.

"נתוני המחקר הם אומנם המשכנעים ביותר עד כה על התועלת הפוטנציאלית של שפיכה על התפתחות סרטן הערמונית, אך הם נתונים תצפיתיים ויש לפרש בזהירות במקצת", אמרה ד"ר ריידר והוסיפה כי "באותו הזמן, בהעדר גורמי סיכון לשינוי סרטן הערמונית, התוצאות של המחקר הן מעודדות במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully