כך חוסר שינה משפיע לכם על עור הפנים

      אמא לשלושה מאנגליה החליטה להשתתף בניסוי שיבדוק כמה חוסר השינה שהיא חווה בחיי היומיום משפיע לה על מראה עור הפנים. התוצאות שראתה לאחר שבוע היממו אותה

      • שינה
      • עור הפנים
      מערכת וואלה! NEWS
      שרה צ'למרס. מימין אחרי שנת לילה ארוכה ומשמאל אחרי 5 ימים בהם שינה 6 שעות בלילה (צילום: דיילי מייל)

      לחוסר שינה יש השפעה גדולה על התפקוד היומיומי שלנו, אבל זה לא נגמר פה. הוא מתבטא גם במראה השיער שלנו, מרקם העור וכמובן החיוניות של הגוף כולו. את העובדות האלה למדה שרה צ'למרס, אם לשלושה בת 46, על גופה לאחר שהחליטה להשתתף בניסוי שינה. צ'למרס הבחינה שהפכה בשנים האחרונות לאישה שכחנית, נסערת ומגושמת. לדבריה היא נראית מבוגרת הרבה יותר מכפי גילה, עיניה מכותרות בעיגולים שחורים, ועל עורה כתמים. אחת הסיבות לכך, לדעתה, היא שינה מעטה.

      בעבר אנשים נהגו לישון בין 8 ל-9 שעות בלילה, אבל הנורמה בעולם המערבי כיום היא ש-6 שעות זה מספיק. לקיצוץ של שעות השינה יכולה להיות השפעה הרסנית, או כמו שהסביר ד"ר אירשהאד אברהים, עורך מחקר השינה שבו בחרה צ'למרס להשתתף, "זה כמו שהמכונית שלך תיסע יום אחרי יום על מהמורה בכביש. לטווח הארוך היא תיפגע. כך גם הגוף שלנו ככל שאנחנו שוללים ממנו שינה".

      עוד באותו נושא

      עכשיו זה רשמי: עייפות כרונית היא מחלה

      לכתבה המלאה
      בלי פוטושופ. שינה של 6 שעות בלילה (צילום: דיילי מייל)
      ושינה של 8 שעות (צילום: דיילי מייל)

      המחקר שבו השתתפה נערך בבית הספר לשינה בלונדון והוא נועד לבדוק מה הקשר בין הרגלי שינה מודרניים להשפעות שיש על המוח והגוף שלנו. בתחילת המחקר נדרשה צ'למרס לישון 4 שעות ביום – מחצית מכמות השינה המומלצת בלילה. לאחר מכן, לאחר תקופת החלמה של שלושה ימים, היא נתבקשה לישון 6 שעות בלילה למשך חמישה ימים.

      במחקר קודם שנערך בבית הספר לשינה בדקו החוקרים 11,000 אנשים, ונמצא כי כמעט מחציתם ישנים רק שש שעות או פחות שינה בכל לילה, למרות ההמלצות הבריאותיות שגילאי 18-64 צריכים לישון בין 7 ל-9 שעות בלילה. זו אינה הפעם הראשונה שנמצא קשר בין חוסר שינה ויכולת נפשית ופיזית מופחתת אבל ההשפעה על עור הפנים היא זו שהיממה את צ'למרס.

      אי אפשר להשלים שעות שינה

      "יש סיבה שקוראים לזה שנת יופי", הסביר הפיזיולוג ד"ר גאי מיידוז, מייסד בית הספר לשינה. "יש קשר ארוך שנים בין איכות שינה ומראה צעיר וכעת אנו מתחילים להבין את הרלוונטיות במונחים של אנטי אייג'ינג". לטענת החוקרים כשאנחנו מונעים מהגוף שינה הוא משחרר רמות גבוהות של קורטיזול, אשר מפרק את הקולגן והאלסטין בעור, ששומרים על העור חלק ומעניקים לו את גמישותו.

      לפני תחילת הניסוי נבדקה איכות העור של צ'למרס ופניה נסרקו כדי לקבוע את מידת האדמומיות של העור, מרקמו וגודל הנקבוביות. התוצאות לאחר חמישה ימים של שש שעות שינה הראו כי הנקבוביות הוכפלו, האזורים האדמומיים בעור גדלו ב-50 אחוזים ונוספו לה כתמים באיזור הסנטר. לטענת המומחים חוסר השינה גורם לגוף לשחרר מעט מדי הורמונים שעוזרים לתיקון של תאי העור, כך שהעור לא מצליח לרפא את עצמו. האדמומיות של הפנים מוסברת לדבריהם בכך שהעור פיתח רגישות מוגברת לחיידקים שנוצרו על ידי העלייה בייצור הקורטיזול.

      ומה באשר להשלמת שעות שינה, מושג שכולנו מכירים מחיי היומיום שלנו? "אי אפשר להחזיר את חוב השינה על ידי שינה ביום למחרת", מסביר ד"ר מיידוז, "הפעילויות היומיומיות שלך הן כמו מסיבה, ואחרי כל אחד מהם אתה צריך פעולת ניקוי כדי להסיר את הרעלים שהצטברו במהלך היום".

      עוד באותו נושא

      מומחים קבעו: כמה שעות באמת כדאי לישון

      לכתבה המלאה

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

        התרעות פיקוד העורף

          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully