וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: עיוור צבעים מצליח לראות לראשונה את ילדיו בבירור

20.5.2015 / 7:18

אופי יוג'ס הוא עיוור צבעים מלידה. ליום הולדתו גייסה משפחתו סכום כסף וקנתה לו משקפיים שיחזירו לו את הצבעים לחיים. אחרי שראה לראשונה את צבע עיני ילדיו, הוא שם לב לעוד כמה פרטים

משקפיים לעיוורי צבעים. יו טיוב, צילום מסך
היוג'ס פותח את המתנה בחברת ילדיו/צילום מסך, יו טיוב

תתארו לכם מה זה לראות את העולם ללא צבעים. לא לדעת אם השמיים כחולים או אפורים, או אם התפוח שאתם אוכלים הוא ירוק או אדום, ומה זה בכלל אדום? קת'רין המפי צילמה את אחיה, אופי היוג'ס, מרכיב משקפיים מיוחדים שקיבל ליום הולדתו, בעזרתם הוא יכול לראות לראשונה גם את הצבע של עיני ילדיו.

משקפיים לעיוורי צבעים. יו טיוב, צילום מסך
בשוק/צילום מסך, יו טיוב

היוג'ס סובל מעיוורון צבעים שנקרא דלטוניזם ונחשב לסוג הנפוץ ביותר בלקות עיוורון צבעים. לקות זו מתקיימת כשיש פגם ברגישות בפיגמנטים השונים של תאי המדוכים. פגם זה מתבטא בפגיעה בראיית צבעים ולא באובדן קליטתם. אדם שסובל מסוג זה של עיוורון צבעים, יתקשה להבחין בין הצבעים השונים, בדגש על הבחנה בין אדום לירוק.

בסרטון המרגש, אחותו של היוג'ס מתעדת את רגע הרכבת המשקפיים, בעוד שהיא מבקשת ממנו להביט אל עיניהם של ילדיו כדי שבפעם הראשונה הוא יוכל לראות אותן בבירור. היוג'ס הנרגש מביט לכל הצדדים נפעם מהצבעים של הפרחים, המעילים הצבעוניים של ילדיו ואפילו מהדשא.

המשקפיים שנקנו לו על ידי משפחתו ב-350 דולרים, ונקראים EnChroma פותחו על ידי מהנדס אמריקאי, שבכלל הועיד אותם למנותחים שמתאוששים לאחר ניתוח לייזר. המשקפיים מסננים את האור הנכנס ועוזרים לחלק מעיוורי הצבעים, שלא סובלים מהלקות באופן מלא, לראות צבעים באופן ברור יותר. לפי הסטטיסטיקה כ-10 אחוזים מהגברים סובלים מלקות בראייה במידה זו או אחרת ומרביתם אינם נתקלים בבעיות תפקודיות, וחלקם אף כלל אינו מודע לזה.

בסופו של הסרטון היוג'ס מודה שמדובר בחוויה מפעימה עבורו, אבל ציין ש"המכונית קצת מלוכלכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully