וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: כמה אנשים מעשנים יש בעולם?

14.5.2015 / 7:00

במחקר ראשון מסוגו שנערך באוסטרליה וכלל מדינות בכל העולם מצאו חוקרים את המספרים מאחורי ההתמכרויות של בני האדם. כמה אנשים מעשנים סיגריות וסמים? ואיפה שותים הכי הרבה אלכוהול?

אדם מעשן מחוץ למספרה בשוק מחנה יהודה בירושלים. רויטרס
מיליארד בני אדם מעשנים בעולם. מיליארד!/רויטרס

טבק הוא ההתמכרות הכי גדולה בעולם. כך קובע דו"ח שפורסם השבוע וחשף כי כ-22.5 אחוזים מכלל אוכלוסיית העולם מעשנים. או במספרים יותר מעשיים – מיליארד אנשים על פני כדור הארץ מעשנים. שתיית אלכוהול, מצא הדו"ח, היא אומנם נחלתם של 43 אחוזים מהעולם, אך רק כ-4.9 אחוזים מכורים אליו. באופן לא מפתיע, שתי ההתמכרויות האלה, הן אלה שגורמות להכי הרבה נזק בריאותי.

כדי לאתר את המספרים מאחורי ההתמכרויות, ערכו חוקרים מאוניברסיטת אדלייד באוסטרליה מחקר מקיף שכלל דו"חות מארגון הבריאות העולמי, אתרים בינלאומיים והמרכז לבקרה על סמים ופשע של האו"ם. המחקר שנתנויו נאספו בשנת 2014, התמקד על שימוש באלכוהול, טבק, סמים והימורים.

32 אחוזים מהגברים בעולם מעשנים

הנתונים מצאו כאמור כי מיליארד אנשים ברחבי העולם מעשנים, וכי בעוד ש-32 אחוזים מהגברים מעשנים, רק 7 אחוזים מהנשים מעשנות. "11 אחוזים ממקרי המוות של גברים בשנה קשורים בעישון, לעומת 6 אחוזים ממקרי המוות אצל נשים", הסבירה עורכת המחקר ד"ר לינדה גווינג בהודעה לעיתונות שפורסמה. לדברי החוקרים עישון הוא אולי המוביל בהתמכרויות, אבל המספרים של האלכוהול שקשורים לבעיות בריאות ומוות, הם הרבה יותר מורכבים.

פתיחת פסטיבל הבירה בגרמניה. AP
האירופאים הכי אוהבים את האלכוהול שלהם/AP

גם כשמדברים על אלכוהול, יותר גברים מכורים מנשים. וכאשר מתייחסים ל-5 אחוזים (240 מיליון אנשים) שנמצאו מכורים, המספרים שוב מראים ש-7.8 אחוזים מהגברים הם אלכוהוליסטים, לעומת 1.5 אחוזים מהנשים. כשבחנו את השימוש וההתמכרות בסמים מצאו החוקרים כי 3.5 אחוזים מאוכלוסיית העולם מעשנים מריחואנה.

סמים חוקיים שגורמים למוות

כשבדקו את המספרים לפי מדינות ויבשות, מצאו החוקרים כי בעיות האלכוהוליזם נמצאות ברמות גבוהות יותר באירופה, במיוחד בצפונה ובמערבה, שם כ-44 אחוזים מהגברים ו-23 אחוזים מהנשים שותים יותר מדי אלכוהול.

דו"ח שפורסם בתחילת השנה על ידי המרכז לבקרת ומניעת מחלות מצא כי שלושת ההתמכרויות הכי מסוכנות (וחוקיות) היו אלכוהול, טבק ומשככי כאבים. עישון אקטיבי ועישון פאסיבי הם מהגורמים המובילים לסרטן הריאות, ולפי הנתונים האחרונים עישון הוא הגורם למותם של כחצי מיליון אנשים, רק בארה"ב. שתייה מופרזת גם היא גורמת לא רק לבעיות כבד כפי שכולנו חושבים, אלא היא אחראית למקרי מוות רבים שנובעים משכרות, כמו תאונות דרכים וקטטות אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully