וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הרכבת קלה: נסיעה בתחבורה ציבורית מרזה

13.5.2015 / 6:45

לפי מחקר חדש כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להוריד כמה קילוגרמים במשקל, זה לעבור מנסיעה באוטו הפרטי שלכם לעבודה, לנסיעה בתחבורה ציבורית. פשוט וקל

מוט אחיזה באוטובוס. ShutterStock
ציבורי זה הכי/ShutterStock

בשבוע שבו צפויות להתחיל העבודות על הרכבת הקלה והרכבת התחתית בגוש דן, יוצא מחקר בריטי שמצא שמעבר מנסיעה לעבודה ברכב פרטי לתחבורה ציבורית, לא רק עוזר לאיכות הסביבה ולכיס שלכם אלא גם מסייע לירידה במשקל.

המחקר האפידמיולוגי של חוקרים מבית הספר לרפואה נורוויץ' מאוניברסיטת מזרח אנגליה פורסם בשבוע שעבר בירחון הרפואי לאפידמיולוגיה ובריאות הציבור והוא כלל למעלה מ4,000 משתתפים שלקחו חלק בסקר חוזר בין השנים 2004 ל-2007.

החוקרים מצאו כי מעבר מנסיעה ברכב לעבודה, להליכה, רכיבה על אופניים או שימוש בתחבורה ציבורית סייעו בירידה במשקל של קילו בממוצע. החוקרים מדדו את ערכי מדד מסת הגוף (BMI) של אנשים שוויתרו על נסיעה ברכבם הפרטי לעבודה ומצאו ירידה של למעלה מ-0.3 במדד במהלך תקופה של כשנתיים, מה ששוה ערך לקילוגרם אחד.

העיקרון גם עובד הפוך

למרות שמדובר בירידה קלה באופן יחסי, מציינים החוקרים כי ככל שפרק הזמן וההתמדה בשינוי התארכו, כך הקשר בין השינוי לירידה במשקל גבר. כך למשל, עבור אנשים שמרחק העבודה מביתם דרש 30 דקות הליכה ויותר, נמדדה ירידה של 2.25 במדד ה-BMI עם ממוצע ירידה של 7 ק"ג במשקל. אלה שעשו אגב את הדרך ההפוכה ועברו מנסיעה בתחבורה הציבורית, דיווש על אופניים או הליכה, לנסיעה ברכב פרטי לעבודה עלו קילוגרם אחד בממוצע.

החידוש העיקרי במחקר הוא יכולתם של החוקרים לעקוב אחר השינוי במשקל ובהרגלים לאורך פרק זמן ארוך יחסית בהשוואה למחקרים אחרים בתחום. חשוב לציין כי במחקרים מסוג זה ניתן רק להסיק את קשר של סיבה ותוצאה בין הפעילות לבין הירידה במשקל משום שאלה הפרמטרים אותם בדקו החוקרים. יחד עם זאת, פעילות גופנית גם אם מבוצעת כחלק מהליכה לעבודה עשויה לסייע לא רק בירידה במשקל כי אם גם בשיפור תפקוד הלב, שיפור בלחץ הדם, ירידה בשומנים בדם וירידה ברמות הסוכר.

  • עוד באותו נושא:
  • השמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully