וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 7 מת מסרטן, איבריו הצילו 4 בני אדם

10.5.2015 / 14:31

הוריו של אלכסיי יליסייב קיוו כי הרופאים יצליחו להציל את בנם, אך משאפסו הסיכויים להאריך את חייו הם ידעו כי עליהם לתרום את איבריו. "לא יכולנו לעזור לאלכסיי, אבל אולי נעזור למישהו אחר", אמר אביו

אלכסיי יליסייב. באדיבות המשפחה
אלכסיי יליסייב. "החיוך תמיד זהר על פניו והוא העניק ממנו בנדיבות לכל הסובבים אותו"/באדיבות המשפחה

הוריו של אלכסיי יליסייב, שאיבדו את בנם בן השבע בעקבות גידול שהתגלה במוחו, מוצאים מעט נחמה בעובדה שאיבריו הושתלו בשני ילדים, בנערה ובאישה צעירה. תחילה הם קיוו שהרופאים יצליחו להציל את בנם המשותף היחיד, אך משאפסו הסיכויים להאריך את חייו הם ידעו: איבריו של אלכסיי הקטן ייתרמו. "לא יכולנו לעזור לאלכסיי, אבל אולי נעזור למישהו אחר", אומר אביו.

הגידול בראשו של אלכסיי התגלה בחודש אוגוסט האחרון, זמן קצר לפני שהיה אמור לעלות לכיתה א'. הוא אושפז בבית החולים לילדים שניידר. "כמה פעמים אמרו לנו שאולי נמצאה תרופה ואפשר להציל אותו", מספר האב, דמיטרי, שלו בן מנישואים קודמים. ביום חמישי האחרון קיבלו ההורים את הבשורה הקשה: עקב הגידול בראש, שלחץ על גזע המוח, ולאחר ביצוע בדיקות ומבחנים, אובחן אצלו מוות מוחי נשימתי.

"אם יש מצב לעזור למישהו לחיות - צריך לעשות את זה"

"ישבתי ליד הילד שלי וחשבתי שאולי נוכל לעזור לאנשים אחרים. אנחנו יודעים מה זה שילד חולה, ואם יש מצב לעזור למישהו לחיות - צריך לעשות את זה. אם אנחנו לא יכולים לעזור לאלכסיי, לפחות נעזור למישהו אחר". ביום שישי קבעו הרופאים את מותו של אלכסיי ואיבריו נקצרו. הכבד הושתל בבלינסון בבחורה בת 27, לב וריאות הושתלו בילד בן שבע בשניידר, כליה אחת בילד בן שנתיים וחצי וכליה נוספת בבת 18, שניהם ברמב"ם.

כעת מנסים ההורים לעכל את גודל האובדן. "אלכסיי היה ילד יפה וחכם", מספר האב בעצב. "אלכסיי נולד בארץ ומאוד אהב אותה. הוא גדל להיות ילד חברותי ומלא בכוחות. החיוך תמיד זהר על פניו והוא העניק ממנו בנדיבות לכל הסובבים אותו. אהבותיו הגדולות היו מדע, טכנולוגיה ובנייה והוא נהנה מכל צעצוע ומכל ספר הנוגעים לתחומים אלה. עד יומו האחרון היה צוחק איתנו, מנסה לעודד ולתמוך בכל דרך אפשרית ומאוד דאג לשלומנו".

רומן קורמלוב. צילום: דוברות מרכז שניידר,
רומן קורמלוב ואמו, לפני שנה וחצי, לאחר השתלת הכליה/צילום: דוברות מרכז שניידר

ההורים שמעו על ניתוחי ההשתלה המוצלחים שבוצעו באיבריו של בנם. "אנחנו מרגישים נחמה בכך שלפחות זה עזר למישהו למישהו אחר. אלכסיי היה ילד שתמיד אהב לעזור".

הילד שקיבל את לבו וראותיו של אלכסיי הוא רומן קורמלוב בן השש, שסבל ממחלת ריאות קשה, מורכבת וממושכת, נזקק לחמצן בביתו והיה מוגבל מבחינה תפקודית. לפני שנה וחצי תרמה לו אמו כליה, אך בשל מצבו הרפואי הוא המתין להשתלה המורכבת של לב וריאות להצלת חייו. רומן מטופל כעת ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר ומצבו מוגדר יציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully