וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא למה אנחנו אוכלים יותר בלילה

7.5.2015 / 19:30

זה לא המאנצ'יז ולא הבירה, וגם כנראה לא העייפות. הסיבה שכולנו אוהבים לאכול בלילה והרבה, נעוצה במנגנוני הסיפוק שלנו, שעם רדת החושך, יורדים גם הם

אכילה כפייתית. ShutterStock
האוכל פחות מספק בלילה/ShutterStock

אם חתיכת עוגה נראית כמו הדבר הכי הגיוני לאכול בלילה, וכמו משהו שלא בטוח שהייתם חושבים להכניס לפה בצהריים, זה לא באשמתכם. מחקר חדש מאוניברסיטה בריגהם יאנג בארה"ב מצא כי אנחנו בעצם נוטים לנשנש הרבה יותר בלילה, פשוט כי בשעות החושך קשה לנו יותר להיות מסופקים, כך שאנחנו אוכלים יותר בניסיון להגיע לשם.

"אתם עלולים לצרוך יותר מזון בלילה בגלל שהוא פחות מספק, לפחות מבחינה ויזואלית, מכל שעה אחרת ביום", הסביר עורך המחקר טרביס מסטרסון. "בגלל שזה פחות מספק לאכול בלילה, אנשים נוטים לאכול יותר כדי להגיע לסיפוק".

במסגרת המחקר שפורסם בכתב העת Brain Imaging and Behaviour, הוצגו בפני 15 נשים 360 תמונות של מזון במהלך שתי פגישות נפרדות שנערכו בשבוע הפרש, בבוקר ובלילה. בזמן הניסוי עקבו החוקרים אחר פעילות המוח שלהם בעזרת מכשיר MRI.

מוכי רעב, וירח

כשהתבוננו בתמונות של מזונות עתירי קלוריות, המוח של הנבדקות הראה פעילות מוגברת עצבית, שלא הפתיעה את החוקרים. מה שכן הפתיע אותם היה שאותן תמונות של מזונות עתירי קלוריות יצרו עליות בפעילות המוח, אבל בשעות הערב התגובות העצביות היו נמוכות יותר. בנוסף, משתתפי המחקר דיווחו גם שהם היו עסוקים יותר במחשבות על מזון בשעות הלילה, למרות שרמות הרעב והשובע שלהם היו דומות לשעות אחרות של היום.

החוקרים הודו כי הממצאים הצליחו לעזור להם בחיים האישיים להתמודד עם הנשנושים הליליים. " התוצאות צמצמו את ההליכה שלי אל המזווה בלילה", אמר מסטרסון, "אני פשוט אומר לעצמי, שזה כנראה לא יהיה מספק כמו שזה אמור להיות".

  • עוד באותו נושא:
  • השמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully