וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיכולוגיה של הארון: למה כדאי להתלבש יפה לעבודה?

17.5.2015 / 17:08

מחקר חדש מצא כי האימרה שהבגד עושה את הבנאדם לא הגיעה במקרה. אנשים שמתלבשים בצורה רשמית למקום העבודה שלהם מסתכלים על העולם בצורה אחרת. הכינו את העניבות

מד מן עונה 7 פרק 10. AMC,
דון יודע דבר או שניים על פסיכולוגיה/AMC

במשרדים רבים אומנם מונהג קוד לבוש קפדני של חולצה מכופתרת או חצאית עיפרון עם עקבים, אך עדיין במרבית המקרים מכנסי ג'ינס וחולצת טריקו נחשבים לתלבושת מספקת בהחלט. מחקר חדש מצא יתרון לאלה שבוחרים את הבגדים שלהם בקפידה בבוקר ומצא כי זה משנה את האופן שבו אנשים חושבים ועוזר להם להתמקד בתמונה הגדולה.

המחקר, שנערך על ידי חוקרים באוניברסיטת קולומביה ואוניברסיטת נורתרידג' בקליפורניה מצא כי בגדים רשמיים מיטיבים עם העיבוד הקוגניטיבי. "לבישת בגדים רשמיים מובילה ליותר חשיבה לטווח ארוך, ולא חשיבה קונקרטית המתמקדת בפרטים", אחד אחד ממחברי המחקר, מיכאל סלפיאן, מבית הספר לעסקים של אוניברסיטת קולומביה, להפינגטון פוסט.

הבגד עושה את הבנאדם?

החוקרים שמחקרם התפרסם בכתב העת Social Psychological & Personality Science, ביקשו מקבוצה של סטודנטים במכללה להשלים בדיקות שנועדו לקבוע את סגנון העיבוד הקוגניטיבי שלהם באותו רגע. לפני הבדיקות, המתנדבים דרגו את הרשמיות של מה שבחרו ללבוש באותו יום לפי "בגדים שהיית לובש לכיתה" או "בגדים שתלבשו לראיון עבודה". על פני סדרה של ניסויים, נמצא כי אלה שלבשו תלבושות רשמיות יותר הציגו חשיבה רחבה והוליסטית יותר.

"בגדים רשמיים גרמו לאנשים להרגיש יותר חזקים, מה שהוביל לסיכוי גבוה יותר לאמץ חשיבה מופשטת ברמה גבוהה יותר," אמר סלפיאן. הוא גם ציין שבגדים רשמיים עשויים לשפר את מצב הרוח של הלובש אותם, כל עוד נוח להם בהם והם חושבים שהם נראים טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully