וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תה קמומיל מוריד את הסיכון לחלות בסרטן בלוטת התריס

22.4.2015 / 11:22

חוקרים יוונים מצאו קשר בין צריכה גבוהה של תה קמומיל לבין מניעה של סרטן בלוטת התריס, ששכיחותו הולכת ועולה בשנים האחרונות

קמומיל. ShutterStock
תרופה טבעית. תה קמומיל/ShutterStock

היתרונות הבריאותיים של תה ידועים כבר אלפי שנים. כעת מחקר קטן מצטרף לחגיגה, ומראה כי צריכה של תה קמומיל קשורה לסיכון נמוך יותר של סרטן בלוטת התריס. חוקרים יוונים ראיינו חלק מתושבי אתונה על אורח החיים, הרגלי האכילה והשתייה שלהם. הם מצאו שאנשים שדיווחו על שתייה מרובה של תה קמומיל על פני תקופות זמן ארוכות, נמצאו בסיכון נמוך יותר לפתח גידולים ממאירים בבלוטת התריס או גידולים שפירים, ביחס לאנשים שלא שתו.

"אף שהמחקר אינו מוכיח כי תה מונע סרטן, זה מוסיף לעדויות ההולכות וגדלות על היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של דיאטת ים תיכונית הכוללת אכילה מרובה של דגים, ירקות טריים ושומנים בריאים, בנוסף לתה", אמרה עורכת המחקר פרופסור אתנה לינוס, מאוניברסיטת אתונה,בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "הממצאים לא הפתיעו אותי, כי היבטים רבים של הדיאטה הים תיכונית הוכחו כמגנים מפני סרטן באופן כללי", הוסיפה.

ביוון, שם מרבית האנשים ניזונים מדיאטה ים תיכונית, 1.6 מכל 100 אלף אנשים מאובחן עם סרטן בלוטת התריס, זאת לעומת הנתונים בארה"ב שם הממוצע עומד על 13.2.

סלט  יווני. ShutterStock
היוונים יודעים מה טוב/ShutterStock

החוקרים במחקר בחנו את שיעורי הסרטן והרגלי תזונה בקרב 113 חולים בסרטן בלוטת התריס שאושפזו בשני בתי חולים באזור אתונה בין השנים 1990 ו-1993. הם השוו חולים אלה ל-138 אנשים ללא סרטן בלוטת התריס שהיו או בריאים או חלו במחלות אחרות, וגם ל-286 חולים אחרים שסבלו מגידולים שפירים בבלוטת התריס. החוקרים ראיינו את המשתתפים על ההיסטוריה הרפואית שלהם, התזונה ואורח חיים שלהם, כמו גם על צריכת אלכוהול, קפה ותה. לאחר מכן הם ערכו השוואה בין הנתונים.

לאחר שחישבו את המשתנים כמו משקל, גיל ומין, החוקרים מצאו כי צריכה גבוהה של תה קמומיל הורידה את הסיכון לגידול בבלוטת התירס. בקרב אלה ששתו תה קמומיל 2-7 פעמים בשבוע, הסיכון ירד ב-70 אחוזים, ואצל אלה שצרכו את התה על פני שלושה עשורים בתדירות זו, הסיכון ירד כבר ב-80 אחוזים.

עוד באותו נושא

סערה בכוס: הסיבות הכי בריאות לשתות תה

לכתבה המלאה

מכיל חומרי חימצון רבים

"אכילה של מזון לא בריא יחד עם כוס תה, אינה מבטלת את ההשפעות המזיקות שלו"

מבקריו של המחקר פחות מתייחסים לגודלו שנחשב לקטן, אלא לכך שהוא מבוסס על נתונים מלפני שני עשורים, שאינם מתאימים להרגלי התזונה הקיימים כיום. בנוסף, תזונאים מדגישים כי אכילה של מזון לא בריא יחד עם כוס תה, אינה מבטלת את ההשפעות המזיקות שלו.

כך או כך, תה צמחים עשוי לסייע בהגנה מפני סוגי סרטן שונים ומחלות אחרות בגלל שהוא מכיל מרכיבים כמו פוליפנולים ופלבנואידים, שהם רכיבים צמחיים המתפקדים כנוגדי חמצון המפחיתים נזק ופגיעה במבנה ובתפקוד תקין של תאים ומערכות בגוף.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן
  • תה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully