וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאיפות גדולות: האם באמת אסור לעשן קנאביס רפואי בהיריון?

מערכת וואלה!

16.4.2015 / 16:45

ד"ר ברקת שיף-קרן מתארחת באולפן וואלה ונוגעת באחד הנושאים הכי שנויים במחלוקת - עישון קנאביס בהיריון. האם זה באמת פוגע בעובר, מה קורה בזמן הנקה, ולמה רופאים עדיין מפחדים מהעלה הירוק? צפו בדיון

צילום, הפקה ובימוי: מערכת וואלה

"באופן עקרוני לא טוב לעשן בזמן היריון, באופן עקרוני רצוי לחיות חיים בריאים, אבל לנשים שמטופלות בקנאביס רפואי בגלל מחלות שתרופות אחרות לא הצליחו לעזור בהן, אני אומרת - אל תפסיקו", את הדברים מעוררי המחלקות האלה אומרת ד"ר ברקת שיף-קרן, מומחית לטיפול בכאב והרדמה. לדברי ד"ר שיף-קרן, נכון להיום קיים ויכוח מאוד מאוד קשה על נושא עישון קנאביס רפואי בהיריון, במיוחד במדינות כמו קולוראדו, בהן הוא חוקי, אבל גם בישראל.

כדי לחזק את דבריה מביאה ד"ר שיף-קרן דוגמה לסקר שנערך בג'מייקה, כבר בשנות ה-90, ופורסם מאחד מכתבי העת המדעיים הנחשבים בעולם לרפואת ילדים. בסקר נמצא כי ילדים שנולדו לאימהות שעישנו קנאביס רפואי כדי להקל תופעות הבחילה וחוסר השינה, יצאו במשקל גבוה, עירניים ומגיבים, גם בהשוואה לתינוקות אחרים. במעקב של חמש שנים, ראו שהישגיהם לא נפלו משאר הילדים. גם עשרים שנים מאוחר יותר, כשהתבגרו, לא נמצא שינוי.

האם מותר לעשן בהנקה?

ומה לגבי עישון קנאביס בזמן הנקה? גם כאן, טוענת ד"ר שיף-קרן, כי "אמא היא אמא ויש לה אחריות, אבל נשים שסובלות ממחלות אוטואימוניות או דלקות מפרקים, שהמערכת החיסונית מדוכאת בהיריון ואחריו פורצים כאבים, התרופה הכי פחות גרועה בשבילן היא הקנאביס הרפואי". הקנאביס לדבריה, אכן עובר בחלב, אבל מחקרים הראו כי דווקא הקנבינואידים בחלב הם אחד הדברים שגורמים לילד לינוק, כשהכוונה היא כמובן לנשים שמשתמשות בקנאביס למטרות רפואיות ולא כדי להתמסטל.

צפו בדיוק המרתק באולפן וואלה.

לפניות לצוות התכנית שאיפות גדולות TVcanabis@gmail.com

לצפייה בכל הפרקים של שאיפות גדולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully